Jakie auto do intensywnej eksploatacji (do 8 tys. zł)?

08 Sty 2010, 10:55

Witam,

Auto ma służyć do codziennych dojazdów do pracy (~55km w jedną stronę). Czyli "kręciło" by jakieś 2,5 tys. km miesięcznie.

W związku z powyższym od samochodu oczekiwałbym przede wszystkim bezawaryjności oraz możliwie najmniejszych kosztów eksploatacji - czyli małego spalania i tanich części zamiennych. O dobrych osiągach, własnościach jezdnych i komforcie, z racji wysokości budżetu, niestety muszę pewnie zapomnieć.

Nie mam konkretnych typów, myślę o aucie z inst. LPG albo oszczędnym dieslu, którego pewnie za te pieniądze ciężko znaleźć.

Auto ma wytrzymać jakieś 2 lata. Pasowałoby też żeby wyglądało przyzwoicie (nie chciałbym odczuwać wstydu na parkingu firmowym:)).

Cena maksimum to 8 000 zł ale oczywiście fajnie by było gdyby znaleźć coś taniej.

Proszę więc Was o porady i propozycje modeli. Za każdą będę naprawdę wdzięczny.
motosprężąrka
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: podkarpackie

08 Sty 2010, 14:08

jakieś 5 lat temu wychodziłem z podobnych założeń ;) padło na Golfa III 2,0 GTI
silnik nie wysilony 8 zaworów moc i moment wystarczające do wygodnej jazdy, przez 5 latek nakręcił 350tys km na gazie, wygoda podróżowania benzyną jest o wiele większa niż dieselkiem w podobnym roczniku a koszty eksploatacji na LPG podobne jak nawet nie mniejsze :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Sty 2010, 14:46

a jak, mniej więcej, spalanie na LPG się przedstawiało?
motosprężąrka
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: podkarpackie

08 Sty 2010, 15:19

motosprężąrka napisał(a):a jak, mniej więcej, spalanie na LPG się przedstawiało?
7,5 do 9 litrów na 100, ale masz dynamiczny i bardzo trwały silniczek przy tej masie samochodu bardzo dobrze dobrany :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Sty 2010, 16:45

A ja zaproponuje Mercedesa 124 w dieslu :smile:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Sty 2010, 19:43

pocieszny napisał(a):jakieś 5 lat temu wychodziłem z podobnych założeń ;) padło na Golfa III 2,0 GTI
silnik nie wysilony 8 zaworów moc i moment wystarczające do wygodnej jazdy, przez 5 latek nakręcił 350tys km na gazie, wygoda podróżowania benzyną jest o wiele większa niż dieselkiem w podobnym roczniku a koszty eksploatacji na LPG podobne jak nawet nie mniejsze :mrgreen:


ciekawe .... przejedz się xantią w dieslu a zmienisz zadanie ;). tam jest dopiero wygoda, a niektórzy to się nawet zastanawiali siedzą w środku czy to diesel czy benzyna bo w środku nie ma róznicy :P.

golfów jest od nasrania na drogach. jak chcesz się wyrózniać to citroen xantia bedzie dobrym wyborem. takich ładnych aut jest mało. każdy zwróci na nie uwage:). sam tym jeżdżę to wiem. w tym aucie jest cicho, przyjemnie, wygodnie, komfortowo. jest mało awaryjne, mniej niż np passat b5 czy golf 4:D. silnik też dobierzesz do własnych potrzeb.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa GTI
    W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, ...

08 Sty 2010, 19:54

gdybyś zechciał dołożyć jakieś 2 tys. to dałoby się znaleźć nawet golfa IV generacji. Oczywiście w małej benzynie i z kiepskim wyposażeniem ale wstydu już pod firmą by nie było ;] Ale tak nawiasem mówiąc trójki są tańsze w utrzymaniu ponieważ jest tam poprostu mniej rzeczy które mogą się zepsuć ;) Wybór należy do Ciebie.

[link do oferty na Allegro wygasł]

przykładowa czwórka za 9 ;]
w moich żyłach płynie benzyna, zamiast serca świszczy turbina!
moto_maniak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Pomorze

08 Sty 2010, 22:07

moto_maniak napisał(a):przykładowa czwórka za 9 ;]
Zespawana z 4 innych, do rejestracji. Za 9 tysięcy z 98 roku to możesz kupić Renault Clio albo Fiata Bravo, a nie golfa. Ja podobnie jak Barol polecam W124 - samochód nie do zajechania.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

08 Sty 2010, 22:17

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Sty 2010, 22:56

Ja również polecam w124.
daniel_
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Świętokrzyskie

08 Sty 2010, 23:03

przy samochodzie do tłuczenia kilometrów ważne żeby takich było pełno na drogach, on sie nie ma wyróżniać tylko kilometry robić i się nie psuć :mrgreen: a popularność przekłada się na koszty eksploatacji i cene części, części do golfów są tańsze od poloneza :mrgreen:
124 też bardzo fajna opcja (większy, wygodniejszy) aczkolwiek troszkę droższy w eksploatacji :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sty 2010, 12:54

Facet chce samochód do intensywnej eksploatacji jak najbardziej ekonomiczny a polecacie mu 20 letniego Mercedesa który ma już pewnie kilometrów pod milion i spalanie pod 10 litrów podchodzące :) No chyba nie o to tutaj chodzi. A co do Golfa to broń Cie Boże kupować czwórki 1,4 za te pieniądze, bo zadowolony z niego nie będziesz i tylko będziesz siedział w necie i pisał że Golf 4 to najgorszy samochód. Na Golfa trzeba trochę wydać żeby być z niego zadowolonym. Chyba że 3, ale tylko diesla bo benzyna na dużą ilość km to głupota :) Jak chcesz tani samochód w zakupie i utrzymaniu to kup Seicento z lpg, albo jakiegoś podobnego pudełkowoza.
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

09 Sty 2010, 12:59

Kierunkowskaz napisał(a):Chyba że 3, ale tylko diesla bo benzyna na dużą ilość km to głupota :) Jak chcesz tani samochód w zakupie i utrzymaniu to kup Seicento z lpg, albo jakiegoś podobnego pudełkowoza.
tu się z kolegą nie zgodzę nie wysilone silniki VW 8 zaworowe benzynowe są bardzo trwałe, spokojnie wytrzymują ponad 500tys km, i w tym wypadku porównując do 1,9TDI nie ma wielkiej różnicy, natomiast różnica w prowadzenu samochodu jest wielka, i nie mówie tu nawet o przyśpieszeniu, bardziej o odczuciach i komforcie z jazdy. nie wiem mi po prostu VW TDI nie podchodzą są gorsze niż sieczkarnia :mrgreen: zgodzę się że 1,4 to w golfie pomyłka, minimum 1,6i a za 8000 4 generacja to jak ktoś wyżej napisał po 3 dzwonach zespawane z 2 aut i przystanku :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sty 2010, 13:11

Kierunkowskaz napisał(a):polecacie mu 20 letniego Mercedesa który ma już pewnie kilometrów pod milion i spalanie pod 10 litrów podchodzące :)
Przejedzie i drugi milion zobacz ilu taksówkarzy tym jeździ. Golfów III na taksówce nie widać :) Spalanie w 2,5TD wynosi 7 litrów wg. danych autocentrum. Moim zdaniem nie tak dużo biorąc pod uwagę masę i wiek auta.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

09 Sty 2010, 13:20

KaczorLSM napisał(a): Golfów III na taksówce nie widać :)
ja sobie wyobrażasz taksówkę z hatchbacka :mrgreen: a kombiaki jak najbardziej są, tylko wiesz merc ma wyższy standard ;) a jak jedziesz taxą i płacisz tyle samo to ja wole sie wozić BMW lub Mercem a nie golfem :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)