Większy hatchback do 19 tys./ Jak to jest z tym Renault?

24 Lut 2015, 00:23

Witam. Zacznę może od tego, iż przez cały ostatni rok zajmowałem się szukaniem odpowiedniego samochodu dla mojej rodzinki (2+2) do max. 19 tys zł z poniższymi parametrami:
- rocznik 2006-2008
- przebieg do 125k km
- zgrabny hatchback
- benzyna 1.8-2.0 (nie wyżej ze wzgl. na opłaty), co najmniej 125 koni pod maską żeby był zapas mocy gdybyśmy się zdecydowali na LPG, a poza tym ojciec za niedługo będzie miał 50-tkę więc też żeby wyprzedzanie nie było w żaden sposób stresujące, elektronika też czasami może trochę mocy pobrać
- bagażnik min. 370l
- komfortowe zawieszenie kompromisujące z dobrymi właśc. jezdnymi
- bogatsza wersja wyposażenia (tapicerka welurowa/ półskórzana/ alcantara)
- niedrogie w naprawach
- z dodatków: ABS, kontrola trakcji, halogeny

Według powyższych parametrów surfując po otomoto, mobile.de, autoscout.de (w grę wchodzi sprowadzenie z zagranicy), zainteresowały mnie poniższe modele:
- Opel Astra 1.8 125/140km w wersji Elegance (welury, drewnopodobne wykończ. deski rozdzielczej)- faworyzowany przez ojca, gdyż brat ma właśnie takiego Opelka w CDTI no i rzeczywiście, jest to auto jak najbardziej wygodne, spełnia nasze wymagania, jednakże dla mnie zbyt niepozorne, bo za dużo tego wszędzie jeździ.
- Ford Mondeo MK3 1.8 125km/2.0 145km- kiedyś ojciec się na niego napalił, ale teraz twierdzi że nie potrzebujemy aż tak dużego samochodu… mnie wciąż korci żeby to zdanie zmienił. Dla mnie w środku może to i nie jest on specjalnie nowoczesny, ale za to wygodny. Tu przyciąga mnie jednak kwestia wyglądu zewnętrznego, gdyż w tym aucie można się bardzo ciekawie pobawić w detalizm. Chromowane klamki, przedni grill chromowany, tak samo atrapa chłodnicy+ alufelgi szprychowe 17’ i tylny zderzak (ładniejszy) z wersji ST i z samochodu można zrobić bóstwo, które będzie się prezentowało bardziej świeżo niż MK4.
- Renault Laguna 2.0 135km- no i to jest właśnie ta największa propozycja pod znakiem zapytania. Bezapelacyjnie auto jak najbardziej komfortowe, ładne na zewnątrz, ciekawe w środku, łatwo znaleźć bogato wyposażoną wersję za małe pieniądze (niska wartość rynkowa)… tyle tylko, że ojca do tego samochodu nie mogę przekonać. I w tym miejscu chciałbym was zapytać co do Laguny. Tatę nie mogę odciągnąć od tego stereotypu francuzów, nawet nie umiem mu zaargumentować tej propozycji, gdyż od razu się burzy; wczoraj np. coś gadał, że jak się chce wymienić jakiś zbiornik (coś takiego, nie rozumiem o co mu chodziło), od razu głos podnosił że są potrzebne jakieś specjalne klucze, że on nie ma tyle kasy żeby cały czas coś wymieniać w tym samochodzie, że ja mu mechanika nie będę fundował. Nie wiem jak do tego ogólnie podejść. Zaczęło się teoretycznie od tego, jak nasz znajomy mechanik mu powiedział, żeby nigdy nie brał francuzów, bo się załatwi na amen. Tyle tylko, że to było 3 lata temu jak nie mniej (chcieliśmy kupić 307 SW z 2004, ale był problem z funduszami) no i ojciec od tamtego czasu jest na serio zrażony. Zyje w przekonaniu, że do Francuzów są drogie części, cały czas się psują, specjalne klucze etc. Aż nie umiem przejść do rzeczy. Długo siedzę w temacie motoryzacji i ja wiem, że opinie za Lagunę, wszystkie Renówki jak i Peugeoty czy Citroeny szły za elektronikę, elektrykę, no ale też za diesle. To przez silniki wysokoprężne również znienawidzono francuskie samochody, bo się lubi sypać jak w każdym dieslu (tym bardziej jak się jeździ takim samochodem po mieście, co jest absurdem). Nieważne. Czytałem ostatnio opinie o Lagunie FL w benzynie, 2.0 135 i są bardzo pozytywne opinie! Nikt się nie żali, że musieli komuś jakieś specjalne klucze ściągać, czy naprawa pochłonęła wypłatę. Większość usterek Laguny pozbawiono po tym 2005 roku i ponoć elektronika przestała świrować; wszystkie te pierdoły, za które ten samochód ludzie nienawidzili już nie „egzystują”. Ale tak samo, czytałem opinie o Lagunach również w dieslu i tam pomijając kwestię wymiany części od silników wysokoprężnych (FAP, EGR, dwumasa, drogie świece żarowe) ludzie są również zadowoleni!

Chciałbym wiedzieć, jak to jest z tym Renault i jak podejść do rzeczy z tym wszystkim. Czy to co ojciec gada pod nosem to Januszowy strach i ojciec żyje nieaktualnym stereotypem czy rzeczywiście jak w Lagunie się coś posypie to potrzebne są specjalne klucze, jakieś cudowianki, drogie naprawy i jednak stereotyp krążący od dobrych paru lat wciąż się sprawdza. Jaka jest prawda? Z góry dziękuję chociaż za przeczytanie, bo musiałem się rozpisać ;-;
bary068
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Don't have

24 Lut 2015, 14:01

[link do AutoScout24 wygasł] Coś takiego chociażby?
bary068
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Don't have

24 Lut 2015, 14:25

bary068 napisał(a):Zyje w przekonaniu, że do Francuzów są drogie części, cały czas się psują, specjalne klucze etc.


Akurat francuskie auta mają najtańsze części. Laguny po liftingu nie ma co się bać, ma rewelacyjny stosunek cena/wyposażenie, a jakościowo jest ok. Szybko zużywa się zawieszenie, ale to akurat jak we wszystkich autkach jeżdżących po polskich drogach (Vectra C, Passat B5). Możesz poszukać także Laguny 2.0 Turbo, spala praktycznie tyle samo co zwykłe 2.0, a osiągi dużo 'ciekawsze', przykładowe ogłoszenia:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z konkurencji warto rozważyć Opla Vectrę C (1.8), Forda Mondeo Mk3 (1.8 lub 2.0), Forda Focusa Mk2, Citroena C5 (1.8 lub 2.0) oraz Mazdę 6 (1.8, 2.0).

Najbardziej komfortowe auta z powyższych to Renault Laguna i Citroen C5.
Najtańsze części Opel Astra H.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2015, 14:30

Z francuzami bywa różnie. Ale to zależy od modelu. Co do laguny o której piszesz, to ciężko powiedzieć jak z trwałością i wytrzymałością części, ale zerknąłem szybko na kilka stron i nawet jeśli coś trzeba będzie wymienić, to zamienników na rynku wtórnym jest sporo, a ceny nie są znów takie wysokie. Np. na [link do iParts wygasł] znajdziesz dość tanio części. Autko moim zdaniem to fajna fura, zwłaszcza jeśli zależy ci na komforcie. Prezentuje się też całkiem nieźle, nie w moim stylu, ale może się podobać :wink: Zaryzykowałbym :)

Mondeo odradzam. :no: Teść ma i dokłada do niego cały czas. Minimum raz w miesiącu się coś rypie i do wymiany. Mało solidne części - to pewne :?

A co do astry to ja akurat się nie wypowiem, bo nie chcę ściemniać. :wink:

Powodzenia!
lion12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Miejscowość: Łańcut
Prawo jazdy: 10 04 2007
Przebieg/rok: 34tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2015, 14:34

lion12 napisał(a):Mondeo odradzam. Teść ma i dokłada do niego cały czas. Minimum raz w miesiącu się coś rypie i do wymiany. Mało solidne części - to pewne


Jak ma diesla TDCI, kupił po taniości i wstawia najtańsze zamienniki to musi się psuć.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2015, 15:34

Nad Laguną 2.0 turbo się zastanawiałem, ale ma ona duwmasę, a jak to szlak trafi to też trzeba troszkę kasy wydać, a mi właśnie chodzi o koszta... Ajajajajajjj, no to ojciec widzę, że troszkę cuduje i żyje tym, co dawno dawno temu "ktoś mu powiedział". Z resztą, siedziałem dzisiaj na autocentrum trochę czasu i patrzyłem na opinie "nie kupię ponownie" różnych modeli Renówek 2006-2008 i naprawdę nie jest źle, bo wychodzi że dopiero co 10 Renault ma jakieś problemy. Zwłaszcza że 3/4 tych negatywnych opinii dotyczy diesli i większość jest pisana przez jakichś analfabetów, bo jest pełno ortografów porobionych i niektórzy jeszcze z caps-locka nadają :? . Mniejsza o to

Dziękuję za zainteresowanie :D
bary068
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Don't have
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...

24 Lut 2015, 16:00

lion12 napisał(a):Mondeo odradzam. Teść ma i dokłada do niego cały czas. Minimum raz w miesiącu się coś rypie i do wymiany. Mało solidne części - to pewne
Tak to jest jak się kupuje oczami a nie rozumem. Gdyby kupił tym drugim to by chwalił sobie to auto.
bary068 napisał(a):przebieg do 125k km
Za 100zł Ci nawet mniej zrobią.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lut 2015, 17:00

teść kupił nie ja :wink:
lion12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Miejscowość: Łańcut
Prawo jazdy: 10 04 2007
Przebieg/rok: 34tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 09:10

Dwumasę ma większość diesli i cóż, no owszem jest to problematyczna kwestia :sly:

Przeczytaj sobie ten artykuł. Może coś pomoże ci podjąć decyzję...

http://www.koladwumasowe.pl/kolo-dwumas ... y-wydatek/

Awarie, koszty naprawy i ewentualne sposoby by uchronić dwumasę przed usterkami :wink:

Pozdrawiam
lion12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Miejscowość: Łańcut
Prawo jazdy: 10 04 2007
Przebieg/rok: 34tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 13:53

Dwumasa to niestety koszt eksploatacyjny, ale trwałość silnika 2.0 T w Renault to 500 000 km. :)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2015, 19:38

Dwumasę ma jeden z najpopularniejszych benzyniaków czyli 1,8T jak i wiele innych ale moment obrotowy nie daje im tak popalić jak w dieslach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010