Jakie auta byly wyposazone w pompe paliwa sekcyjna tłoczkowa

28 Gru 2013, 08:47

witam jakie auta byly wyposazone w pompe wtryskowa paliwa , sekcyjna / tłoczkowa?
temat dosc trudny dla mnie ... bo to chyba euro 1 albo euro 2 i ciezko mi to ustalic .
potrzebuje informacji na temat osobowek i ciezarowek i busow / van ow .
chcialbym zalac to olejem opalowym ( 00 oo o/o) lub czerwona ropa lub olejem po frytkach , tak zeby to jezdzilo bez problemow i bez dodatkowych przerobek.
co nieco znlalazlem ale nie jestem pewien .... ze tylko mercedes 123 240td i 124 300td , ale czy to prawda . prosze o pomoc , i mozliie najwiecej aut krore moga pojechac bez problemu na oleju po frytkach bez ingerencji
mechanicznej w pojazd .Prosze wymieniac auta marka / model / silnik / moc . z gory dziekuje
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 10:42

Golf 2 1.6 D 54KM też spokojnie pojedzie
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Gru 2013, 14:42

czy w210 300 td mial taka pompe ? czy rotacyjna ? i po czym to rozpoznac ?
czy w210 300 td wytrzyma olej po frytkach? czy tylko starsze dadza rade takie jak 123 2.4td , 126 sdl , 124 300td ?
no i oczywiscie ktory z nich bedzie najbardziej zywotny...
Ostatnio edytowany przez mrslavlive, 28 Gru 2013, 15:15, edytowano w sumie 1 raz
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 14:46

ten golf 1.6d pyknie frytki ?
widze takiego 1.6td i tu pytanie czy turbina jakos bedzie bradziej narazona?
czyszukac samego diesla ?
ps prosze pisac o wszystkich jakie znacie , busy i kombi tez. dzieki
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 15:09

a co ma turbina wspólnego paliwem na jakim jedziesz?,
po 1 podstawowa wiedza techniczna by się przydała :wink:
po 2 nie jest to takie tanie jak Ci się wydaje,
po 3 jazda na większości paliw które wymieniłeś jest wykroczeniem, przez co nie jest tania z założenia
po 4 jazda na takim paliwie nie limitowana jest tylko przez pompę wtryskową,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Gru 2013, 20:17

a co ma turbina wspólnego paliwem na jakim jedziesz?,
po 1 podstawowa wiedza techniczna by się przydała :wink:
po 2 nie jest to takie tanie jak Ci się wydaje,
po 3 jazda na większości paliw które wymieniłeś jest wykroczeniem, przez co nie jest tania z założenia
po 4 jazda na takim paliwie nie limitowana jest tylko przez pompę wtryskową,

1 - tak masz racje potrzebuje wiecej wiedzy technicznej
2 - mozesz to rozwinac bardziej?
3 - ten problem jest rozwiazany bo auta nie beda wyjezdzaly na droge publiczna
4 - jakie inne podzespoly siadaja ?

jezeli masz takie szerokie pojecie na temat zniszczen pojazdu przez w/w paliwa ,czy moglbys podpowiedziec jakie auto bedzie sie do tego najbardziej nadaje ,podkreslam bedzie ono bardzo exploatowane. Pozdrawiam
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 20:27

starsze diesle, w zależności od potrzeb osobówka/terenówka
mercedes 3.0TD, nissan/datsun 3,3D albo 4,2D, Toyota 2,4Td
w zadadzie oprócz merca i japończyków na rzędowej pompie nie polecał bym do tego eksperymentu innych, a co do zniszczeń zależy na czym olej opałowy to zupełnie inne rzeczy niż olej z frytek czy estry, przy oleju opałowym i tym podobnych możliwe że zatrzesz pompę, wtryski, i takie tam ( nie jest to sprawa szybka, nie dzieje się to prze zmiesiąc czy 2 czasami zajmuje nawet lata), przy olejach i estrach rozpuszcza wszytkie połączenia i elementy gumowe, i to się dzie dość szybko zwłaszcza przy starych autach,

to że pojazd nie wyjeżdża na drogę publiczną nie znaczy że w/g prawa może być napędzany O/O lub czymś podobnym bez akcyzy :wink: i to jest czynnik mocno podnoszący nieopłacalność sprawy
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Gru 2013, 21:26

i zwykle i terenowe mnie interesuja ,
a mowiac ze o/o jest inny od oleju po frytkach i estrow to co masz na mysli ?
znaczy ze o/o jest od nich lepszy ?
estry to znaczy biodiesel?
i jeszcze jedno mozesz napisac przedzial rocznikowy tych autek
mercedes 3.0TD do jakiego rocznika ? i czy okular w210 300td da rade?
nissan/datsun 3,3D lub 4,2D
Toyota 2,4Td
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 21:36

mrslavlive napisał(a):czy okular w210 300td
Jeżeli nie będzie jeździł po drogach to po co Ci okularnik?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Gru 2013, 21:48

jest duzy pakowny , nie ktore maja 7 siedzen .
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 21:53

mrslavlive napisał(a):jest duzy pakowny , nie ktore maja 7 siedzen .
W124 oraz W123 też występowały w wersjach 7 osobowych. A jaki masz budżet?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Gru 2013, 22:07

co do budzetu to nie mam specjalnych ograniczen , 123 ciezko znalesc szczerze to bym wolal 126 kombi ale to jest unikat ,
mrslavlive
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 01 01 1977
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: scoda octavia
Silnik: 1.9tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Gru 2013, 22:24

W tojkach na syfku jadą silniki CT czyli te do 98r i HZy które kosztują kupę kasy.

Jak chcesz naprawdę oszczędności to szukaj tematu chłodziwa transformatorowego ...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2013, 22:34

Właśnie przypomniał mi sie jeszcze jeden samochód.
Carina II 2.0 D
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
A tutaj ta własnie Carina ( nie konkretny egzemplarz) przejechała 1 000000KM
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,T ... 101,1.html
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Gru 2013, 22:51

żaden szał mój patrol ma 1300 000 na cyferblacie i jeździ na byle czym, na syberii jak urwaliśmy przewody paliwowe jechaliśmy na czystym rzepaku ponad 800 km, u nas czasem jeździ się na estrach, ale tylko jak różnica w cenie jest duża, bo jest to po prostu nieopłacalne :mrgreen:
co do merca, to 123 albo 124 najlepiej 3 litry 2,5TD też ujdzie, nie szukaj nowszych diesli, inne wykonanie, inne parametry, żeby to jeździło na takim szicie dłużej to lepiej starszy silnik, są o niebo lepiej wykonane :ok:
o/o prawdziwy a nie barwiona ropa (bo to ogromna różnica) nie jest ani lepszy ani gorszy os estrów czy oleju naturalnego jest inny, tamte są syntetyczne lub naturalne a O/O jest kopaliną, nie trzyma idealnie parametrów i zdarza się że katuje pompę na śmierć (to co niektórzy mówią że jest "suchy" pomimo że olej nie smaruje jak powinien pompy która się zaciera)
oleje naturalne lub estry mają mniejszą płynność przez co w starych jednostkach (zdezelowanych) może być nawet przyrost mocy, niestety w zimie na tym nie pojeździsz, poniżej 5 stopni mają płynność przysłowiową :mrgreen:
można mieszać z alkoholem ale wcale nie jest wiele lepiej,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)