Jaki samochód kupić, nowy czy używany?

31 Mar 2016, 16:03

Witam! Obecnie posiadam Renault Laguna I z 1998 roku. Samochód do tego momentu sprawuje się bardzo dobrze :) . Ma blisko 20 lat dlatego chce zadbać o przyszłość. Zdecydowałem się na zmianę samochodu. Pytanie brzmi który lepiej wybrać używany czy nowy a także jaki? Z używanych moją największą uwagę przykuło Audi A4 B7 1.9 TDI jednak spotkałem się z wieloma złymi opiniami na jego temat. Przykładowo, że części są bardzo drogie a samochód ma wiele awarii. Nie mam pewności czy to prawda. Podobnie z negatywnymi opiniami spotkałem się z VW Passatem B6 1.9 TDI. Do grona moich zainteresowań dodałem także Forda Mondeo Mk4 oraz Focus Mk2. Nie wiem, który będzie najlepszym rozwiązaniem pod względem komfortu i utrzymania. Jestem otwarty na lepsze propozycje na przykład innych modeli/marek. Dodam, że w grę wchodzi tylko nadwozie Sedan/Limuzyna. Największą zaś uwagę wśród nowych samochodów przykuł Fiat Tipo 1.4 16V 2016 rok czyżby on był najlepszym z wszystkich wariantów? Mój limit cenowy wynosi 40 tyś. zł. Wyjątkiem jest Fiat Tipo na którego jestem wstanie wyłożyć 45 tyś. zł. Co wy o tym myślicie? Za szczerą i szybką pomoc z góry dziękuję :)
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 16:17

A podaj jeszcze przebiegi jakie planujesz robić.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

31 Mar 2016, 16:21

Sam patrzyłem na nowe tipo, niestety tak jak piszesz byłby to 1.4 więc jak dla mnie odpada bo to po prostu silnik nie do takiego samochodu.
Za 40k brałbym citroena C5 III albo Mondeo Mk4 w takiej kolejności co napisałem
Zapewne się znów powtórzę, ale po jeździe C5 III z hydroactiv, jazda innymi samochodami można porównać do jazdy furmanką. A co najlepsze koszta serwisowania takiego zawieszenia są identyczne jak zwykłego zawiasu.
Sam osobiści jestem na etapie zwiększania budżetu ponad 30k które mam, aby zakupić C5

Ile jeździsz miesięcznie i jak twoje trasy wyglądają, może dizel w cale nie być dobrym wyborem
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

31 Mar 2016, 16:32

ok. 15 tyś. km przebiegu czyli chyba benzyna będzie najlepszym rozwiązaniem tak?
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 16:34

A4 i Tipo to auta z różnych segmentów. Zależy czego oczekujesz od samochodu. Na pewno nowy będzie miał wysoką utratę wartości. A4 B7 i Passat B6 to auta bardziej do 30 tys. Audi jest dość udane. Drogie w eksploatacji na pewno będzie zawieszenie wielowahaczowe, osprzęt w dieslach czy naprawy multitronika. Na pewno plusem jest b.dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mając taki budżet wg mnie można kupić coś troche lepszego, większość bowiem ma przebiegi w okolicach +/- 200 tys km. Możesz spojrzeć jeszcze na nowsze od B7 Exeo Seata, które jest praktycznie kopią tego modelu audi.
Mondeo będzie statystycznie bardziej usterkowe, za to ceny używanych samochodów czy części bardziej przystępne niż w audi. Na minus dużo egzemplarzy po flotach i problemy z korozją przynajmniej podwozia i śrub zawieszenia. Wnętrze jest gorzej wykonane, choć nie wiem czy audi jest tu wzorem ze swoimi wycierającymi się przełącznikami, przyciskami. Ford w Mondeo MK4 ma jeszcze silnik pamiętający czasy Focusa I czyli 1.8 tdci 100-125KM. Nie ma on DPF, dwumas jest (niezbyt trwały). Diesle 2.0, 2.2TDCI to już jednostki stworzone w kooperacji z Peugotem. Wg mnie z tych dwóch modeli więcej plusów ma mondeo. Jest wręcz przepastnie duże, to nowsza konstrukcja od A4 B7, czyli de facto B6 FL i można jeszcze znaleźć auta z mniejszym przebiegiem. Uogólniając 8/10 to diesle.
Wg mnie najgorzej z Passatem B6. To model którego od początku trapiły usterki np. bloady kierownicy czy elektryczny hamulec pomocniczy. Nie mówiąc o 2.0TDI PD, który właśnie w passacie sprawiał najwięcej problemów. Sprawa pogorszyła się obecnie, gdzie większość to modele sprowadzane z reguły powypadkowe i /lub z cofniętym licznikiem. Plus za zawieszenie zwykłe macpherson (najszybciej siadają sworznie), duże wnętrze i bagażnik. Zamienników multum.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

31 Mar 2016, 16:37

Zgadza się - lepsza benzynka i ew dołożyć LPG albo kupić z LPG.
Za 40k można znaleźć:
Citroena C5 z fajny wyposażeniem i bardzo fajnym zawieszeniem. 2.0
Mondeo 2.0/2.5
Honda Accord 2.0/2.4
Kia Magentis/Hyundai Sonata - tanie autka,młode rocznikowo i fajnych pieniądzach.
Fiat Croma

Coś z grupy VAG z 1.8T (jak do LPG)
Toyota Auris/Corolla
Honda Civic

Kolejność przypadkowa.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

31 Mar 2016, 16:43

Od samochodu głównie wymagam aby nie miał problemów z korozją, był dosyć tani w eksploatacji, nie narzekać na częste usterki i aby kupno przykładowych części nie były masakrycznie drogie to jest dla mnie ideał pytanie czy taki znajdę co jeszcze myślicie o tym Citroenie C5? :)
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 16:48

Pomimo że to samochód na F ;-) jest mniej usterkowy niż passerati, ceny części nie są z kosmosu. Konstrukcja dopracowana, 2.0 w benzynie silnik bez żadnych fabrycznych udziwnien które mogą się zepsuc,hydroactiv praktycznie bez obsługowy, dłużej przejezdzi bez ingerencji niż tradycyjny zawias a w razie W ceny naprawa zawieszenia takie same jak zwykłego. Przejedz się nim to zobaczysz jakie to cholerstwo wygodne
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

31 Mar 2016, 16:50

Czyli najlepszym rozwiązaniem w moim wypadku to Citroen C5 III? Dodam, że potrzebuje samochód na 10-15 lat na nie co dłużej, że tak powiem :D
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 16:53

C5 albo mondeo, w takiej cenie znajdziesz coś porzadnego
Albo coś klasę niżej, jeśli na tak długo auto ma zostać. Zapewne takiego Fiata bravo z bardzo chwilowym 1.4 t-jet dostaniesz 2-3 letniego
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

31 Mar 2016, 16:58

Co do tego C5 to jaki silnik będzie dla mnie najlepszy?
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 17:00

2.0 Pb
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

31 Mar 2016, 17:04

Czyli chyba po krótkich namyśleniach doszliśmy do wniosku, że Citroen C5 III 2.0 Pb jest bezkonkurencyjny w tym zakresie. Mam nadzieję że uda mi się znaleźć jakiś fajnie utrzymany model do 35 tyś zł. Tym czasem dziękuję bardzo za szybką pomoc, mam nadzieję, że jakoś się zrewanżuję :D
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Mar 2016, 17:07

Pisałeś że szukasz do 40k kolego, do 35k będzie dość ciężko. Sam do takiej kwoty szukałem no i niestety jedyne które były warte uwagi oscylowaly w 37-40k
konoo
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: golf 4

31 Mar 2016, 17:15

Pisałem, że mam nadzieję, że znajdę coś do 35k jednak jak teraz patrzę to o wiele większym problemem na Allegro lub OtoMoto będzie kupno C5 III 2.0 w Benzynie bo narazie to tylko 1 modelik leży 2.0 w Pb :( a 40k jestem dalej w stanie wyłożyć :yes:
Szybki1966
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 10 04 1984
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna I
Silnik: 2.0 16V PB 139KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998