Jaki samochód kupić do 20 tyś zł (2016)

10 Paź 2016, 18:25

Nie ma co porównywać - lepszym samochodem jest Focus, bo to wyższy segment (oferuje lepszy komfort, większą przestrzeń w środku, większe silniki, jest bardziej uniwersalny). To trochę tak jakbyś porównywał Focusa i Mondeo - wiadomo, że to drugie będzie górą.
Natomiast lepszym wyborem dla Ciebie jest Ibiza - mniejsze koszty utrzymania (OC, ceny części, opony), niższe spalanie, zwrotność, gabaryty bardziej przystosowane do ciasnego miasta. Poza tym mniej się psuje niż Focus przy porównywalnych przebiegach i nie ma tu żadnych problemów z blachą.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Paź 2016, 23:53

W końcu porządny konkret w odpowiedzi łysego30, dzięki bardzo. I może ktoś coś jeszcze dorzuci lub wypowie się na temat innych modeli? Zainteresował mnie też Fiat Bravo (ktoś coś na jego temat?, może w stosunku do fiesty mk7) jeśli fiat to tylko bravo czy punto evo i grande punto też są coś warte?

Jak z silniczkami w tych autach? Które dają się zagazować? Słyszałem, że w Ibizie to 1.8 turbo, najlepsze najmniej awaryjne, 1.8 też idealny silnik do gazu. Co z wersjami 1.4 ?
Nie mam natomiast pojęcia jak gaz znosi focus mk2 i fiesta mk7 czy tu nie było by problemu z instalacją gazową szczególnie jeśli chodzi o najnowszą generację fiesty...
SpeedyCR
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

11 Paź 2016, 08:22

Bravo pojawiło się w jednym z moich zestawień:
bravo-1-4-t-jet-civic-1-8-i30-1-6-megane-1-4tce-leon-1-4tsi-vt95604.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2016, 15:13

SpeedyCR napisał(a):Jak z silniczkami w tych autach? Które dają się zagazować? Słyszałem, że w Ibizie to 1.8 turbo, najlepsze najmniej awaryjne, 1.8 też idealny silnik do gazu. Co z wersjami 1.4 ?


Pytanie po co Ci tak duże silniki skoro będziesz poruszał się wyłącznie po mieście. Skup się na 1.4 16v (obojętne czy 75 czy 85KM). Poradzi sobie z LPG, silnik prosty, po lifcie (2006 r.) praktycznie niezniszczalny.

SpeedyCR napisał(a):Nie mam natomiast pojęcia jak gaz znosi focus mk2 i fiesta mk7 czy tu nie było by problemu z instalacją gazową szczególnie jeśli chodzi o najnowszą generację fiesty...


Fordy nie przepadają za LPG, a na samej benzynie dużo palą. Focus mk2 1.6 115KM, którym jeździ mój brat w mieście łyka lekko ponad 11 l./100km.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

13 Paź 2016, 17:15

Ograniczyłem listę do:
-Seat Ibiza III
-Ford Focus mk2
-Fiat Bravo
-Ford Fiesta mk7

Chętnie posłuchałbym opinii od posiadaczy tych aut. Reszta osób może się wypowiedzieć, który z listy by wybrało (najlepiej z uzasadnieniem).
SpeedyCR
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

14 Paź 2016, 09:46

SpeedyCR napisał(a):Ograniczyłem listę do:
-Seat Ibiza III
-Ford Focus mk2
-Fiat Bravo
-Ford Fiesta mk7


Znajomy ma Fiestę w dieslu, niestety narzeka na różne "duperele" np. pedał gazu ( ma jakąś skomplikowaną budowę i jest problem z naprawą - znalezienie usterki kosztowało go wizytę w ponad 10 zakładach, które nie potrafiły zdiagnozować problemu)
Ale za to spalanie super :)

Bravo ma ciotka, auto na dojazdy do pracy, reasumując - jeździ i daje radę.
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...

14 Paź 2016, 10:15

Mój typ to bravo. Fajny zwinny kompakt ze świetnym silnikiem t-jet (wystrzegaj się muliair - nie można zagazować i zwykłego 1,4 dobry ale osiągami nie powala). Poza tym ja jako człowiek który trochę samochodami różnymi najeździł twierdze że miejskie auto jest rewelacyjne, ale jako drugie w rodzinie. Jeżeli to ma być jedyny pojazd to tylko kompakt bo jak trzeba będzie tym miejskim w trasę jechać to po trzech godzinach kręgosłup do wymiany i wada słuchu gwarantowana. A kompakt w hb będzie wystarczająco zwinny i poręczny w mieście a na autostradzie też przy 130 ducha nie wyzionie. A bravo to jeden z najbardziej niedocenionych kompaktów ale wiadomo przecież to tylko fiat
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018