Jakie auto do 20000zł, do miasta i czasami w trase?

03 Mar 2010, 20:51

Posiadam Mondeo 00rok GHIA i Matiza, nosiłem się z zamiarem kupna zamiast Matiza, Toyote Yaris, ale teraz myslę,że zamiast utrzymywac 2 auta, lepiej by bylo sprzedać oba i kupić jedno. Interesuja mnie autka:
-do 20tyś zł
-diesel
-jak najmłodszy
-nie za duże, myslałem o Focusie, albo Fusion, ale w Fusion martwi mnie słaby silnik i boję sie ze nie porawdzi sobie dobrze w trasie
-mało awaryjne
Jak wyzej napisalem interesowalem sie Focusami, ale Focus II jest troszke drozszy niz zakladam, natomiast w Fusion martwi mnie słabe wykonczenie wnetrze i słabiutkie silniki. Autem, bede poruszał sie po mieście, ale co najmniej 5 razy do roku bede robił trase 350km w jedną strone i chciałbym móc bezpiecznie i pewnie wyprzedzac. Napewno nie interesuje mnie Golf IV. Czy macie jakies propozycje? Albo rady, które beda przydatne przy ewentualnym wyborze?
Bojan
bojan89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

03 Mar 2010, 22:01

W tej cenie kupisz bardzo fajnego Focusa I TDCI. Jeśli nie przeszkadza Ci klekot TDI to możesz też zobaczyć Seata Leona.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

04 Mar 2010, 00:00

Z kompaktów do 20 tys. zł jest bardzo szeroki wybór (chyba największy spośród wszystkich innych segmentów).
Zacznę od tego, że zamiast diesla wybrałbym benzyniaka. 700 km kilka razy w roku to nie jest dużo, reszta w większości miasto. Nastawiaj się zatem na jazdę miejską. Pytanie jakie codziennie przebiegi robisz? Jeżeli np. 20 km dziennie to nie opłaca się diesla brać.

Generalnie polecam zastanowić się nad Seatem Leonem. Do tej kwoty wyrwiesz bardzo fajny egzemplarz zarówno z silnikiem 1.6 w benzynie, jak i 1.9 TDI.
Ford Focus Mk1 to również dobra propozycja. Bardzo dobre zawieszenie, ciekawa stylistyka. Model ma problemy z rdzą, więc trzeba uważnie obejrzeć auto przed kupnem pod względem blacharki. Z diesli będziesz wybierał wśród silników TDCI, bo TDDI są już za stare.
Polecam poważnie zastanowić się nad Mazdą 323f po liftingu. Auto po lifcie jest jeszcze dosyć świeże w wyglądu, ma dobre silniki benzynowe (gorsze diesle) i super bezawaryjność.
Możesz pooglądać też Fiata Stilo i to w bogatych wersjach. W Stilo najbardziej polecałbym mimo wszystko diesla 1.9. Bardzo dobra jednostka, lepsza niż TDI. Jest bardziej cicha, ma wyższą kulturę pracy, dynamikę i jest bardziej ekonomiczna.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

04 Mar 2010, 00:39

Dziennie robię od 10 do 30km, głównie jazda po Wrocławiu, na uczelnie i po mieście. Zastanawiam się cały czas nad Fusionem, tylko jestem przyzwyczajony do Mondeo mimo, ze ma juz 9lat to w dalszym ciągu jest bardzo wygodne (mam najbogatszą wersje) 136KM w benzynie i chciałbym coś co nie bedzie mnie az tak bardzo rozczarowywac w porownaniu do kochanego Mondziaka.
Bojan
bojan89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Wrocław

04 Mar 2010, 00:47

Na takie krótkie odcinki zdecydowanie bierz benzyniaka.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

04 Mar 2010, 01:09

KaczorLSM napisał(a):Na takie krótkie odcinki zdecydowanie bierz benzyniaka.


Dokładnie. Wielkiej różnicy w spalaniu nie będzie, a w cenie zakupu i ewentualnych kosztach serwisu/napraw hmmm... Wyjdzie bardzo podobnie
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...