Jaki wybrać samochód do jazdy na przepalonym rzepaku ?

14 Sty 2012, 10:46

Witam. Mam zamiar kupić samochód który będę zasilać olejem z pobliskiej restauracji ,oczywiście wcześniej oczyszczonym i przefiltrowanym. Zastanawiałem się nad Mercedesem W124 3.0 ,jednak jest to duży samochód. A może nada się Corsa II 1.7d ISUZU . Proszę o pomoc w wyborze najodpowiedniejszego samochodu ,oraz jakieś sugestie ,jeżeli takie zaistnieją. Myślę też nad podgrzewaniem baku.
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

14 Sty 2012, 10:51

Mercedes może i jest duży ale chyba jedyny sie nada, ewentualnie GOLF II generacji. BYł kiedys artykuł w auto-świecie o VW golfie II generacji którego dekra zasilała olejem z restauracji. Zrobili nim ponad 350 tyś km i silnik był w super stanie, MIał nawet więcej mocy niż przed wyjechaniem z fabryki. Można sie nad tym zainteresowac.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

14 Sty 2012, 11:06

Szczerze mówiąc o golfie nie pomyślałem ,ale niestety słaba jest konstrukcja samochodu na ten rocznik .
Ostatnio edytowany przez cichy10001, 14 Sty 2012, 11:08, edytowano w sumie 1 raz
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

14 Sty 2012, 11:07

Zależy jaki masz budzet. I skad jestes, zaraz ci cos znajde.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

14 Sty 2012, 11:14

Jestem z okolic Łodzi ,a budżet to tak do ok. 5000zł
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

14 Sty 2012, 11:20

[link do oferty na Allegro wygasł]
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

14 Sty 2012, 11:33

ja również przychylam się do pomysłu Golfa II, bo też czytałem ten artykuł, a poza tym ten diesel w golfie daje rade
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Sty 2012, 11:59

olej roślinny testowałem na nissan primera p10 2.o d i mercedes 190 2.5 d sprawdzały się super w plusowych temperaturach i do -10 stopnia potem były już problemy z odpaleniem auta,do oleju dolewałem w mrozach trochę paliwa , zadnej instalacji nie miałem oprócz mojej konstrukci podgrzewacza przewodu olejowego podłączonego na wężu wody chłodzącej silnik, teraz tego pełno na allegroale to nic nie dawało na zimnego powinny być dwa zbiorniki ,był jeden mały problem na zimnego auto dość mocno kopciło na biało latem nie było to mocno ale w okolicach zero stopnia dość tyle,co do innych aut to np. powinny chodzić wszystkie stare dizle bez turbo na pewno co do opla to astra 1 1.7d i corsa b 1.5 d na pewno ,jężdząć na przepracowanym oleju miałem troche wyższe spalanie niż na ropie,co prawda przejechałem na oleju po frytkach tylko 30 000km ,oszczędność jest spora ale u mnie i w okolicy jest dość dużo jest kontroli co kto wlewa do zbiornika a kara jest ogromna
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

14 Sty 2012, 13:59

Dziękuję za odpowiedzi. Mam takie pytanie ,dlaczego nie zaleca się silników z turbiną do jeżdżenia na oleju po frytkach ?
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

14 Sty 2012, 14:21

w kwestii formalnej jeszcze przeczytaj ustawe akcyzową żeby nie być później lżejszym o parenaście tysięcy :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Sty 2012, 14:23

Ogrzewanie baku sie nie sprawdzi kompletnie zima, przed pompa wtryskowa grzalke dac jak juz.

Najlepiej by bylo zrobic cos jak w przypadki instalacji gazowej i parownika, znaczy na rozruch wlaczac jaks grzalke elektryczna przyciskiem recznie, a potem niech plyn chlodzacy podgrzewa.

Najlepiej by bylo chyba dorwac jakis stary, niesprawny reduktor od LPG wlasnie i przerobic go lekko. Masz juz baze pod taka modyfikacje, czyli zwarta i szczelna obudowe z wejsciem i wyjscie dla plynu chlodzacego. Podjedz do gazownika, to ci pewnie da za darmo reduktor stary, lub za jakies 20-30zl.

[link do oferty na Allegro wygasł]
Takie cos, o.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

14 Sty 2012, 16:58

silnika dizla z turbosprężarką nie mam pełnej pewności mogę się mylić ale według mnie nie jest dobrym pomysłem bo spaliny przechodząć przez turbinę będą dość mocno syfic i lepić w turbinie zanim się rozgrzeje ,nie wiem jak to się ma na dobrej instalacji na przepracowany olej ,jak jakaś kontrol cię dorwie na czym ty jeździsz to kara jest kolosalna do niedawna była nie wiem czy się nic nie zmieniło,to kwota była wyliczana dokładnie nie podam ale około 700 z jakimś groszem razy kwota dziennej stawki zarobku pechowca którego złapali,według mnie największe oszczędności daje jazda na lpg i jest to zgodne z prawem, kiedyś przepracowany olej z frytkarni można było dostać nawet za darmo ludzie zaczęli się pytać i w tej chwili cenią sobie dosyć tyle bo około połowy co za rope ,fakt jak się tam pracuje zawsze idzie wynieść coś
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2