Jaki samochód na wieś ale i do miasta

27 Cze 2011, 13:58

Witam,
Chciałabym kupić samochód, który nadawałby się zarówno do jazdy w mieście i trasie, jak też po bezdrożach.
Poza sezonem potrzebowałabym go na dojazdy do pracy i czasami dalszą trasę.
Natomiast w sezonie do jazdy po polnych i leśnych drogach, czasem woda, błoto, dziury etc.
Zależy mi na dużym prześwicie, napęd na 4 pewnie by się przydał ale chyba lepiej odłączany (nie znam się, ale możliwość odłączenia chyba powoduje mniejsze spalanie).
Chciałabym żeby był w miarę komfortowy (w sensie wygodny) i żeby nie palił dramatycznie dużo. (jakbym zmieściła się w 10-12l to byłoby super).
Nie wiem czy lepszy diesel czy benzyna - nie wiem co lepsze w tego typu samochodach. No i skrzynia chyba manualna - jakoś nie mam przekonania do automatów.
Mogę na to przeznaczyć jakieś 30-35 tys.

Pozdrawiam
Ilmarinen
Nowicjusz
 
Posty: 5

27 Cze 2011, 14:29

Tak naprawdę to tutaj dowiesz się, że nie potrzebujesz auta terenowego bo to samo zło i jego zakup jest w zasadzie bezsensowny, zaproponują Ci Audi Quattro albo Forestera (ten akurat pewnie by Ci pasował), a poza tym to do działu SUV.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

27 Cze 2011, 21:08

Na wode i bloto SUF sie nie nadaje... chyba ze mowimy o wiekszych kaluzach, w kazdym innym przypadku opony MT sa potrzebne, ktore troche nie pasuja do SUVa... :D Na dodatek wrabiesz sie w cos glebszego przez przypadek bez snorkela i zalejesz sobie w srodku ladnego SUF'a, najlepiej kupic sobie terenowka + do tego jakies inne autko do jazdy po miescie. Chyba ze Jeepa Grand Cherokee(benzyna + gaz), w maire komfortowy i cos tam do miasta czy terenu sie nadaje jednoczesnie, bo Patrole i itp to odpadaja wg mnie jak to ma byc i komforotwy/wygodny + w teren, ale i tak jak opon nie bedziesz mial dobrych, to nawet w lesie sie zakopac mozesz spokojnie. Jakeis dobre AT bys musial zalozyc przynajmniej, np BFG A/T.


A Forester, to taka terenowka jak z koziej d... traba, sportowe kombi z troche podniesionym zawieszeniem, jak chodzi o te z przed 2008. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

27 Cze 2011, 22:55

Coś z IFSem z przodu czyli Pajero, Fronterra, Monterey, Terrano. Było już o tym ze sto tysięcy razy. Wystarczy poszukać.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Cze 2011, 07:35

Koledzy, Pani pyta o samochód do jazdy polnymi drogami, które są zazwyczaj pełne dziur i kałuż, nie o rajdach nawet w klasie "turystyk", więc zrozumcie że nie pyta o samochód terenowy w Waszym znaczeniu tego słowa (snorkel na polną drogę? - każdy porządny rolnik takie drogi cinquecento robi). Odkładając żarty na bok, jeżeli szukasz samochodu który poradzi sobie ze złymi rozmokłymi drogami (ale drogami czyli coś co ma dwa ślady), to w tej kwocie i przy zakładanym spalaniu polecam benzynowe auta typu Suzuki Grand Vitara, Mitsubishi Pajero Pinin, Subaru Forester (2,0 bez turbo), Hyundai Santa Fe (I gen) - ten akurat w wersji CRDI. Wszystkie wymienione poza Vitarą (tylnonapędowa) mają stały napęd na 4 koła którym można jeździć po asfalcie - pomaga w deszczu i zdecydowanie zimą. Każdy z nich ma też zawieszenie przednie niezależne (czyli IFS) a dwa ostatnie w pełni niezależne - lepszy komfort , mniejsza dzielność. Opony AT tak ale nie BFG . To kultowa marka, ale do Twoich celów nawet ich AT się nie nadają (o ich przeznaczeniu mówi oznaczenie T/A). AT gdzie all terrain znaczy bardziej "na każdą pogodę" lepsze będą Bridgestone Dueller 694 AT, Yokohama Geolandar czy General Grabber AT - opony AT do SUVa lub jeżeli te polne drogi to nie więcej niż 20% rocznego przebiegu - opony letnie H/T (highway/terrain - w rozjechanej błotnistej drodze się zakopiesz) i na zimę zimówki.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

28 Cze 2011, 14:12

Dziękuję za podpowiedzi.
Hyundai Santa Fe i Mitsubishi sprawiają fajne wrażenie. Hyundaj chyba lepiej w środku wykończony -ale to tyle co na zdjęciach widziałam.
Tylko te samochody mają prędkość max 150-160km/h :/ chyba, że to zależy od modelu i znajdę coś, co szybciej pojedzie?
Myślałam jeszcze o Jeepie Cherokee albo Daci Duster.
Ilmarinen
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - limuzyna do dyspozycji Agnieszki Radwańskiej
    Lexus Polska, przy wsparciu Lexus Europe - podpisał umowę partnerską z Agnieszka Radwańska na rok 2013. Logo Lexus będzie widniało na tenisowym stroju Agnieszki Radwańskiej w wszystkich turniejach Wielkiego Szlema, turnieju ...

28 Cze 2011, 14:36

Misiek ma o niebo lepsze plastiki i spasowanie (wiem bo mam), Santa Fe ma ciekawą skórę ekologiczną chyba na fotelach. Jeżeli myślisz że jakiś SUV będzie szybszy to uzbieraj na Cayenne albo Touarega - cudów nie ma, albo albo (choć Forester jest szybki). Co prawda Jeep 5,7 litra ma coś koło 6 s do 100 i teoretycznie ponad 200 km/h ale chciałbym zobaczyć Twoją twarz w tym aucie przy tej prędkości. BTW w Polsce można co najwyżej 140 km/h to po co Ci więcej?
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

28 Cze 2011, 14:45

Lubię też wycieczki zagraniczne:) Osobowym też za szybko nie jeżdżę, ale na autostradzie lubię 160 - 180. No szkoda, trzeba będzie iść na kompromis.
Ilmarinen
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Cze 2011, 16:54

To tylko Forester(i jak ma jechac 180km/h, to nie 2.0 wolnossacy, tylko 2.0 Turbo, lub 2,5 wolnossacy), ale on sie srednio nadaje, na jakies drogi lesne i itp, jest troche moze i wyzszy od wiekszosci osobowek, zakopac az tak latwo sie nie zakopiesz bo ma symetryczny naped na 4 kola, no ale go nawet do SUVa ciezko zaliczyc, to jest "sportowe" lekko podniesione kombi jak dla mnie, taka fajna zabawka, autko idealne do jakis wypadow na narty czy grzyby, czy po prostu do jazdy w ciezkich warunkach zimowych, i to chyba tyle z jego wlasciwosci terenowych... mozna na upartego go podnies o jakies 5 cm, ale bedzie wtedy smiesznie wygladal, a na zwyklych asfaltowych oponach i tak w terenie nie poszaleje sie. :D

Ewentualnie volvo XC70 cross country.

Swoja droga taki Patrol i itp w dieslu to przy 150km/h(o ile ci sie w ogole uda duza, wazaca ponad 2 tony terenowke do tylu rozpedzic :D) bedzie mial kosmiczne spalanie, pewnei w kololicach 15l/100km, jak nie z 18. Jeep V8 z gazem, to ci spokojnie weznie 20l gazu na 100km spali przy 150km/h, przy 180km/h, to mysle ze do 30l/100km bedzie sie zblizal. Voyager 3,7 V8 pali przy 150km/h 20l gazu. Nie wiem gdzie w Jeepie montuje sie butle i jakiej pojemnosci to sa butle, ale majac butle 60l, przy spalaniu 30l/100km, bo bedziesz chcial nim jechac te 180km/h to tankujesz co 200km. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

28 Cze 2011, 22:06

Temat nadaje się bardziej do działu SUVy :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Lip 2011, 15:15

A co sądzicie o Nissanie Navara? Czy on się w teren nadaje?
Ilmarinen
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lip 2011, 16:57

I wracając do Mitsubishi Pajero. Czy jakieś roczniki są lepsze, a jakieś gorsze? Czym się kierować przy wyborze?
Ilmarinen
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Lip 2011, 12:43

Przy wyborze kieruj się rozsądkiem!
Pajero/Navara to w zasadzie inny dział.
Navara nadal ma ramę, ale jak każdy Pickup ograniczony jest przez duży rozstaw osi i długie zwisy. Ale za to można je bez problemu podnosić i wsadzić większe koła. Układ napędowy navary da rade w terenie, ale fabryczna bez przeróbek, może być "objechana" nawet przez Vitarę (tak myślę, chociaż na żywo nigdy pickupa w terenie nie widziałem).
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

27 Lip 2011, 14:58

a lamborgini by nie było R8 :D
komfort wysoki ,prędkość niezła,wjedzie wszędzie a pod blokiem do zaparkowania też miejsce zawsze znajdzie i przejedzie po wszystkim
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu