jiGsaw napisał(a):- Co wynika z powyższego - neturalne prowadzenie, brak podsterowności na zakręcie, auto dobrze wyważone może wjechać w ten sam zakręt z wyższą prędkością, przy której FWD już z niego wypadnie z uwagi na ciężki przód.
Nie wszystkie samochody mają idealnie rozłożona masę i auto z RWD może być nadsterowne.
Jakbyś idealnie rozłożył masy to i z FWD by się lepiej prowadziło. To jest oczywiste. Fakt, że idealnie rozłożoną masę mają z reguły porządne auta sportowe, a jak sport to i RWD bo daje więcej frajdy z jazdy. A jak ma być sport i frajda to nikt nie patrzy czy będzie w zime się gorzej jeździło albo czy kierowca nie ogarnie o czym dalej...
Co do trakcji to mówimy tu już o na prawdę dużych mocach.
No tak zawracanie na parkingu to faktycznie ważna właściwość jezdna.
Jakbym ja to napisał to odpisałbyś, że bzdet...
Łatwiejszy dostęp dla mechanika też na pewno interesuje przeciętnego kierowce. Jak i tak oddajesz fure do mechanika to co Cie to obchodzi czy mu będzie łatwiej czy nie? I tak płacisz...
Reszta to na prawdę właściwości, które bierze się pod uwagę przy jeździe sportowej. Kto kręci lacza na skręconych kołach? Na prawdę mało ludzi. Paru młodych i dlatego kupują E36 i zarzucają agro-tuning bo się naczytają takich specjalistycznych sportowych porównań. Oczywiście to co piszesz to całkowita racja i tak jest, ale weź pod uwagę, że są to cechy, którymi najbardziej będą zainteresowani kierowcy lubiący jazdę sportową na torze. Ludzie jeżdzący 60 km/h w mieście nie myśla przy kupnie samochodu czy ma rozkład masy 50/50
Reasumując - zejdź na ziemie bo tu rozmowy nie toczą się na szczeblu wyścigowym.
Tutaj kluczowa jest ostatnia wada RWD. To odstrasza wielu kierowców. Drogi mamy takie jakie mamy, kursy na prawa jazdy mamy takie jakie mamy i klimat też mamy różny a drogowcy co zime są zaskoczeni. Tak więc sam rozumiesz, że jest to dość spora wada, chociaż dla dobrego kierowcy, który lubi sportową jazdę i dobrze ogarnia samochód może to być zaletą.
Tak jak mówie dla fanatyków będzie to cud miód, ale nie każdy musi mieć takie upodobania.
Napęd RWD nie jest idealny i dochodząc do sedna to nie grzech, że Audi go nie ma.
Ładnie to wszystko podsumowałeś, nawet w szczegółach i nie zapomniałeś o drobnostkach, ale tak jak napisałem wcześniej potencjalny nabywca samochodu nawet o nich nie pomyśli.