05 Sty 2014, 15:49
Póki nie opracują instalacji LPG wykorzystującej wtryskiwacze benzyny aby silnik spalał tylko gaz w rozsądnej cenie aby się to zwróciło to tylko wtrysk pośredni.
Ogólnie zasilanie gazem polega na tym, że mamy go w butli w postaci cieczy. Jest on podgrzewany w parowniku do postaci lotnej dlatego wymagany jest rozgrzany silnik, bo ciecz chłodząca silnika podgrzewa parownik. Gaz w postaci lotnej trafia do komory spalania.
Wtrysk w fazie ciekłej polega na tym, że LPG trafia od razu do komory spalania w postaci ciekłej i gdy się rozpręża to ochładza komorę spalania co zapobiega wysokiej temperaturze spalania, która jest wyższa niż dla spalania benzyny i co za tym idzie nie wypalają się gniazda zaworowe jak i same zawory.
Koszt może być około 1000zł większy ale dokładnej ceny nie znam ale warto w przypadku jak mamy silnik narażony na wypalanie zaworów.
Może Ranault Latitude?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wprawdzie moc mniejsza niż 150KM ale to jeden z lepszych silników do LPG