29 Sie 2008, 19:27
Po pierwsze zastanawiam się nad silnikiem najbardziej dla Ciebie optymalnym. Czy ma być to diesel, czy benzyna? Dużo przebiegów nie robisz, więc odradzałbym diesla. Samochody są jednak z silnikiem diesla droższe (nawet używane), a diesel najlepiej czuje się na długich dystansach. W grę wchodzi zatem benzyna i albo LPG, albo po prostu na PB. Warto kupić auto bez instalacji LPG i dopiero taką instalację założyć. Chodzi o to, aby mieć pewność, że jest z najwyższej półki. Na instalacji LPG nie wolno oszczędzać i im lepsza, tym lepiej. Oszczędzać będziesz później na gazie. Warto też pamiętać, że taka instalacja wymaga regulacji co jakiś czas (np. co rok). No i oczywiście można dyskutować, ale LPG zabija silnik. Oczywiście nie stanie się to w przeciągu krótkiego czasu, ale jednak silnik szybciej się zużywa.
Pamiętaj też, że od nowego roku ma podskoczyć cena LPG do ok. 3 zł za litr i policz kiedy inwestycja instalacji LPG Ci się opłaci. Do tego weź poprawkę na to, że musisz gdzieś zmieścić butlę na gaz i albo ucierpi na tym bagażnik, albo miejsce na koło zapasowe (będziesz jeździć bez zapasu). Dlatego przemyśl to i zastanów się, czy większy samochód (czyli również większy bagażnik) nie będzie korzystniejszy i bardziej wygodny.
Bardzo fajnym pomysłem jest Audi A3. Moim zdaniem jest technicznie podobny do Golfa V, ale Audi dodaje prestiżu. Zresztą ma lepsze właściwości jezdne od Golfa.
Nie znam dokładnie Astry III. W wielu testach, nawet długodystansowych wypada bardzo dobrze, dorównując kroku golfowi, albo nieznacznie mu odstępuje. Auto raczej twarde, więc jeżeli oczekujesz "francji-eleganzji" to jej nie znajdziesz.
Corolla na rynku wtórnym w tej klasie samochodów chyba najlepiej trzyma cenę. Oznacza to, że jest to bardzo dobry samochód i to zarówno w benzynie, jak i w dieslu.
Osobiście polecam zastanowić się jednak nad zaproponowaną już Vectrą. Stać Cię na nią, więc kupowanie Astry III może być nieopłacalne.