Jakie audi A4 B5

02 Sty 2016, 21:43

wiencon33 napisał(a):Mozesz wstawic jakiegos linka?

Tu masz jakiś ale nie ma w nim chyba opinii:
pierwszy-samochod-do-3000zl-100km-dziennie-vt74431.htm?hilit=komis%20York#p444174
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Sty 2016, 21:44

Co o tym myślicie?

[link do oferty na Allegro wygasł]
wiencon33
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 18 05 2010
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2016, 21:46

Wygląda ok i przebieg może być realny.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Sty 2016, 21:52

Honda ok..ale te opisy że 9 sek do setki...dobry żart..nie wiem czy w 11 sek osiągnie setkę i wg mnie 200 km/h to jest jego vmax..
2,0 115 KM też występowały np w VAG-ach to golf o podobnej masie ma 10,5 do setki..

Także na dynamikę bym nie liczył, ale auto wygląda ok..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2016, 21:57

Lovato34 napisał(a):2,0 115 KM też występowały np w VAG-ach to golf o podobnej masie ma 10,5 do setki..
Przecież to nie ten sam silnik..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Sty 2016, 21:58

Lovato34 napisał(a):Honda ok..ale te opisy że 9 sek do setki...dobry żart..nie wiem czy w 11 sek osiągnie setkę i wg mnie 200 km/h to jest jego vmax..
2,0 115 KM też występowały np w VAG-ach to golf o podobnej masie ma 10,5 do setki..

Także na dynamikę bym nie liczył, ale auto wygląda ok..


mylisz elastyczność (dynamika) z urywaniem sekund do setki z czego nigdy się nie korzysta :ok:
silniki turbo są bardziej elastyczne ;)

2,0 VAGa to muł przy którym 2,0 Hondy to rakieta - taka dygresja odnośnie konstrukcji silników niemieckich i japońskich, której nie chcesz pojąć
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia
    Octavia jest podstawą powodzenia SKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia. W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller SKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw. SKODA Octavia ...

02 Sty 2016, 22:07

No może 2,0 VW to muł, no ale tzn że 2,0 115 w takiej hondzie będzie tylko niewiele wolniejsze od 1,8T w VW? trochę to dziwne bo 1,8T w aucie pokroju golf/a3 ma ok 8,5 do setki a ten niby 9 wg sprzedawcy a przecież moment mocno wpływa na dynamikę, przyspieszenie itd..dla mnie to niemożliwe ale ok..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2016, 22:10

Lovato34 napisał(a):tzn że 2,0 115 w takiej hondzie będzie tylko niewiele wolniejsze od 1,8T w VW?

tego nie powiedziałem i napisałem, że turbawki są elastyczniejsze ;)
Honda lepiej się wkręca stąd takie sekundy ale na codzień nie kręcimy pod czerwone pole aby mieć ten czas, a korzystamy ze średniego przedziału obrotów.
Bardziej obrazowo - przyśpieszamy momentem obrotowym, a w wysokim zakresie obrotów (takie są jak bijemy się o każda sek.) turbo już nie ma najwyższej wartości w serii, a Hondowski dopiero się budzi stąd wartość momentu obrotowego w wysokich obrotach jest podobna.
No i jest też kwestia zestopniowania skrzyni, gdzie np. w jednym z aut 100km/h osiągniemy dla jednej zmiany biegu mniej (też ułamki sekund) :ok:

Także sekundy do setki to slaby wyznacznik - powinni podawać w każdym elastyczność na każdym z biegów ;)
Ostatnio edytowany przez dzida, 02 Sty 2016, 22:16, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Sty 2016, 22:14

Z tego co czytalem to 2.0 w accord ma 136km
Chyba sprzedajacy sie pomylil.
wiencon33
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 18 05 2010
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2016, 22:18

Dobrze napisał, bo 136KM było w Accordzie VI
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Sty 2016, 22:54

dzida napisał(a):ale na codzień nie kręcimy pod czerwone pole aby mieć ten czas

Nie? :unsure:
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sty 2016, 23:05

Mylicie sie accord 2.0 ma 136 km albo 133.
Jak bede na kompie to wrzuce linka

Zobaczcie nawet na allegro ze wszystkie 2.0 maja 136 km
Ostatnio edytowany przez wiencon33, 02 Sty 2016, 23:08, edytowano w sumie 1 raz
wiencon33
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 18 05 2010
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1.2 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2016, 23:07

wiencon33 napisał(a):Mylicie sie accord 2.0 ma 136 km albo 133.
Jak bede na kompie to wrzuce linka


Nie, były wersje 1,8i 16V 115/116
oraz 2,0i 116..-> to jest dokładnie ta wersja
zobacz:
[link do autocentrum.pl wygasł]

może bardziej rzadka odmiana?...
ale..
dla mnie to wszystko i tak jest nierealne..silnik która ma blisko 40 KM mniej i 40 nm niemalże ma osiągi 0,5 sek gorsze niż turbo 1,8....skoro gość podał że w ciagu 9 sek taka honda może osiągnąć 100 km no to znaczy że da się..nie ma znaczenia czy zamykając obrotomierz czy nie...ale z logicznego punktu widzenia znacznie słabszy silnik i to wolnossący na jakiej niby zasadzie ma być niewiele wolniejszy niż turbo, które ma niemal 220 nm już przy 3 tys? a ta honda wtedy śpi?..nim dojdzie do czerwonego pola to minie 10 sek..dla mnie tutaj nie ma logiki, może przy 150 KM i nie wiem 200 nm było by 9 sek ale nie przy 115..
tak czy siak dla mnie dynamika będzie średnia
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2016, 23:18

[quote="Lovato34"nim dojdzie do czerwonego pola to minie 10 sek..[/quote]
10 sekund do redline? :o
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Sty 2016, 00:19

Lovato34 napisał(a):Nie, były wersje 1,8i 16V 115/116
oraz 2,0i 116..-> to jest dokładnie ta wersja
zobacz:
[link do autocentrum.pl wygasł] ... d/v/sedan/

może bardziej rzadka odmiana?...
ale..
dla mnie to wszystko i tak jest nierealne..silnik która ma blisko 40 KM mniej i 40 nm niemalże ma osiągi 0,5 sek gorsze niż turbo 1,8....skoro gość podał że w ciagu 9 sek taka honda może osiągnąć 100 km no to znaczy że da się..nie ma znaczenia czy zamykając obrotomierz czy nie...ale z logicznego punktu widzenia znacznie słabszy silnik i to wolnossący na jakiej niby zasadzie ma być niewiele wolniejszy niż turbo, które ma niemal 220 nm już przy 3 tys? a ta honda wtedy śpi?..nim dojdzie do czerwonego pola to minie 10 sek..dla mnie tutaj nie ma logiki, może przy 150 KM i nie wiem 200 nm było by 9 sek ale nie przy 115..
tak czy siak dla mnie dynamika będzie średnia


To ja Ci pokrótce wytłumaczę o co chodzi... :ok:

Na wstępie nie patrzcie tak zażarcie na te tabelkowe wyniki ponieważ są to wartości orientacyjne... i często szybkość realna oraz frajda z jazdy nie ma nic wspólnego z tabelkami.

Lavato silniki n/a w vw pamiętają króla świeczka więc 2,0 hanki będzie całkowicie inaczej jechać niż 2,0 passata ... Pewnie powiesz że oba są 16V tylko że wystarczy inna konstrukcja głowicy i np: masz wałki rozrządu w których zawsze podaje się wartość chociażby 242' (stopnie) ale już prawie nikt nie dodaje że jest jeszcze druga wartość która odpowiada za lift zaworu no i wystarczy że hanki głowica ma 252' z liftem hmm.. dajmy na to 9 a passata 242' z liftem 8 i passat mając taką samą moc i Nm bedzie jechał gorzej przy przyśpieszaniu...
To co Ci napisałem to jest jedna 100tna detali które mogą spowodować że dwie takie same pojemności i takie same tabelki będą różnie przyśpieszać... bo może będzie różna masa, przełożenia ....itd.

Dam Ci przykład a4 b5 1,8 125KM vs avensis1 2,0 128KM i tak audi wydawało mi się że nie jedzie ale miało 125km przy 5800rpm a aven 128KM przy 5600rpm oczywiście nie wiem ile czasu było to utrzymane ale z suchych danych mocowych aven wypada lepiej... Teraz niutonometr czyli wujek niutek audi ma 168 Nm przy 3500rpm a tojka ma 180Nm przy 4400rpm. więc w sumie nie wiadomo ale jak audi już trzyma Nm i na określonym poziomie to aven dalej przyśpiesza bo ma go więcej i wyżej ...

I z jednym się zgodzę z Lavato :D że czasy tabelkowe przyspieszeń są bardzo dziwne wręcz głupkowate dlatego wracamy do mojego stwierdzenia że są to wartości poglądowe tzn. teoria.
Np: aven1 2,0 ma 9s do 100km/h :?

p.s

Lavato pewnie będziesz chciał dokładnie sprawdzić to co napisałem ale wartości opisujące wałki głowicy są tylko przykładowe tzw. od czapki :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11089
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe