Jakie auto do 140 000,00 pln(audi/bmw/mazda/lexus?)

02 Wrz 2014, 17:10

Ogólnie Audi robi bardzo ładne auta, które też się nie najgorzej prowadzi. Niestety kwestia silników pozostawia wiele do życzenia i to nie jest mój wymysł. Też lubię ta markę za stare lata bo robili świetną robotę...ale teraz mamy inne czasy.
2.0TFSI ma wadę o tym tu (artykuł od wujka google).

Benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM to druga generacja jednostki 2.0TFSI, która zadebiutowała w Audi A3 Sportback w 2004 roku. Nowsza wersja, która pojawiła się w 2008 roku, oprócz wyraźne większej mocy, zyskała też system sterowania zaworami ssącymi Valvelift. Wzrost mocy i osiągów nie poszedł w parze ze wzrostem jakości samej jednostki napędowej. Wielu użytkowników aut z tym silnikiem(m.in. modeli A5,A4 B8, Q5) zgłasza problem jego nadmiernego apetytu na olej. Producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego na poziomie 0,5 litra na 1000km, co może budzić wątpliwości co do jego jakości. Oznacza to bowiem, że przy standardowym okresie przeglądowym, wykonywanym wg zaleceń Audi co 15 tys. km, należy dolać do silnika 7,5 litra oleju!

Firma Audi, mimo wielu zgłoszeń od swoich klientów dotyczących tego problemu, nie przeprowadziła akcji serwisowej, ale osoby, które zauważą u siebie spore ubytki oleju w krótkim przedziale czasowym, mogą reklamować ten defekt, o ile ich auto posiada jeszcze gwarancję. Są dwa warianty naprawy silnika 2.0 TFSI 211KM.

Jeśli zużycie oleju kształtuje się na poziomie powyżej 0,5l/1000km(badane na zasadzie próby olejowej z zaplombowanym silnikiem) producent przeprowadza stosunkowo prostą naprawę polegającą na wymianie odmy odpowietrzającej skrzynię korbową, pierścienia uszczelniającej wał korbowy(czyli tzw. pierścień Simmerringa) na mocniejszy oraz wgraniu nowego oprogramowania do komputera.
Jeśli zużycie oleju przez jednostkę napędową przekracza 0,7l/1000km, silnik poddawany jest głębokim modyfikacjom, polegającym na wymianie tłoków wraz pierścieniami oraz korbowodami. Ta sama operacja dotyczy tych silników, u których pierwszy wariant naprawy(nowa odma, simmerring, software) nie przyniósł poprawy. Tak naprawdę jest to jedyna słuszna droga na wyeliminowanie nadmiernego zużycia oleju w jednostce 2.0TFSI, który jednak z racji kosztów jest unikany przez serwisy Audi.

Należy pamiętać, że silnik 2.0TFSI, w niektórych przypadkach, potrafi spalić nawet ponad 1 litr oleju na 1000km. Z tego powodu warto zwrócić uwagę przy zakupie auta z tym silnikiem, czy historia serwisowa samochodu obejmuje naprawę jednostki napędowej. Największe ryzyko dotyczy modeli z roczników 2009-2011, choć problem ten nie jest obcy także autom z poprzednią wersją tego silnika(bez Valvelift).
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Wrz 2014, 17:24

noisy - :) czy ja się gdzieś wypowiadałem o silnikach CR w skodzie ? grupa VAG ma to do siebie że montuje różne silniki do różnych modeli skoda/seat/VW/audi nie będę się wypowiadał które są awaryjne które nie, wiem tylko że jeżeli chodzi o Audi 2.0TDI CR np. w Audi A4 B8 lub w A6 C6 lift czyli oznaczenia CAGA i CAHA to bardzo udane silniki - znam wielu użytkowników takich aut którzy są zadowoleni i nie narzekają na swoje jednostki napędowe, w skodzie tak samo jak w VW może być również silnik 2.0 TDI na CR o innym o znaczeniu i uwierz mi te silniki mogą się diametralnie od siebie różnić nawet montażem niektóre z nich są montowane poprzecznie inne wzdłużnie, układ rozrządu itp. to całkowicie co innego tylko nazwa podobna 2.0TDI :)
Jeżeli chodzi o audi to 2.0TDI CR CAHA i CAGA nie ma się czego obawiać ! :) zapewniam
Dawid3456 - BMW z silnikiem 2.0D 163 lub 177 uważasz za udany silnik ? tak samo Insignie na dieslu ? tam się zmienia dwumas dwa razy częściej niż w audi rozrząd :) a jeszcze skrzynia w 130 konnych to ogólna porażka opla, Laguna III to się zgodzę niedocenione auto po poprzedniczce - mało kosztuje, dobrze wypada pod względem awaryjności podobnie C5
Koniu - racja w 100% - TFSI pije olej :ok: i gazem go nie potraktujesz
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

02 Wrz 2014, 17:37

Doucz sie troche, bo jestes kolejna osoba, ktora nie zna silnika 2.0d 163 km, ktory jest bardzo udana jednostka. Problemy z rozrzadem dotycza nowszych wersji 177 km i tej 188, czy cos takiego.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Wrz 2014, 17:51

jiGsaw - dobrze poluźnij krawat, przepraszam że umieściłem te silniki w jednym worku, jeżeli masz doświadczenia z tymi silnikami i 163 jest ok to jest ok :ok: ale widzisz tak samo cierpi grupa VAG przez stereotyp 2.0TDI na pompowtryskach tak sam cierpi BMW przez silnik 2.0 177 koni, a tak z ciekawości co tutaj mogło pójść nie tak
[link do mobile.de wygasł]
lub tutaj
[link do mobile.de wygasł]
przebiegi małe a chciałbym wiedzieć co może być przyczyną problemów, zawsze czegoś można się przecież nauczyć od kogoś kto bardziej orientuje się w temacie
tutaj pompa
[link do mobile.de wygasł]
szybko turbina padła - ale wiadomo kwestia użytkowania i berlin może mieć i 300 tys.
[link do mobile.de wygasł]
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

02 Wrz 2014, 19:25

2.0d 163 KM... No ok, ok.
Ale mówcie chłopaki o N47 czy o M47 :mrgreen:???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Wrz 2014, 20:30

O jeny, zawsze sie cos znajdzie jak sie poszuka. Przeciez to zadna tajemnica, ze jak chcesz zajechac szybko motor/skrzynie to wystarczy ostro jezdzic, korzystac z mocy jednoczesnie stosujac sie do zalecen producenta i lac to scierwo longlife i zmieniac olej co 20 - 30 tys km, a w skrzyni wcale. :lol:

163 ps to M47 porobiony, a 177 ps to juz N47. Kompletnie co innego, nijak sie to ma do 2.0 TDI.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

03 Wrz 2014, 13:51

Ja miałem 2.0 TDI CR.
Przebieg 285 000km.
Jeździł przez miesiąc.
Potem opyliłem
z przebiegiem 100 000km
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

03 Wrz 2014, 14:49

Ogarnąłem temat na forum Audi co do 2.0TDI i sprawa wygląda tak, że wersje poprawione weszły pod koniec 09r. Poprawki polegały na przedłużeniu żywota elementów, które ulegały wcześniejszemu zużyciu czyli rozrząd, głowica, wałki, pompa i zabierak. Na nowe silniki nie ma większych skarg bo jeszcze nie zrobiły więcej jak 200tys km a z tego co ludzie pisali to przy takich przebiegach zaczną się problemy właśnie z typowymi dla tego silnika bolączkami.
Może zdarzą się wcześniejsze/pozniejsze problemy wszystko zależy od egzemplarza i serwisowania, użytkowania auta.
Pewnie dała w kość ASO awaryjność wcześniejszych wersji silnika w okresie gwarancji i przedłużyli żywotność elementów.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004