Jaki samochód za 35-40 tys. złotych?

25 Wrz 2017, 23:08

Cześć!
Zaczynam rozglądać się za samochodem, ale mam duży dylemat.
Poszukuję samochodu głównie do dojeżdżania do pracy (35 km w jedną stronę) oraz weekendowy wyjazd i raz w roku wczasy - czas zmienić wysłużone E46 na coś nowszego.
Jest tego tyle na rynku, że nie za bardzo mogę się zdecydować :)
Jestem większą osobą, więc nie może to być auto z segmentu Toyoty Yaris :D

Wiem, że:
- jeżdżę 1500-2000 tys. km miesięcznie, więc raczej diesel albo coś przyjaznego LPG,
- nie za bardzo mogę przekonać się do francuskich samochodów, nie przekonują mnie wizualnie i jakościowo, więc nawet ich nie szukam,
- mimo ładnej stylistyki raczej nie chcę także koreańczyków, może w przyszłości,
- na kombi też przyjdzie czas, więc na razie sedan/hatchback,
- super jakby udało się kupić coś z min. 2010 roku,
- wiadomo, że im większa niezawodność, tańsza eksploatacja - tym lepiej :)
- raczej chciałbym coś o mocy minimalnie takiej jak teraz mam (136KM).

Mam na oku Insignię, Avensis, Accord, E90 (tu wiadomo trzeba trochę starszą). Nie zamykam się także na japońskie samochody, podobają mi się Mazdy (niestety nowa szóstka trochę poza budżetem :( ) i także Honda CR-V, ale ta ostatnia nie jest chyba autem ekonomicznym.
A może jest coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę?
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

26 Wrz 2017, 08:14

przemyśl ponownie opcję francuską a dokładniej Peugeota 508 2.0 HDI.

Auto na prawdę zbiera bardzo dobre opinie, pali tyle co kot napłakał a do tego jedzie fajnie (163 km) i ma przeważnie konkretne wyposażenie (większość sztuk posiada navi, head-upy, itp)

Wiem, że ciężko jest przekonać kogoś do aut francuskich ale poczytaj trochę o nim a wierzę, że dasz się namówić

Jeżeli natomiast chodzi o mnie to miałem przed Peugeotem 3 BMW - E34, E46 oraz E60 także jestem wymagającym kierowcą z tyłkiem przyzwyczajonym do wygody. Z Puga jestem mega zadowolony, nic się nie psuje, jedzie bardzo fajnie (twardo ale komfortowo zarazem), bardzo ciche, do tego dochodzą tanie części (gdyby coś się jednak popsuło). Znajomi śmieją się nawet ze mnie, że zagorzały fan marki BMW kupił Puga ;] mi to nie przeszkadza a teraz jak mijam BMW na drogach to ja się śmieję :P .. bo bądź co bądź BMW auta wspaniałe, na wartości tak nie tracą ale ładować trzeba sporo w naprawy a do bezawaryjnych nie należą i suma sumarum wychodzi na to samo.

Ja miałem to szczęście, że znajomy kupił 508 tylko że kombi i dał się przejechać. Po tym doświadczeniu wiedziałem, że muszę go mięć ;]
Dlatego proponuję oglądnać coś w okolicy, przejechać się i sprawdzić czy Tobie podpasuje ;-)

Powodzenia
beltusss
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 10 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW 530i E60
Silnik: 3,0i M54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2017, 09:25

Pomyśl nad Volvo s60 [link do oferty na Allegro wygasł]
Auto mega wygodne, po drodze płynie a do tego dobry silnik 5 cylindrowy.
Chociaż szczerze mówiąc przebiegi które robisz są za małe na diesla :mrgreen:
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

26 Wrz 2017, 11:42

Dzięki za odpowiedzi!
Co do aut francuskich, oczywiście zapewne są wśród nich auta warte uwagi, jednak dla mnie to jeszcze nie czas, aby na takie się zdecydować, może w przyszłości :) Chociaż nie odmawiam stylistyki!

Volvo są jak najbardziej ok jak dla mnie, ale cena chyba w podobnych granicach jak BMW. Kwestia, czy szukać czegoś "mniej renomowanego" i młodszego, czy iść w premium, ale starsze..
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

26 Wrz 2017, 12:51

Spoko, nikogo na siłę nie będę namawiał. Ja osobiście stałem przed podobnym wyborem: czy starsze premium czy nowsze udające premium. I już wspominałem co wybrałem ;-)

Jeżeli chodzi o inne typy biorąc pod uwagę Twoje wymagania to rozważałbym pierwszorzędnie:
-BMW E60 seria silników M54 + LPG
-Honda Accord VIII 2.0i + LPG
-Volvo S60
-Volvo S80
-Audi A4 B8 2.0 Tdi może byś znalazł w tej cenie coś..
-Ford Mondeo MK4

Avensisa raczej odrzuciłbym bo to wg mnie auto nijakie... i z komfortem ma niewiele wspólnego-praktycznie zerowe wyposażenie w porównaniu do konkurencji z tych roczników. Natomiast jeżeli chodzi o Insignię to ojciec posiada i w sumie sobie chwali, ale mnie to auto nie przekonuje, jest po prostu "normalne". Na plus bezobsługowość zawieszenia- w Oplach się praktycznie nic nie robi z zawieszeniem do ok 300 tys km. Jeżeli Insignie to tylko 2.0 cdti 130 lub 160 km. Jednak musisz się liczyć, że te silniki są głośne..
beltusss
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 20 10 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW 530i E60
Silnik: 3,0i M54
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Wrz 2017, 20:20

Od wczoraj przeglądam samochody, które są chociaż zbliżone do tego budżetu.
Wizualnie odpowiada mi (marki alfabetycznie):
- BMW:
*E90
*E60


Honda:
*Accord (VIII)
*CR-V


Mazda:
*6 (III)
*3 (III)
*CX-5

W tym wypadku jednak chyba nie da się w tym budżecie kupić nic rozsądnego, prawda?

Opel:
*Insignia
*Astra (w ostateczności, bo wiele lat jeździłem Astrą G i może już wystarczy :) )


Toyota:
*Avensis
*Auris
*RAV4 (rezerwowa opcja)


Volkswagen:
*Passat (w tym budżecie to raczej B7)
*Jetta (co myślicie o tym aucie?)
*Tiguan (opcja rezerwowa)


Volvo:
*S60

Chciałbym przeznaczyć maksymalnie 45 tys. Idealnie jak rok byłby >=2010.
Raczej coś z tych modeli. Chyba, że pominąłem coś wartego uwagi.

Coraz bardziej ciekawi mnie Accord. Co o nim myślicie?
No i zainteresowała mnie też Insignia, ale bardzo dużo silników i wersji jest. Zdania także są podzielone..

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Wrz 2017, 21:39

wiadomo, że im większa niezawodność, tańsza eksploatacja - tym lepiej :)


Więc nie wiem co robią tu e90, suv'y a przede wszystkim e60

A tak poza tym
Accord ok, każdy silnik dobry, szczególnie diesel 2.2 (chociaż starsza wersja montowana w accordzie 7 zbierała nieco lepsze opinie)
Nie kupisz mazdy 6 III za taką kasę (chyba, że szrot od turka). Poza tym benzyniaki na bezpośrednim wtrysku więc montaż lpg nieopłacalny.
Baaardzo ciężko będzie kupić mazdę 3 III za taką kasę, Benzyniaki na bezpośrednim wtrysku więc montaż lpg nieopłacalny (moja 2.0/120 paliła średnio 6-7/100 w cyklu mieszanym).
Insignia - nie wiem co ludzie widzą w tym aucie, słabo się prowadzi, wykonanie nie powala, nadrabia chyba wyłącznie design'em. Fajne benzyniaki 1.4T (może być troszkę za słaby) i 1.6T. 2.0cdti od fiata również spoko
Astra jw
Avensis spoko
Co do aurisa to nie mam zdania, jeździłem przez jakiś czas firmową hybrydą, wykonanie nie powala.
Passata już jakiegoś znajdziesz, w tym przypadku wyłącznie diesel
Jetta to golf z doklejonym bagażnikiem także jak chcesz. Auto proste, niczym nie porywa. Benzyniaki do niczego, zostają wyłącznie diesle
W S60 koszty też do najniższych nie będą należały. Wszystkie silniki ok. Szczerze mówiąc to wolałbym dorzucić te 5k i szukać s60 II.

Ode mnie
Mondeo mk4 2.5T - auto duże i wygodne, silnik od volvo, lpg przyjmie bez problemu
AR159 1.9/2.4jtd, sprawdzone silniki, piękne auto
9-3, ciekawe auto, rzadziej spotykane na ulicy, świetne, uturbione benzyniaki (lpg bez większych problemów), świetne diesle 1.9 (ten sam silnik co w ar i insigni/astrze).
Nooo i przyszła pora na przeproszenie się z francuską motoryzacją bo autem, który ma najlepszy stosunek cena/jakość/rocznik/walory użytkowe jest Laguna mk3 2.0T
Ewentualnie popatrz jeszcze na C5 2.0/140.

Jeśli miałbym układać "pod siebie" to w kolejności od najbardziej preferowanego
Laguna/S60 II - przy dorzuceniu kasy
AR
9-3
Mondeo/Accord (ze wskazaniem na mondeo - silnik soft turbo, max moment w zakresie 1500-5000 - mam ten motor u siebie, bajka na trasie)
Avensis /Passat
Astra
Jetta
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Wrz 2017, 22:17

Jeżeli chodzi o S60 II to ile trzeba liczyć i czego szukać (silnik)?
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

27 Wrz 2017, 22:36

Zależy jaki silnik i jakie wyposażenie.

Jeśli chodzi o diesla to absolutne minimum to D3 (za 50-53 kupisz już coś naprawdę ładnego) chociaż celowałbym w D5
Benzyniaki to w ogóle inna kwestia, są znacznie droższe (powyżej 90% volvo wyjeżdżających z salonu w tamtych latach miało diesla pod maską), warto szukać 2.0T i T5 ale to już naprawdę 60k trzeba mieć.

Alternatywą jest v60 czyli to samo w wersji "kombi". Z benzyniakami sytuacja jw. Było za to dostępnych więcej diesli, szukać trzeba od D3 w górę, jeśli dobrze poszukasz to powinieneś się zmieścić w 50k (z d3)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Wrz 2017, 23:32

Dzięki wielkie za pomoc! Podoba mi się to auto.
Rozumiem, że każdy silnik jest podobnie „udany”?
Jak wyglada spalanie z cyklu mieszanym dla tego silnika 2.0 163KM (D3), a jak dla D5?

Jakie są mocne i słabe strony tego auta wg Ciebie?
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

28 Wrz 2017, 10:47

D3, D4 czy D5 to ten sam pięciocylindrowy silnik, niewiele różnią się spalaniem, realne jest od 6 litrów do 7, 5, wyjątkiem są modele w wersji driv-e, tutaj spalanie niższe.
Diesle jak kolega pisał wcześniej będą z kraju i europy zachodniej, przy benzynach raczej zachód i USA choć zdarzają się krajowe ale one trzymają cenę.
Jeśli szukasz auta z automatem to polecam wgrać pakiet Polestar, trochę zwiększa moc, przyśpiesza działanie przepustnicy i skrzyni przy czym drastycznie nie zwiększa spalania. Fajna sprawa szczególnie w D3, z tym pakietem masz praktycznie D5.
Polecam wersję wyposażenia co najmniej Momentum a będziesz miał wszystko co potrzebne.
Myślę że w 45-50tyś. powinieneś coś znaleźć, do 60 tyś już na pewno świeżego.
linki poglądowe:
https://dobreuzywane.pl/oferta-dnia/vol ... 3-momentum
https://volvo.dekra.pl/index.php?aid=,, ... l53574p3t6
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Wrz 2017, 13:32

Bardzo dziękuję za konkretne odpowiedzi :)
Na razie S60 II jest moim faworytem, więc będę starał się dozbierać. Postaram się w najbliższym czasie gdzieś tym przejechać.

Powiedzcie jeszcze gdzie warto szukać tego autka? Domyślam się, że od dystrybutorów Volvo będzie drożej, ale pewniej?

Czy Volvo robi przeglądy przedzakupowe? Ile to może kosztować i co sprawdzają?
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

28 Wrz 2017, 15:27

Oczywiście Volvo zrobi przegląd przed zakupowy, koszt to około 500 zł, sprawdzą auto i jeśli w bazie danych są informacje o historii serwisowania to ją otrzymasz. Raport po inspekcji jest dość obszerny. To samo jednak możesz zrobić w niezależnym serwisie Volvo jak np. Volvotech czy Auto Dream Team. W kraju jest sporo takich niezależnych i polecanych serwisów (podpytaj na volvoforum.pl lub pisz PW).
Auta szukałbym własnie z sieci salonów Volvo w działach samochodów używanych, są trochę droższe niż na normalnym rynku ale jest bardziej bezpiecznie, choć to nie reguła. Tak samo zaglądaj na fora internetowe Volvo, często można znaleźć zadbane auta forumowiczów.
Obojętnie gdzie byś nie oglądał, decydował się na kupno, obowiązkowo przegląd przed zakupowy.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Wrz 2017, 22:40

Zacząłem sobie czytać o S/V60 II bo spodobało mi się to auto i pomyślałem, że może warto do niego dozbierać.

Jednak natknąłem się na wątek (na forum poświęconym Volvo), który dotyczy problemu pięciocylindrowych silników diesla w Volvo. Okazuje się, że na całkiem sporą skalę pękały bloki - co mnie zmartwiło.

Jak to w końcu jest? Bo jeżeli człowiek ma kupić i jeździć na tykającej bombie (czekając aż wybuchnie) to może jednak warto odpuścić..
aleksmm
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 11 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

29 Wrz 2017, 00:49

D3, D4, D5 owszem miały swoje problemy, jak nie z uszczelkami to z softem, DPF itp. Dotyczyły one nie tylko S/V60 ale również XC60 i XC90. Akcje serwisowe prowadzone na szeroką skalę (nawet wymiany silników) po części wyeliminowały problem (o ile właściciel w nich uczestniczył). Pomimo tych historii pięciocylindrowe diesle Volvo nadal są dobrymi silnikami. Gdybym miał wybierać między silnikami Volvo nowej generacji a D5, brałbym pieciocylindrówkę.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008