Jakie 1 auto do 30 tys?

28 Mar 2014, 11:53

Witam serdecznie,
jestem świeżym kierowcą i planuje właśnie zakup swojego 1 auta (w leasing).
Powiem szczerze że mam dylemat odnośnie wyboru: sedan a hatchback. Głos rozsądku mówi że do Poznania lepszy będzie hatchback jednak sercem jestem za sedanami :). Do wydania mam 30 tyś zależy mi na małym spalaniu. Samochód głównie użytkowany będzie w Poznaniu i okazyjnie trasa Poznań <-> Konin.

Jakby było trzeba dać więcej informacji to proszę o odpowiedź w wątku.

Pozdrawiam i dzięki.
rimmone
Obserwowany

Auto: Nie mam

28 Mar 2014, 13:53

Jeśli większość czasu będziesz jeździł po mieście o dużym natężeniu ruchu to odpuść sobie sedana. Hatchback będzie lepszy tym bardziej że dopiero zaczynasz przygodę jako kierowca. Mam porównanie miedzy seatem leonem a vw passatem i uwierz mi do miasta nie kupiłbym sedana. Problem z parkowaniem(wiadomo że w mieście liczy się każdy centymetr) pojawia się często, mniejsze auto lepiej się "wyczuwa" i hatchbacygrywa w każdym aspekcie ruchu miejskiego wygrywa. Może Audi A3 1.9TDi lub 1.6 tak na dobry początek?
bartez88
Nowicjusz

Prawo jazdy: 06 02 2007
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: leon
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Mar 2014, 14:11

nie bierz Audi a3 i tym podobnych, bo to bezsensu, kup sobie jakies swieze autko np

Astra H Gtc (sam mam i polecam, fajnie wykonana i wyglada bardzo dobrze)
Honda Civic VIII (ufo)
Volvo C30
Meganne III
Peugeot 308

i auto ktore wybierzesz wez w benzynie do miasta (szybciej sie w zime nagrzewa, tansze czesci, rzadziej sie psuja)

no i tak 100km minimum;)
Nethann
Aktywny

Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 2006

28 Mar 2014, 14:55

a ja dorzucam do propozycji Hyundaia i30 Kię Cee'd i Fiata Bravo, bo można dostać młode, ładne, zadbane auto od pierwszego właściciela oraz Focusa mk2
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj