Jakie auto do 40 tys.?

28 Lis 2013, 00:15

Witam,
mam pytanie do formułowiczów. Jestem kobietą i jestem strasznie niezdecydowana.
Zastanawiam się nad kupnem auta. Na auto przeznaczone mam 40 tys. zł. Dotychczas jeżdżę Astra IV 1.7 TDI-świetne jak dla mnie auto, choć mało dynamiczne. Pod uwagę brałam dotychczas: Mazda 6 (2008-), Audi A3/A4(2008), Volvo S40(2008-).
Kryteriami jakimi się kieruje to: diesel, 2008- , skrzynia biegów manualna, ksenony, silnik powyżej 120 km, przebieg do 150 tys. km, kombi/sedan/hatchback, ewentualnie nawigacja (niekoniecznie). Bardzo ciągnie mnie do Mazdy 6 2.2 w kombi, biała. Jest przepiękna i myślę, że to auto jest dobrej klasy. Sama już nie wiem. Proszę o pomoc. Jestem otwarta na wszelkie propozycje. :) :) :D Pozdrawiam :)
MaSzynkaa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 01 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra IV
Silnik: 1.7 TDI 108KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
1

28 Lis 2013, 00:31

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
1

28 Lis 2013, 09:43

Witam kolezanko.

Mazda 6 to swietny samochod, ale:
1) nie w dieselu - mazda tylko benzynka
2) biorac silnik 2,2, najprawdopodobniej bedziesz musiala zaplacic akcyze 18,6%, bo zaloze sie ze w PL sprzedaz tego silnika byla sladowa, wiec o ile nie kupisz od fanatyka ktory sobie takie auto jakis czas temu sprowadzil, to do 40 tys. za auto bedziesz musiala dorzucic prawie 8 tys. dla skarbowki.

Czy w Twoim przypadku diesel jest uzasadniony przebiegami jakie robisz?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
2

28 Lis 2013, 10:16

Mazda 6 tylko benzyna 2.0. Auto jedzie dobrze, zakładasz LPG i sprawa załatwiona. Diesel 2.0 jest problematyczny i zanim się na niego zdecydujesz poczytaj na forum mazdaspeed.
Mocniejszy 2.2 nie wiem co to jest, ale nie opłacalna sprawa z racji na akcyze krajowych moze byc mało. Ogólnie nie napalaj się :) i o przebiegach 150tys zapomnij tym bardziej jak to bedzie auto z zachodu w dieslu. Tam sie jezdzi to nie PL.
Mazda 6 jest ładna ma takową moja żonka, ale wersje I bez problemowe auto oczywiscie w benzynce.

Jak chcesz fajnego diesla wez pod uwage Honde Accord zmiescisz się w budżecie.
Ma jednego 2.2 ale trafiają się krajowe i silniki te sa trwałe.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

28 Lis 2013, 11:08

Cztery propozycje Lancii pod rząd, to jest dobre :D

Mazda 6 jak najbardziej, jeździłem wersją benzynową i spodobał mi się ten samochód.
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot
0

28 Lis 2013, 11:28

Na moim dieslu w 3 lata juz zrobione zostalo 120 tys.km i odpukac nic sie nie działo więc zaczełamn ufać temu typie silnika. Mąz majać insygnie 2.0 diesel też sie nie skarży na problemy ze strone silnika. Wychodzę z założenia, może troche głupiego, że jak był teraz diesel i jest ok , to kolojny też będzie. :D
A czy założeniu gazu do w miare tak nowego samochodu nie skrzywdzi go? Nie ucierpi na tym nic? Bo słyszałam, ze w zimie sa problemy z LPG, oraz ze zamulaja silniki. Raz mi sie zdarzylo jechac renówka w gazie i powiem ze była to dla mnie tragedia przy wciskaniu pedału gazu :P
Opłata za akcyze tez mnie trochę martwi.
MaSzynkaa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 01 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra IV
Silnik: 1.7 TDI 108KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Koniec świata odwołany! Rozpoczęła się epoka MINI
    Koniec świata odwołany. Czas na zabawę! W wielu krajach Ameryki Środkowej, takich jak Meksyk czy Gwatemala, 21 grudnia 2012 odbyły się huczne uroczystości na powitanie nowej ery. Data pochodzi ze źródeł historycznych ...

28 Lis 2013, 11:35

MaSzynkaa napisał(a):A czy założeniu gazu do w miare tak nowego samochodu nie skrzywdzi go? Nie ucierpi na tym nic? Bo słyszałam, ze w zimie sa problemy z LPG, oraz ze zamulaja silniki. Raz mi sie zdarzylo jechac renówka w gazie i powiem ze była to dla mnie tragedia przy wciskaniu pedału gazu

Jeśli przy wyborze instalacji głównym kryterium nie będzie jej cena z gazem nie będzie żadnych problemów(zależy jeszcze jakie auto wybierzesz). Warto poszukać polecanych warsztatów w okolicy na forum lpg i zorientować się ile wyniesie koszt założenia dobrej instalacji. Przy tej wartości auta można by ewentualnie pokusić się o instalację V generacji :ok:
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
1

28 Lis 2013, 11:55

Hehe jest raczej przeciwnie - w zimie sa problemy z dieslem, szczegolnie jesli nie jest garazowany.
LPG nie dostarcza zima problemow - jedynie co to znaczaco wzrasta spalanie benzyny bo silnik dluzej sie nagrzewa i pozniej przelacza na lpg. Wiec koszty troche rosna, ale tak samo jest w dieslu bo zimny silnik pali duzo wiecej, wiec to ani argument za ani przeciw.

LPG zawsze bedzie rozwiazaniem tanszym (no prawie) ale niesie okreslone wyrzeczenia, dlatego wiele osob kupujac drogie auta nie mysli o lpg tylko bierze diesla bo koszty utrzymania auta sa dla nich mniej istotne niz wygoda. Chodzi o takie czynniki jak:
Na pelnym zbiorniku lpg przejedziesz 300-350km, na ropie > 1000, czyli jestes na stacji duzo czesciej.
Butla lpg zazwyczaj jest w kole, wiec dojazdowka zabiera spory kawalek bagaznika.
No i przede wszystkim gaz jest passe, jak ktos kupuje auto zeby podkreslic swoja pozycje, to instalacja LPG pasuje jak piesc do nosa.

Jak dla mnie diesel tylko i wylacznie jak jezdzisz duzo po autostradach - spalanie przy predkosciach >150 rosnie duzo szybciej w LPG niz w dieslu i koszty sie wyrownuja, ponadto nikt nie lubi tankowac co 2h ;/
Poza tym prze naszych autostradach lpg jest bardzo problematyczny - ostatnio jechalem a2 ponad 60km na pb, bo sie dowiedzialem ze ostatnia stacja benzynowa jest jakies 150km przed warszawa, takie mamy te autostrady :)
Ostatnio edytowany przez Yankee, 28 Lis 2013, 11:58, edytowano w sumie 1 raz
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
2

28 Lis 2013, 11:57

Zależy od silnika. Jak zagazujesz 1.6 czy mniejszy to nie bedzie to dobrze jechac jak auto bedzie swoje ważyc. Dochodzi do tego mniejszy moment, faktyczny stan silnika i tak to wyglada.
Jezeli instalator spartoli robote to beda problemy dlatego oprócz dobrej instalacji musi byc dobry instalator. http://lpg-forum.pl/warsztaty-lpg.html
Jak chcesz zeby fajnie jechalo to pomysl nad turbo benzyna przykładowo Audi z 1.8T.
Sa diesle udane i problematyczne wszystko zależy od tego na jak długo producent obliczył opłacalność tego silnika. Generalnie do 250tys nie powinno byc problemów potem juz moze byc z kosztami pod górke - to tyczy się tych udanych :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

28 Lis 2013, 15:37

Myślę, że jednak się nie zdecyduje na gaz. Mam wewnatrz jakies obawy. Taka kobieca intuicja :D
A jakies propozycje jeszcze co do marki,modelu otrzymam od Panów? ;) bo może jakiś fajny model umknął mojej uwadze :P
MaSzynkaa
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 01 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Astra IV
Silnik: 1.7 TDI 108KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
1

28 Lis 2013, 16:03

Musialabys troche bardziej sprecyzowac swoje priorytety bo jedno co wiadomo na pewno, to ze ma byc diesel.

Po przebiegu domniejmuje ze pewnie raczej trasy niz miasto (no i wtedy diesel rzeczywiscie ma sens), skoro tak to szukalbym raczej w segmencie D, bo wieksze auto zawsze w trasie bedzie wygodniejsze, w miescie na odwrot.

Skoro D w dieslu to podrzuce auta, o ktorych moze nie pomyslalas: Laguna III, ford mondeo, alfa romeo 159. Te auta spokojnie 2008-09 znjdziesz. O a4 z tego rocznika mozesz zapomniejc w tym budzecie.
Wymienione auta nie sa z segmentu premium, ale jesli chcesz takie auto to musisz albo zejsc z rocznika albo zwiekszyc budzet.

ps do tej trojki dorzucilbym jeszcze citroena c5
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017
0

28 Lis 2013, 21:18

Honda accord. Diesel. Fajne japońskie. Nic dodać nic ująć. Mam Hondę. Miałem niemce typu passat b6 i nie był stary i wylatany. Mial 2 lata i 80 tys km przebiegu i hondzie nie dorasta do pięt.
jurek77
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 11 1997
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: honda accord 2.2 diesel
Silnik: 140
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

28 Lis 2013, 22:01

Witaj! Zacznę od tego, że fajne jest, jak kobieta siedzi na takim forum :D

Myślę, że w kwocie do 40 tys. zł wybór już jest spory. Ale min nie brakuje.
Jeśli nie masz garażu, zrezygnuj z pięknej - owszem - ale rdzewiejącej Mazdy 6. Tak, wiem. Też myślałem, że druga generacja już nie koroduje, ale jednak. Rdza pojawia się nawet w 3-4 letnich autach. Jak na mój gust, jeśli dajesz za wóz 40 kafli, rdza to żenada.
Polecam - zupełnie obiektywnie - Citroena C5. Fajny wóz. Wyposażenie? To, o którym Pani wspominała. Silnik? 2.0 HDI 140 KM. Elastyczny i dynamiczny. Auto już nie tak awaryjne jak poprzednik: nie rdzewieje, jest nowoczesne i ma hydropneumatyczne zawieszenie.
A jeśli nie C5? Myślę, że Renault Laguna też będzie dobrym pomysłem. Takie auta jak Insignia, czy Mondeo radzę odpuścić. Duża masa ( naprawdę, Insignia jest cięższa od wielu aut klasy wyższej!), a więc i duże spalanie. Ewentualnie polecam tradycyjnego w tym segmencie Passata. 1.9 TDI. no fakt, tu osiągów nie będzie. Ale i wyposażenie i prestiż, owszem. No ale bezawaryjność silnika jest w tym przypadku duża. Pozostawiam wybór Pani. :D Mam nadzieję, że 10 min z mojego życia do czegoś się Pani przyda - przy okazji zapraszam do obejrzenia sobie testów (jestem młodym testerem :D ) aut na youtube.com

Pozdrawiam i szerokości! :DD
MotProgrInter
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Skoda
0

29 Lis 2013, 09:57

Tak jak kolega wyzej pisał Honda Accord jak chcesz w dieslu porzadne auto bez kaprysów.
Francuskie? Sa fajne, ale nowe i do pewnego czasu potem pod górkę.
Jak trafisz minę drogo bedzie kosztować doprowadzenie jej do używalności ze względu na skomplikowaną elektronikę.

Przede wszystkim auto powinno się podobac i trzeba się w nim dobrze czuć. Kwestia odporności na tlenek żelaza jest moim zdaniem na drugim planie jeżeli auto spełnia powyższe wymagania i jest trwałe i bezproblemowe a takim autem jest Mazda z silnikami na Pb.
Po kiego grzyba mi pneo inne super wygody jak będę tracił czas i nerwy goniąc po mechanikach...
Mam takową "szóstkę" 02r ściągniętą z Holandii rdzy ma na lekarstwo.
Po zakupie poszła do blacharza na konserwacje. Żona jest zadowolona :) auto się podoba i się nie psuje. Po 3-4 latach ponownie pójdzie na konserwacje jak będzie trzeba.

Podczas zdobywania wiedzy przed zakupem autka zapytałem kolegów mechaników o (peugeota 407 bardzo się podobał) jeden powiedział odpuść sobie będziesz miał problemy drugi odpowiedział spoko mam je obcykane często przyjeżdżają...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Lis 2013, 19:18

A może Ford Mondeo Mk4 w dieslu?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
1