Jakie auto kupić do 75 tyś.? plus 5 tyś max 80.000zł

13 Sty 2011, 17:21

jiGsaw napisał(a):
Klakier napisał(a):Łysol podał bezsensowne argumenty o których normalny człowiek i kierowca przy kupnie samochodu nawet by nie pomyślał.


A "na przykład...", "bo...", to pies?

pochwalil BMW i jest juz fajny. to wiemy.
nie ukrywam ze Maznasa nie lubie i nie zgadzam sie z nim w wielu wypadkach. To co ktos uznaje za wade, ktos moze lubic. I nikt nie ma prawa tego krytkowac. Ty np. ciasnote w e30 nazwiesz "więzią z samochodem"

Co nie zmienia faktu ze pokrewienstwo A4 szczegolnie tej generacji(B7 bodajze) z autami znacznie tanszymi jest odczuwalne i nie uwazam zeby doplacanie 40-50 tys za lepszy plastik w srodku niz w Octavii/superbie mialo jakikolwiek sens. w tym wypadku E90>A4. Obiektywnie :wink:

A Laguna 3? O ile C5 jest naprawde fajne i kto jezdzil ten wie o czym mowie, no i design naprawde swietny, to Laguna jak dla mnie nic specjalnego. Skoro nowa laguna po promocjach kosztowala 55 tys swego czasu, to nie ma sie czego dziwic :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
0

13 Sty 2011, 17:23

Szlag mnie trafia jak ktos pisze ze Audi jest klonem VW i Skody, czy ze samochody tych trzech marek to praktycznie to samo. Glupota. Audi to audi, VW to VW a skoda to SKoda, nie ma co do tego dyskusji, a ze wykorzystuje wspolne podzespoly, ok, wiele marek tak robi np Volvo S40 i Focus, wspolna plyta, ale jednak wolalbym Volvo, tak jak VW i Audi, a jednak wolalbym Audi, lepsze materialy, lepsza dbalosc o szczegoly, dopracowanie, no nic dlugo by wymieniac. Ten kto sadzi ze Audi i VW to to samo widac nigdy nie siedzial w Audi, a mowi tak bo zwyczajnie go nie stac na cos lepszego niz samochod dla ludu.
ja majac 75/80 tys kupilbym lexusa IS, sietne auto, dobrze sie prowadzi, mialem okazje jezdzic takim podczas polrocznego pobytu w USA, rewelacja i w miare nowy, no albo biemdablju :mrgreen:
someone27
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: poznań
0

13 Sty 2011, 19:37

someone27, podzielam Twoją opinie.

Cena Audi bierze się nie tylko z lepszego plastiku...
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock
0

13 Sty 2011, 19:45

W uboższych silnikowo-napędowych niestety głównie z tego.
Dorzućmy jeszcze nieco lepsze wyciszenie i wytłumienie zawieszenia.
Największy udział w cenie ma znaczek.
Dla mnie BMW 3> Audi A4.
C5 jest warte uwagi ale trudno będzie takie znaleźć, mało kto rozstaje się z tak młodymi autami no chyba, że zrezygnujesz nieco z wyposażenia lub silnika i kupisz nowego.
Podobnie w przypadku Mazdy 6.
Można jednak szukać ex-demówek.
Jeśli cenisz komfort i styl to Citroen będzie najlepszy z tych propozycji.
Accord i C-klasa to też bardzo dobre samochody ale jak już zauważyłeś diesle mają ponad dwa litry pojemności.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

13 Sty 2011, 20:02

someone27 napisał(a):Szlag mnie trafia jak ktos pisze ze Audi jest klonem VW i Skody, czy ze samochody tych trzech marek to praktycznie to samo. Glupota. Audi to audi, VW to VW a skoda to SKoda, nie ma co do tego dyskusji, a ze wykorzystuje wspolne podzespoly, ok, wiele marek tak robi np Volvo S40 i Focus, wspolna plyta, ale jednak wolalbym Volvo, tak jak VW i Audi, a jednak wolalbym Audi, lepsze materialy, lepsza dbalosc o szczegoly, dopracowanie, no nic dlugo by wymieniac. Ten kto sadzi ze Audi i VW to to samo widac nigdy nie siedzial w Audi, a mowi tak bo zwyczajnie go nie stac na cos lepszego niz samochod dla ludu.
ja majac 75/80 tys kupilbym lexusa IS, sietne auto, dobrze sie prowadzi, mialem okazje jezdzic takim podczas polrocznego pobytu w USA, rewelacja i w miare nowy, no albo biemdablju :mrgreen:


Wspólne płyty podłogowe, silniki i zawieszenia to jednak sporo, dla mnie za dużo aby maczać Audi w tym samym sosie co np. BMW i MB. Aczkolwiek różnice między Audi i VW są widoczne - Audi ma lepsze blachy, lepszy wygląd, wykończenie wnętrza, design, wyposażenie.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

13 Sty 2011, 21:59

No i jest trwalsze - lepiej dopracowane. Po za tym jest najbardziej zaawansowane technologicznie.
W najnowszym Passacie jest płyta podłogowa z poprzedniego modelu A4, czyli B7, a już od dawna jest model B8, więc Audi jest z wyprzedzeniem. Pozostałe marki z koncernu VAG po prostu bazują na sprawdzonej technologii np. Seat Exeo lub są troszkę gorszymi, tańszymi kuzynami. Przez taką politykę koncern ma duży rynek zbytu bo każdy znajdzie coś dla siebie. Są po prostu cwani :D

I jeszcze jedno to, że na płycie podlogowej starszego modelu Audi zrobiony jest jakiś inny samochód wcale nie oznacza, że Audi jest przez to gorsze. Trzeba zrozumieć działanie tego konernu i wyżej przytoczoną politykę, a nie od razu skreślać markę.

BMW to też świetna marka.

Obie są dobre i wybór zależy od pewnych upodobań i gustu. Nie można wyraźnie powiedzieć, że któraś marka jest najlepsza...
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock
0

14 Sty 2011, 09:40

Dzieki za wasze komentarze cóż niewiele z nich wynika ale są cenną informacją mój wybór padnie na 3-4 letnie BMW 520D lub 525D w kombi ,generalnie nie wiem tylko jak wygląda sprawa z awaryjnością silników w tych modelach, rozglądałem się po kilku Niemiecki salonach firmowych i przebiegi plasują sie srednie powyżej od 140 tyś km do 190 tyś , tylko nie rozumie dlaczego auta w Polsce po sprowadzenieu mają mniejsze przebiegi i są tańsze a pisze w ogłoszeniu że auto sprowadzone . Wczoraj byłem w Gelsenkirchen w firmowym salonie BMW stała piękana 520D 3 latka za 19 995€ max wyposażona ale niestety Pan powiedział mi że tylko do sprzedania na Export lub na firme więc powiedziałem że ja mam firme w niemczech i tu chce mieć auto na firme więc zaraz stwierdziił że auto jest już tylko na export a jak chce coś dla siebie to zaproponował mi inny model ale już w całkiem innej cenie , to też ciekawa sytuacja.
Generalnie gusta są podzielone ktoś kupił auto marki X i drugi kupił auto marki X jeden jeżdzi bez awaryjnie i jest w niebo wzięty drugi ma problemy więc narzeka i lamentuje że szajs i nigdy nie kupi już auta z koncernu X.Moja opinia jest taka Ze Audi i Bmw to już górna pólka i Citroen C5 chce do niej wskoczyć i może mu sie udać .Laguna wogóle nie pasuje do tej klasy samochodów może ładnie wygląda ale jakoś wogóle o niej nie pomyslałem .rozważałem jescze opcje Forda Mondeo ale to tylko Ford i chyba zostane przy BMW

[ Dodano: 14 Styczeń 2011, 10:28 ]
Podaje przykład i czegoś tu nie rozumie dlaczego te dwa auta mają rózną cene choć są prawie tak samo wyposażone dlaczego auto po sprowadzeniu do polski jest tańsze?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]


średnio róznica w cenach między Polską a niemcami jest około od 3-5 tyś euro taniej w Polsce niż w Niemczech marka nie ma zanczenia wszystkie tak sie plasują . Kompletnie nie kapuje dlaczego mało tego to mają mniejsze przebiegi normalnie można zwariować a auta są sprowadzane do Polski , coś mi tu zalatuje jakimś przekrętem,prosze mnie uświadomić
markopa111
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Bedzin
0

14 Sty 2011, 12:29

Dokładnie tak jak mówsz - to po prostu przekręty.

Spotkałem się już nawet ze stwierdzeniem, że dobre samochody nie są przeznaczone dla Polaków. Stąd może miałeś taka rozmowe przy salonie BMW, że auto na export itd.
Panuje powrzechne przekonanie, że Polacy i Rosjanie kupują najgorsze złomy, sprowadzają je do Polski, picują, kręcą licznik w dół (przez co tak jak piszesz mają rzekomo mniejszy przebieg) i tylko czekają na potencjalnego nabywce.

Dlatego ciężko jest kupić w Polsce na prawdę dobry samochód.

Fajnie, że jesteś już uświadomiony, że dobry samochód w Niemczech kosztuje więcej niż rzekomo "dobry" sprowadzony już do Polski :)

Oczywiście można trafić dobre sprowadzone auto w naszym kraju, ale na prawdę trzeba się naszukać. Wiem z własnego doświadczenia...

Rozmawiałem neidawno z cżłowiekiem oblatanym w tych sprawach, który często bywa w Niemczech i powiedział mi, że najlepiej jechac po samochód samemu do Niemiec. Jeżeli pójdziemy do prawdziwego niemieckiego komisu, który jest na rynku kilka ładnych lat to bez obawy kupimy dobry samochód.

Niestety nasi handlarze wolą kupić z pierwszego lepszego placu od Turka bo jest taniej a stanem takiego auta się nie przejmują bo i tak będzie zrobione "pod sprzedaż" a jakiś Polak je łyknie.

Mało kto widział na własne oczy porządne, używane Audi w bardzo dobrym stanie czy to VW czy BMW, a mimo to cieszą się, że jeżdżą autem sprowadzonym z Niemiec nieświadomi, że ich egzemplarz wcale nie jest taki fajny :wink:

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem co i jak :wink:

Pozdrawiam i życzę powodzenia w kupnie ładnego i zadbanego auta :)
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock
0

14 Sty 2011, 14:05

someone27 napisał(a):Szlag mnie trafia jak ktos pisze ze Audi jest klonem VW i Skody, czy ze samochody tych trzech marek to praktycznie to samo. Glupota. Audi to audi, VW to VW a skoda to SKoda, nie ma co do tego dyskusji, a ze wykorzystuje wspolne podzespoly, ok, wiele marek tak robi np Volvo S40 i Focus, wspolna plyta, ale jednak wolalbym Volvo, tak jak VW i Audi, a jednak wolalbym Audi, lepsze materialy, lepsza dbalosc o szczegoly, dopracowanie, no nic dlugo by wymieniac. Ten kto sadzi ze Audi i VW to to samo widac nigdy nie siedzial w Audi, a mowi tak bo zwyczajnie go nie stac na cos lepszego niz samochod dla ludu.


Siedziałem w jednym i w drugim (a nawet jechałem :) ) i prowadzą się tak samo (tzn. dobrze bo Passat ma dopracowane zawieszenie - to że A4 jeździ jak Passat nie jest żadną ujmą), materiały i wyposażenie w Passacie którym jechałem były lepsze niż w Audi.

Focus, Mazda 3 i Volvo S40 nie mają tyle wspólnego ze sobą co np. Octavia, A3, Leon i Golf - tam jest to w zasadzie płyta podłogowa, a w grupie VW kopiowane jest praktycznie wszystko oprócz elementów stylistycznych-nawet materiały są podobne w VW-Audi oraz w Skodzie-Seacie, bo jednak różnicę między Skodą a Audi widać - ale nie jest bardzo duża, a gdy porówna się pasioną Skodę z łysym Audi to często Skodzina wypada lepiej. Taka jest niestety rzeczywistość że to zasługa sprytnego marketingu, zresztą nie tyczy się to tylko tych marek, np. Punto to to samo co Corsa, albo i30 to to samo co Cee'd i sam to przyznaję jako właściciel teoretycznie droższego i30 :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
0

15 Sty 2011, 20:55

I tak upieram się przy swoim, że Audi to Audi i SKoda to tansza podroka VW i Audi. Proponuje wsiasc do kilkuletnich aut tych trzech marek, w tym samym wieku, o podobnym przebiegu i zerknac na stan materiałow w srodku. Audi bedzie wygladalo najmniej "zjechane". No sorry ale Skoda ma tanie plastiki, VW tez w Audi bedzie najlepiej i zuzycie bedzie najmniejsze. Cena nie bierze sie znikąd. Jest roznica i to kolosalna. A porownywanie wypasionej Skody i golego Audi to bezsens, tak sie nie porownuje zeby miec dobry obraz i wynik. Coz, Audi pozostanie klasa premium a VW i SKoda tanszymi autami, zamiennikami podrobkami, takie od co "kazdy" moze miec, jak hmmmmHyundai i Kia :wink:
someone27
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: poznań
0

15 Sty 2011, 20:59

Tylko trzeba się zastanowić ile klasy premium w klasie premium... bo jednak Audi bliżej do VW niż do BMW/MB.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0

15 Sty 2011, 21:01

Tylko że liczące się auta klasy premium mają napęd na tył a Audi takiego napędu nie ma.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
0

15 Sty 2011, 21:02

Czyli sam doszedłeś do wniosku, że Audi to głównie lepsze/mniej odporne na zużycie materiały.
Jak kupujesz 10 latka i takie Audi jest np. 3-5tys. droższe od Skody czy VW tej samej klasy to ok ale jeśli miałbyś dopłacić w salonie do tego wykończenia kilkadziesiąt tysięcy złotych to wątpię byś uznał to za zasadne.
A czemu nie można porównywać? jeśli są w tej samej cenie to moim zdaniem jak najbardziej, osobiście wolałbym jeździć Golfem VI 1.4 TSI 160KM highline niż Audi A3 1.6 w podstawowej wersji.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

16 Sty 2011, 12:13

fiko7 napisał(a):Tylko że liczące się auta klasy premium mają napęd na tył a Audi takiego napędu nie ma.


Każde liczące się auto klasy premium ma możliwość posiadania napędu na 4 koła, a w takim napędzie akurat Audi jest mistrzem.

Auto z napędem na tył wcale nie musi być lepsze niż auto z napędem na przód. Dopiero auto z napędem na wszystkie koła zapewnia perfekcyjne prowadzenie w każdych warunkach.

Skoro Audi jest takie cienkie i w ogóle ble to czemu w każdym programie motoryzacyjnym czy gazecie lub konkursach motoryzacyjnych zgarnia najwięcej nagród i każdy jest zachwycony innowacyjnością firmy i jej niesamowitym rozwojem?

Oczywiście, że Audi nie jest najlepsze we wszystkim, ale bez wątpienia jest to pełnoprawna marka klasy premium.
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock
0

16 Sty 2011, 12:33

Klakier napisał(a):Każde liczące się auto klasy premium ma możliwość posiadania napędu na 4 koła, a w takim napędzie akurat Audi jest mistrzem.


Bzdura.

Klakier napisał(a):Auto z napędem na tył wcale nie musi być lepsze niż auto z napędem na przód. Dopiero auto z napędem na wszystkie koła zapewnia perfekcyjne prowadzenie w każdych warunkach.


Bzdet.

Klakier napisał(a):Skoro Audi jest takie cienkie i w ogóle ble to czemu w każdym programie motoryzacyjnym czy gazecie lub konkursach motoryzacyjnych zgarnia najwięcej nagród i każdy jest zachwycony innowacyjnością firmy i jej niesamowitym rozwojem?

Oczywiście, że Audi nie jest najlepsze we wszystkim, ale bez wątpienia jest to pełnoprawna marka klasy premium.


Kolejne bzdety...
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
0