Jaki tłumik środkowy i przedni do Audi A6 C6 2.4?

24 Kwi 2023, 20:25

Witam szanowne grono,
W poszukiwaniu odpowiedzi trafiłem do was :)

Mam a6c6 2.4l
Układ wydechowy Kat>zł. Elastyczne>tłumik przedni>tłumik srodkowy>tłumik koncowy

Dziurawe mam złącze elastyczne i tłumiki przednie oraz środkowe obydwa są trójkątne.

Pytanie jakie tlumiki dobrać i co to są za jedne które mam oryg. Zamontowane.

Czy brać przelotkę? Jakąś rozprężający?
Nie znam się wogole na tym a chciał bym za czerpać trochę wiedzy.

Czy dając przelotkę nie zaszkodzę silnikowi? Jak spalanie i reszta układu to zniesie?

Czy powinno być to co jest teraz tam a jak tak to co konkretnie? Może ktoś doradzić?

Numery tych Tłumików to
4F0253211F
4F0253411N
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Kwi 2023, 09:25

Pojedź po prostu do najbliższego warsztatu gdzie wymieniają tłumiki. Tam dobiorą ci właściwe i wymienią.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2023, 20:18

MotoAlbercik napisał(a):Pojedź po prostu do najbliższego warsztatu gdzie wymieniają tłumiki. Tam dobiorą ci właściwe i wymienią.


Podziękuję.
Z starym Autem się bujałem po pięciu w mieście.
Jeden tylko był który naprawdę dawał radę.ale zrównali plac z ziemią i zniknął
A teraz:
Leciałem po najlepszych opiniach. Byłem.
I co słyszałem..
Jeden złączek elastycznych nie będzie robić. Może wymienić resztę za 500
Drugi stwierdził że jest o wiele więcej do zrobienia za 1500
Trzeci z top trzech przyjedz Pan, wybierze sobie Pan z magazynu a my zamontujemy..

Kolejny polecany z top opiniami pospawał krzywo i jeden tłumik wystaje bardziej od drugiego a do tego po roku wszystko puściło.

Szczerze.. Odechciało mi się już tych druciarzy.
Dlatego liczyłem na dobrą rękę i eksperckie słowo tutaj żeby wiedzieć co tam należy wstawić w zamienniku..
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Kwi 2023, 14:31

No to faktycznie...Nie dziwię ci się w takim razie że się zraziłeś.
szakalaw napisał(a):Jeden złączek elastycznych nie będzie robić. Może wymienić resztę za 500

No tutaj jest ciekawa opcja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Kwi 2023, 09:20

Najprostrzym i najlepszym sposobem będzie zakup używanego w dobrym stanie. Demontujesz, montujesz i zapominasz o temacie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Kwi 2023, 21:23

No nie do końca.. A) długo możesz na tym nie pojeździć. B) mam do zrobienia złącze elastyczne. Więc spawanie.. A Układy przeważnie bez kata i tej złączki są sprzedawane..

Dziś byłem w hurtowni z tłumikami i serwisem..

Przypomnę że dziurawe mam złącze elast. Dwa tł. Przednie i dwa srodkowe..

Ocena tegonserwisu 4.9

Gosciu wchodzi pod auto.. No.. Złącze do wymiany.. Ale się tego nie podejmie. Pytam i to wszystko.. Tak..
A co z z tłumikami przecież tam dmucha.. Gościu przez rękawiczkę wsadził rękę no tak. Dmucha.
No to to jeszcze.. A co z apeknieciem na tłumiku środkowym? Ekspert idzie do końcowego ogląda mówi że wszystko ok.
Musiałem mu palcem pokazać.

Ogólnie nie chce się za to brać. Bo to 3 dni roboty bo silnik chce opuszczać żeby kat Odkręcić i złączkę wymienić.

(kat z złączka idą w pionie w tej v6.)

Gdzie takie cuda? Wrocław..

Teraz rozumiecie moja frustrację dontychvdruciqrzy partaczy?

Dlatego się sam zastać sam zastanawiam jak to ogarnąć..
szakalaw
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem
    Mitsubishi Lancer zostało uznane przez specjalistów z firmy Warranty Direct za najbardziej niezawodny model ostatnich 15 lat. Obchodząca 15 urodziny firma poddała analizie ponad 200 tyś. aktualnych i wygasłych polis ...
    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...

29 Kwi 2023, 08:30

musisz dzwonić po ludziach co mają takie auta na graty do sprzedania, wiadomo że nikt Ci takiego tłumika nie sprzeda za 200 zł z katami ale potem swoje odsprzedajesz i masz zwrócone.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2023, 07:33

Ja uważam, ze takie rzeczy jak układ wydechowy, to nie warto kupować używek, bo wiadome jest, że będzie to o wiele krótsza żywotność niż nowych elementów.
Co do części - jak chcesz kupować sam te części, to poszukaj ich np. na allegro po pojedynczych częściach. Zerknij też w necie, jak wygląda cały oryginalny układ wydechowy dla twojego auta, żebyś wiedział co kupować. Zanim kupisz, zamówisz, to przedzwoń do sprzedawcy i upewnij się, że dana część będzie pasowała do twojego auta ( żebyś nie musiał się znowu denerwować i odsyłać i szukać itd )..
I teraz kolejna sprawa - demontaż i montaż - zdemontujesz zapewne sam, bo wystarczy, że będziesz miał zwykłą kątówkę. Ale jeżeli chodzi o montaż, to musiałbyś mieć odpowiednią spawarkę i musiałbyś umieć nią spawać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2023, 08:12

MotoAlbercik napisał(a):27 minut temu Ja uważam, ze takie rzeczy jak układ wydechowy, to nie warto kupować używek, bo wiadome jest, że będzie to o wiele krótsza żywotność niż nowych elementów.
ja się z tym nie zgadzam, jeżeli kupujesz to widzisz tego stan, jak w ręku nie jest to sito to posłuży dlugo bo jakość orignalnych części jest dużo lepsza niż zamienników a jeszcze wielkim plusem jest to że wykręcasz i wkręcasz i wiesz ze pasuje a z praktyki wiem że z tymi zamiennikami jest bardzo różnie, najczestrzym problemem jest nieszczelnosc na połączeniach a jeszcze spawanie do tego, to nie jest prosta robota.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4