21 Kwi 2014, 15:47
Najbardziej wadliwym elementem S40/V40 jest przednie zawieszenie w którym zastosowano dość słabe sprężyny,tył okazuje się bardziej trwały.
Użytkownicy narzekają na problemy z układem chłodzenia do którego przedostaje się olej. Przed zakupem warto zerknąć do zbiornika wyrównawczego i sprawdzić czy go tam nie ma.
Z palety silników benzynowych najbardziej godny polecenia jest 115konny 4cylindrowiec o pojemności 1.7litra. Dla miłośników dynamicznej jazdy inżynierowie Volvo skonstruowali turbodoładowany 2litrowy motor o mocach 163 lub 200KM. Ten ostatni wymaga jednak właściciela z grubszym portfelem ze względu na wysokie spalanie. Kupując wolnossący 2litrowy motor możemy spodziewać się pęknięcia głowicy silnika a także awarii przepływomierza.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.