GOLF VI- problemy z "kopceniem"

12 Cze 2023, 00:11

Cześć wszystkim,
Mam pewien dziwny problem ze swoim VW Golfem VI 2.0 TDI CR, 81KW, 2009. Nie wiedziałem do jakiej kategorii zakwalifikować ten problem. Czy do silników czy do układu wydechowego, więc wybrałem ten. Ok, do rzeczy. Otóż od jakiegoś już czasu, a w zasadzie od zeszłego roku zauważyłem nadmierne kopcenie z wydechu na kolor białawy. Zauważyłem, że w momencie, kiedy kopci obroty na luzie zwiększają się z 800 obrotów/min do 900-1000 obrotów/min. , ogólnie występują objawy typowe dla wypalania się DPF-a(zwiększone obroty na luzie, większy smród z wydechu, silnik głośniej chodzi). Zaczęło mnie martwić to, jak często to następuje( czasami po 100 km lub mniej) , bez różnicy czy ciepły czy zimny silnik, ale bardziej chyba na ciepłym. Płynu chłodnicowego nie ubywa, w związku z czym jeden z objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą odpada. Dodatkowo zauważalna jest zwiększona ilość "oleju", piszę w cudzysłowie, gdyż nie jest to sam olej prawdopodobnie, tylko olej z domieszką "czegoś", być może paliwa. I to znacznie tego więcej jest, niż być powinno. Standardowo wlewamy 4-4,5 litra. Przy ostatnim spuszczaniu z miski starego oleju nazbierało się około 6-7 litrów. To co jeszcze zauważyłem ostatnio, to delikatne "pocenie się" w okolicy rurki systemu EGR. Miał ktoś podobny problem ? Wie co może być przyczyną? Byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam i życzę wszystkim wszystkiego, co najlepsze.
tomekg1997
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Cze 2023, 07:39

Prawdopodobnie egr jest temu winny, pod komputer podłączałeś? Jakieś błędy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Cze 2023, 08:45

Święci check. Jedyny błąd jaki wyskakuje to błąd związany z klapami wirowymi, które są zaślepione.
tomekg1997
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Cze 2023, 11:06

Jak już tak robicie to trzeba wykodowac to że sterownika, potem nie jest dziwne ze coś innego nie działa po takich akcjach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Cze 2023, 11:19

Ok, rozumiem. Z tym, że ten problem był jeszcze przed zaślepieniem klap.
tomekg1997
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Cze 2023, 12:25

Ja bym zaczął od egr, ekologia musi być sprawna żeby dpf działał prawidłowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota GT86 i Shelby Toyota 2000 GT
    W niedzielę zakończył się Goodwood Festival of Speed, święto motoryzacji w Wielkiej Brytanii. Wśród atrakcji przygotowanych przez Toyotę znalazło się 6 specjalnie opracowanych egzemplarzy Toyoty GT86, które ...