Jakie auto kupić? Miejskie, kompakt?

03 Lis 2024, 11:41

Widzę zazwyczaj rozważania nad konkretnymi modelami, a ja przychodzę z pytaniem i prośbą o pomoc w wyborze auta dla mnie. Auto ma jeździć głównie po mieście. Dojazdy do pracy około 15 km w jedną stronę, do tego zakupy. Trasy sporadyczne, głównie drogi krajowe i ekspresowe. Auto dla pary, czasem do przewiezienia innych pasażerów. Jaka klasa auta będzie dobrym wyborem? Budżet na auto tak z 15-20 tys. Czy iść w mieszczucha czy kompakt ktory będzie bardziej uniwersalny? Jak jest ze spalaniem takich aut? Ile kompakt spali więcej od auta miejskiego? Litr/dwa? Co moglibyście doradzić?
Diego01
Nowicjusz
 
Posty: 14

04 Lis 2024, 16:30

Nikt nic nie podpowie?
Diego01
Nowicjusz
 
Posty: 14

05 Lis 2024, 23:27

Do miasta dla dwóch osób to najlepiej auto klasy a lub b z małym silnikiem np. 1.0 mpi vag. Możliwie jak najmłodszy.
Tomas76
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Lis 2024, 07:38

Tomas76 napisał(a):Możliwie jak najmłodszy

A co to Ci to da ? Oprócz tego że masz o wiele większe szanse trafienia trupa ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2024, 10:45

Chodzi głównie o późniejszą sprzedaż, stan techniczny jak to przy autach używanych zależny od egzemplarza.
Tomas76
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Lis 2024, 11:18

Tomas76 napisał(a):Chodzi głównie o późniejszą sprzedaż,

Nie kumam o jaką odsprzedaż chodzi ?
Wszystko zależy od danego auta/modelu a nie od rocznika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Felgi stalowe - podstawowe informacje
    Felgi stalowe w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością wśród kierowców każdego typu samochodów, nie tylko ze względu na znacznie niższą cenę niż modele aluminiowe, ale również na wysoką odporność ...

06 Lis 2024, 11:30

Przykładowo jeśli będzie chciał sprzedać je za lat kilka a będzie już za stare na export to straci potencjalnych kupców z krajów WNP, a to oni będą wtedy zainteresowani takim tanim wozem.
Tomas76
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Lis 2024, 11:41

Tomas76 napisał(a):Przykładowo jeśli będzie chciał sprzedać je za lat kilka a będzie już za stare na export to straci potencjalnych kupców z krajów WNP, a to oni będą wtedy zainteresowani takim tanim wozem.

Proszę Cię nie pisz głupot. Wybierz sobie jakiś dział na którym się znasz a nie wprowadzasz ludzi w błąd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2024, 12:11

Jakieś argumenty czy tylko tak Ci się wydaje?
Tomas76
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Lis 2024, 12:12

O ile 18 latek a 20 latek to tam niewielka różnica, o tyle z zasady starsze auto to:
- przeważnie większe szanse na korozję
- przeważnie chociaż to nie jest standard większe przebiegi, a co za tym idzie usterki
- sparciałe uszczelki, skorodowane śruby
- coraz częstszy trend u mechaników przyjmowania do napraw aut nie starszych niż np 2007 rok
- niższa wartość rynkowa
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lis 2024, 12:56

Tomas76 napisał(a):Jakieś argumenty czy tylko tak Ci się wydaje?

Nie mamy o czym dyskutować. Tak jak powiedziałem skup się na tematach o których coś wiesz.
Paczkowski napisał(a):przeważnie większe szanse na korozję

Przeważnie ale nie zawsze do tego budżet tu raczej nie ma wielkie przeskoki modelowe.
Paczkowski napisał(a):przeważnie chociaż to nie jest standard większe przebiegi, a co za tym idzie usterki

Przy miejskich autach w podanym budżecie czysta teoria.
Paczkowski napisał(a):sparciałe uszczelki, skorodowane śruby

Tia :ok:
Paczkowski napisał(a):coraz częstszy trend u mechaników przyjmowania do napraw aut nie starszych niż np 2007 rok

Gdzie masz taki trend ?
Paczkowski napisał(a):niższa wartość rynkowa

:mrgreen:


Podsumowując to Twoje argumenty są wymyślane na siłę.

To tak jak bym Cię zapytał: latasz samolotem ? A Ty byś odpowiedział : nie bo są wypadki .

Czy skłamałeś ? Nie, bo faktycznie są wypadki ale czy teraz mamy zrezygnować z latania samolotem bo są wypadki ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2024, 13:17

szybki napisał(a):Gdzie masz taki trend ?

Wszędzie np w moim mieście, mam Ci podać adres?

Zastanów się natomiast dlaczego właściciel Astry G z 2000 roku nie idzie w Astrę F bo przecież im starsze tym lepsze jak wino tylko w Astrę J/K?

Znasz kogoś pomijając jakieś klasyki/sportowe gdzie ktoś użytkuje starocia i zmienia na jeszcze starszy? :D
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lis 2024, 13:38

Paczkowski napisał(a):Znasz kogoś pomijając jakieś klasyki/sportowe gdzie ktoś użytkuje starocia i zmienia na jeszcze starszy?

Już przechodzisz do skrajności żeby udowodnić teorię która w tym przypadku ma znaczenie jak zeszłoroczny śnieg?
Czy rozmawiamy o zakupie Skody Favorit z 93r ? A może za chwilę powiesz że Tuareg V10 TDI za 15k będzie starszy od Yarisa 2 no i mniej opłacalny dla Kowalskiego?
Mówimy o małym budżecie gdzie każde auto trzeba rozpatrywać praktycznie indywidualnie a nie podpierać się zbiorem Januszowych kocopołów powtarzanych u cioci na imieninach.

Proste przykłady :

Yaris 2 1,3 vs po lifcie 1,33 bez dwóch zdań wygrywa ten starszy 1,3.

Yaris 1 1,0 FL czy w tej samej cenie Yaris 2 1,0 technicznie wygrywa ten starszy i będzie mniej zardzewiały.

Corolla e11 przed liftem vs po lifcie wygrywa przed liftem dla odmiany corolla e12 wygrywa po lifcie.

A rdzewienie hmmm honda Accord 7 o wiele mniej rdzewieje niż 8ka.

A ile kosztuje a3 1,6 fsi i takie samo starsze 1,6 MPI ? I teź poradzisz brać nowsze ?

Mam Ci dalej pisać jak rzucanie ogólnikami ma się do rzeczywistości ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2024, 14:12

szybki napisał(a):A ile kosztuje a3 1,6 fsi i takie samo starsze 1,6 MPI ? I teź poradzisz brać nowsze ?

Jeśli miałbym wybierać pomiędzy przeważnie skorodownym A3 8L z pożerającym olej 1,6 mpi a w lepszym stanie A3 8P 1,6 FSI to wybieram ten drugi
Widzę że specjalnie wyszukujesz skrajności żeby przypieczętować swoje argumenty a to nie o to chodzi, no i też nie chodzi o czyjeś "widzi mi się" tylko o fakty jakie są, tak jak napisałem kilka postów wyżej.
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lis 2024, 14:45

Paczkowski napisał(a):miałbym wybierać pomiędzy przeważnie skorodownym A3 8L z pożerającym olej 1,6 mpi a w lepszym stanie A3 8P 1,6 FSI to wybieram ten drugi
Widzę że specjalnie wyszukujesz skrajności żeby przypieczętować swoje argumenty a to nie o to chodzi, no i też nie chodzi o czyjeś "widzi mi się" tylko o fakty jakie są, tak jak napisałem kilka postów wyżej.


Chyba coś Ci się pomerdało ja skrajności ?!!! Przeczytaj się w przedostatnim poście.

Do tego proszę :

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GOTKO.html

Vs

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GOlbo.html


Co ciekawe fl może być fsi i MPI (silnik ten starszy :ok: )
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe