Invi napisał(a):B6 to imo najgorszy passat w historii. W praktyce zostaje Ci do wybór pomiędzy 3 silnikami, 1.6/102km 1.9tdi/105 (silnik o oznaczeniu bkc, reszta miała problemy z panewkami) i 2.0tdi na cr (od 2008 chyba, bo vw wprowadził cr 10 lat po konkurencji)
Przesadzasz ale w sumie nie dziwie się, B6 najgorszy tak? bo co bo 3 wersje silnikowe?
To powiedz np jakie wersje polecasz w B5 lift szczególnie że 1,8 zwykłe wycofali to co zostaje?
1,6 albo 1,8T ew. 2.0 ale ma problemy bo chleje olej i wg mnie jest kiepski, pozostałe to kłopotliwe i drogie w serwisie V5 i V6 oraz 4,0 W8 dla chyba koneserów.
do tego trzy diesele 1,9 tdi i tyle.
Wiec może 5 jednostek jest które można polecić i są warte zachodu. A biorąc pod uwagę toporny charakter B5 i wiele bolączek oraz wykonanie na bardzo prostym poziomie, B6 bije go na głowę.
A wracając do B6 jednostek jest przynajmniej 7:
1,6 mpi 102 KM
1,6 TDI Common Rail CAYC 105 KM
1,9 tdi (ok niech będzie że tylko BKC ale ja nie słyszałem o problemowym BLS)
2,0 TDI CR CBDC 110 KM (taki jak w Golfie VI)
2,0 TDI CR CBAB 140 KM
2,0 TDI CR CBBB 170 KM
ja nie spotkałem się z problemami w Common Rail, szczególnie w wersji 110 która jest wyjałowiona przez fabrykę. Użytkuję taką wersję w tym aucie od początku (zakup rodziców z salonu), w tej chwilii ma soft na 165 KM i zero problemów, oleje, filtry rozrząd, płyn hamulcowy - przebieg 220 tys około.
Można polecać C5, MAzdę 6 czy Mondeo ale mówienie że to najgorszy Passat czy że badziewie jest co najmniej żartem. Porządnie wykonany, fajnie się prowadzi i jest wygodny i przestronny.
Myślę że C5 czy Mondeo nic nie jest lepiej wykonane niż B6.