Jaki samochod do jazdy na codzien

23 Lut 2015, 21:12

Czesc

Zastanawiam sie jaki samochod wybrac. Przeznaczyc chce 18 tys bez pakietu startowego. Jest raczej uzytkowany w polowie w miescie w polowie w trasie. Najbardziej sklaniam sie ku dieslowi. Zastanawiam sie nad trzema:

VW Passat B5 1.9 TDI
Volvo V50 2.0D
Seat Altea 1.9 TDI

Seat to tak naprawde trzeci wybor, spodobal mi sie kiedy ogladalem. Ktory z tych samochodow najlepiej wybrac? Moze macie jakiesninne propozycje?Chcialbym, zeby samochod mial w miare mocny silnik, wersja nadwozia nie gra roli.

Jezelu mozecie podealac kinki byliby fajnie. Wojewodztwo Podkarpackie, Swietokrzyskie, Malopolskie lub Lodzkie.
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lut 2015, 21:16

Mając taki duży budżet zastanawianie się na Passatem B5 jest co najmniej dziwne...

Ile robisz km rocznie i jak (miasto/trasa), że upierasz się na diesla?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lut 2015, 21:18

Chodzi oczywiscie o Passata B5 FL

Ok 15 000 km rocznie, wiekszosc w trasie, ok 70%.
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lut 2015, 21:21

domyślam się, że o fl ale nie lepiej kupić coś innego jeśli budżet pozwala? Propozycja pierwsza lepsza to Volvo V70 :ok:

Diesel nie opłaca się przy takich przebiegach ;) Lepiej nastawić się na LPG, bo łatwiej o zadbanego benzyniaka, a diesel będzie miał nalatane pół miliona km. W dodatku będzie taniej jeśli chodzi o serwis i spalanie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Lut 2015, 21:26

V70 troche za duze, bardziej pasuje V50

Przyzwyczailem sie do Diesla, i tak juz chyba zostanie. Zastanawiam sie nad czyms co jest najmniej awaryjne.

Co do LPG interesuje mniebtylko cos pewnego. Zakladanie swojej instalacji jest troche ryzykowne, nie wiadomo ile samochod ma przebiegu. Z kolei instalacja o ktora nikt nie dbal moze przyprawic triche problemow.
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lut 2015, 21:30

Bielu92 napisał(a):Przyzwyczailem sie do Diesla, i tak juz chyba zostanie. Zastanawiam sie nad czymś co jest najmniej awaryjne

to się wyklucza
nawet niezniszczalne 1,9TDI nie będzie bezawaryjne, bo te w Passku po fl już są na pompowtryskach i jak Ci padnie to nigdy nie będziesz na plusie względem gazu

Aby mieć pewne LPG to tylko samemu zakładać u dobrego gazownika. No i przebiegi benzyniaków są o wiele mniejsze niż diesli więc skrzynia/zawias/układ kierowniczy w lepszym stanie. Nikt normalny nie kupuje diesla aby mało jeździć, a jak mi nie wierzysz to wejdź na otomoto poszukaj 3 letnie diesle i zobacz ile mają nalatane już.
U mnie w robocie służbowe 4-letnie Accordy mają 400tys. przebiegu!
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
    W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...

24 Lut 2015, 10:36

Biore to pod uwage. Natomiast co do samochodu benzynowego zakladanie gazu przy przebiegu ponad 200 tysiecy moze byc nieoplacalne. Silnik bedzie wyeksploatowany. Zreszta jesli chodzi o jednostke napedowa jestem raczej zdecydowany. Chodzi mi o to, ktora z tych trzech propozycji jest najlepsza.
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Lut 2015, 15:05

Zdecydowanie V50. Passat to konstrukcja z 96r. Altea ciężko w tych pieniądzach a 1.9 105KM jest słabe do tak wielkiej budy
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lut 2015, 18:10

Bielu92 napisał(a):Natomiast co do samochodu benzynowego zakladanie gazu przy przebiegu ponad 200 tysiecy moze byc nieoplacalne. Silnik bedzie wyeksploatowany.

jakby miał tyle przebiegu to się tylko cieszyć... Benzyniaki nie odbiegają trwałością od diesli - ba nawet je przewyższają. I nie licz na diesla poniżej 300tys. i to jest dopiero nieopłacalny zakup jak będziesz ciągle w niego pchał kasę...
Daj sobie przetłumaczyć głupie podejście polaczków do diesli, którzy kupują je aby jeździć po bułki ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lut 2015, 18:33

Kup Volvo V50 za 18 tysięcy to na pewno poznasz uroki diesla. Wymienisz sprzęgło, dwumasę, wpakujesz z 5 tysięcy i minie Twoja miłość do diesla.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 17:37

Ok, w takim razie jakiego benzyniaka polecacie pod gaz?

Ewentualnie co myslicie o Altei 1.9, znajomy mechanik zaproponowal mi chipa do ok 140 KM, bo z tego co wiem silniki 1.9 sa trwalsze niz 2.0, co myslicie?
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Lut 2015, 17:50

Z droższych do utrzymania aut to BMW 3 E46 (najlepiej silniki >2.0), Volvo S60 (2.0 T lub 2.4).
Z segmentu D: Opel Vectra C (1.8), Mazda 6 (1.8 lub 2.0),
Z segmentu C: Opel Astra H (1.8), Mazda 3 (2.0), Toyota Corolla E12 (1.6).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 17:53

Z tego co wiem Mazdy maja problemy z korozja, z kolei Vectre juz mialem i nie chce. Volvo i Bmw odpadaja, jedno za duze, drugie naped na tyl.

A co z proponowanymi przeze mnie samochodami ale z silnikiem benzynowym?
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 29
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.6 110 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

25 Lut 2015, 18:02

No to chyba dobrze, że na tył napęd. :yes:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Lut 2015, 18:04

Seat i Volkswagen mają kiepskie silniki benzynowe, oprócz 1.8T. Volvo V50 to minimum 20 tysięcy, silnik 2.4 najlepszy. S60 jest raczej ciasnym autem, porównywalnym z BMW 3, ma mniejszy bagażnik niż V50.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002