Jakie auto do 30-35ys. dla 20-to latka?

19 Sty 2015, 23:47

Nie chcę żeby to wyglądało na przechwałki grubością portfela, tylko żebyście mogli ocenić czy dam radę z tego utrzymać serię 5. Myślę, że mając przypływy gotówkowe w granicach 2500zł/mies. z e60 bym sobie poradził. Wiem - wszyscy z racji mojego wieku pomyślą "rozpuszczony bachor", ale są to środki ze stałej działalności w branży internetowej, więc w pełni liczę się z tym, że auto tak jak dotychczas utrzymuję z własnych środków, a nie wyciągam rączki do rodziców :) Powinienem sobie z tym autkiem poradzić. W sumie zdołałem utrzymać E46, a do tego odłożyć jeszcze do skarpety troszkę gotówki :) BMW E90 to nadal trójeczka, dlatego bardziej interesuje mnie seria 5, która ma lepsze wyposażenie nawet w podstawowych wersjach.
payne
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2015, 23:56

payne napisał(a):myślę, że mając przypływy gotówkowe w granicach 2500zł/mies. z e60 bym sobie poradził
nie chcę sprawiać wrażenia, że ma ból 4 liter czy coś jednak będę Cie sprowadzać na ziemię :mrgreen: ta kwota to jest generalnie na życie/opłaty czy czysto na swoje zachcianki/auto? :sly: bo jeśli to pierwsze to nie sprzedawałbym e46 :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Sty 2015, 23:58

To kwota w 100% przeznaczana na auto. Pieniądze na życie to zupełnie inne środki :)
Z tej kwoty odchodziło miesięcznie 300zł na paliwo, a reszta do banku na konto. :)
Tak, jeśli miałbym za to się jeszcze utrzymać, to owszem byłbym naiwny gdybym w ogóle coś wspominał o E60 :)
payne
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2015, 00:01

W takim razie zwracam honor :ok:
To już wygląda lepiej, ale są osoby, które na pewno będą mogły się wypowiedzieć na ten temat bardziej szczegółowo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Sty 2015, 00:03

W takim razie myślę, że dasz radę. Ale wszelkich informacji myślę że udzieli JiGsaw bo on tu jest specjalistą od BMW
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2015, 00:12

Skoro masz fajne fundusze na utrzymanie auta to może coś z wyższej półki ?
Ostatnio edytowany przez DamianCAR, 20 Sty 2015, 00:15, edytowano w sumie 1 raz
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1UR-FSE
    Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...

20 Sty 2015, 00:14

Haha :D Raczej nie, bo jednak to że kwota jest taka, to nie znaczy, że wszystko muszę wydać. Jeśli będzie trzeba, to okej, ale strasznie rozrzutny też nie chcę być :)
payne
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2015, 00:21

A może ???
(Link przykładowy) [link do oferty na Allegro wygasł]
Silnik bardzo dobry :ok:
Jak już to te auta cierpiały na awarie skrzyni biegów a reszta to drobnostki typu awarie podświetlenia deski rozdzielczej itp.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2015, 00:29

Śliczny, świetnie się prezentuje, ale... czy ja wiem, czy chciałbym się wyróżniać aż tak bardzo z tłumu? No i silniczek z tego co widzę, to lubi paliwko, bo nawet na liczniku ma średnie spalanie 15,3l, a tak jak pisałem - nie chcę być aż tak rozrzutny, jeśli mogę mieć auto, które ma zwykłe spalanie :) A mówiąc zwykłe mam na myśli +/- 7l, a w mieście nawet niechby i 10 wciągnął, to zawsze to lepiej niż 15 :)
payne
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 12 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2015, 00:36

Przy lekkiej nodze spali te 8/9l na trasie.
Myślę że najlepszą opcją dla cb był by SAAB 9-3 1.9TiD.
Mało pali i mega wygodne auto.
Rzuć jeszcze okiem na Accorda VII 2.2 i-CTDi 140KM.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2015, 18:50

payne napisał(a):Myślę, że mając przypływy gotówkowe w granicach 2500zł/mies. z e60 bym sobie poradził.

wielu tak myśli u nas i kończy się na sprzedaży e60 w okazyjnej cenie z jakimś duperelem do zrobienia za kilka tysięcy :mrgreen:
aby wymienić akumulator musisz podłączyć komputer diagnostyczny, a jak ma inną pojemność niż oryginalny to dodatkowo wpisać jego nową pojemność w systemie. Amorki kosztują parę tysi, a komputerów odpowiedzialnych za pracę auta jest kilkanaście i gdy jeden pada auto z reguły staje i wymaga powtórnego programowania :D

Jak możesz tochę dorzucić to lepiej skupić się na bardzo solidnym niewiele mniej reprezentacyjnym mimo niższego segmentu Lexusie IS250 w automacie :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sty 2015, 10:54

dzida napisał(a):wielu tak myśli u nas i kończy się na sprzedaży e60 w okazyjnej cenie z jakimś duperelem do zrobienia za kilka tysięcy :mrgreen:


Zawsze przy okazji takich tematów przypomina mi się jeden wpis na autocentrum dotyczący e60...kwintesencja :)

"Najlepsze auto jakim jeździłem. I najgorsze. Miałem chyba z 20 aut, mnóstwo beemek, bo pomimo polskiego stereotypu to świetne auta. Zresztą połowę życia spędziłem zagranicą gdzie polskie stereotypy nie funkcjonują. Byłem fanem tej marki, do niedawna. Teraz okazało się, że E39 była ostatnim prawdziwym, wspaniałym BMW. Wzór samochodu, niedościgniony i nieosiągalny dla innych marek. E60/61 to koszmarnie skomplikowany, zawodny, przekombinowany i drogi koszmar. Nie jestem milionerem, ale też nie zarabiam 1500 na rękę. Kupiłem egzemplarz z górnej półki cenowej ze sprawdzoną historią, wiedziałem że to auto musi kosztować, że zakup to nie koniec wydatków i trzeba będzie też wysupłać kilka złotych na serwis. Ale rzeczywistość przerosła moje najgorsze oczekiwania. Po bezawaryjnym E39, które zawsze będę wspominał z łezką w oku, trafiłem na koszmar kosztowny i awaryjny ponad wszelką normę. To prawda, żaden inny samochód nie daje takiej radości z jazdy i śmieszą mnie kolesie zachwycający się Audi czy Hondą, bo uwierzcie mi, jeździłem najróżniejszymi autami i naprawdę nie ma porównania. Jeśli ktoś nawet nie jeździł i wmawia mi że wie lepiej, to mogę go tylko wyśmiać. Moc, moment, komfort prowadzenia, precyzja prowadzenia, to wszystko jest nie do opisania. Niestety osiągnięto to przez wpakowanie do auta setek kretyńskich, zawodnych elektronicznych sterowników, czujników i innych gówienek, które psują się na każdym kroku, przyprawiając właściciela o nerwicę. Co z tego, że auto daje niesamowitą przyjemność z jazdy, jeśli co rano przekręca się kluczyk z zaciśniętym z nerwów żołądkiem i myślą "co się dzisiaj sp..li". Jak zapomnieć o tym stresie, na pięknych alpejskich trasach, kiedy objeżdża się wszystkich bez najmniejszego wysiłku rodzinnym kombi, i nagle dźwięk ostrzegający o niskim stanie paliwa w baku przyprawia niemal o zawał - ten sam dźwięk sygnalizuje inne awarie a są one baaaardzo częste. Inna rzecz: to NIE JEST auto dla przeciętnie zarabiającego Polaka. Jeśli myślisz "kupię beemkę i jakoś to będzie" to błagam, nie rób tego. Jak widzę komentarze typu "dałem 38 tysięcy i się psuje" to śmiać mi się chce. Za 38 tysięcy E60 to będzie kupa przechodzonego złomu z Włoch kupiona na placu u Turka w DE. Ten samochód jest po prostu drogi. Trzeba kupić egzemplarz z górnej półki cenowej, bo te najtańsze to miny od kolesi, którzy wydali wszystko na zakup i nie stać ich na naprawy, więc zatuszują poważniejsze awarie i sprzedadzą jako "okazję". Dodatkowo zakup E60 to POCZĄTEK sporych wydatków. To nie jest E39 czy E46, do których się lało paliwo, jeździło i naprawiało w szopie u Zenka. Zaawansowana technika i elektronika, drogie serwisy i części, czy wreszcie brak fachowców -nawet ASO często rozkładało ręce, powoduje, że zdecydowanie odradzam zakup tego auta. Poniżej lista najważniejszych awarii. Jest to jakieś 20% wszystkich napraw, ale to są te, które najbardziej dały mi w kość. Wszystkie poniższe usterki są typowe dla tego modelu, więc można się spodziewać że raczej prędzej niż później spotkają też Ciebie: -pęknięty kolektor wydechowy - hałas, smród spalin w kabinie, utrata mocy -rozszczelniony kolektor dolotowy - wykonany z plastiku więc się odkształca i konieczna jest wymiana, tego się nie da naprawić -rozszczelniona turbosprężarka, do wymiany bądź regeneracji. Przy okazji padają sterowniki -awaria sprzęgła hydrokinetycznego automatycznej skrzyni biegów - kosztowna naprawa, do tego oleje, filtry, miska olejowa, sterowniki, uszczelki, drogi i niszczący nerwy koszmar -awaria pompki "nivo" odpowiedzialnej za tylne zawieszenie pneumatyczne, do tego osprzęt, wężyki, filtry, sterowniki. Uwaga na stan poduszek! -awaria modułu CCC i ekranu I-drive. I-drive miga, zmienia kolory, potem gaśnie. Kolejna kosztowna usterka -awaria sprężarki klimatyzacji -awaria pompy Active Steering -awaria kolumny kierowniczej - element się zużywa, można regenerować, lepiej kupic nowy -awaria anteny diversity odpowiedzialnej za centralny zamek - nie rozpruwać kluczyków! Jak nie działa centralny to na pewno padł moduł w górnej części klapy (kombi) albo ukiwały się kable. To samo dotyczy braku sygnału z anteny radiowej. W sedanie szukać nad tylną szybą! Dodatkowo: dużo drobnych irytujących usterek elektroniki. Sypie się wszystko: pękają światłowody, psuje się moduł I-drive, zmieniarka CD, mata obciążeniowa fotela pasażera, wiesza się samopodnosząca roleta. itd, itp Na koniec ciekawostka: to auto tak zszarpało mi nerwy, że nie mogę na razie patrzeć na inne auta nie mówiąc o BMW - prze 10 lat byłem ich wielkim fanem. Jaki mam samochód? Żadnego! Jeżdżę starym firmowym Golfem, brzydkim, nudnym, bez mocy, wyposażenia, po prostu gówn..ne jeździdełko do dojeżdżania na zakupy i do domu. Ale spokojnie śpię i nie stresuje mnie żadna potencjalna awaria, bo za jedną usterkę BMW E60 mogę kupić 2 takie Golfy. BMW odjechało na lawecie. Kupił go naiwniak "sam se naprawię i będę miał tanią beemkę". Cóż, powodzenia, ja ostrzegałem, teraz leczę zszarpane nerwy."
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Sty 2015, 11:44

Facet wyjątkowo źle trafił, ale ma w pewnej części rację. E60 przed liftem lepiej brać golasa i silnik M54. Wtedy jest względny spokój.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW