Auto rodzinne crossover/suv, 2+1, 20-30tys, glownie do miasta

20 Lis 2024, 18:53

Witam. Chciałbym niedługo zmienić auto, z racji tego, iż wpadliśmy na minę i kupiliśmy kia ceed g4fa 1.4 90km polift 2009 benzyna w hatchbacku, która żłopie olej - trochę ponad 1l na 1 tys km, kontaktu ze sprzedającym brak, a na sąd szkody mi nerwów. Innych wad nie ma, rudej zero. Przy okazji ile można wołać za takie auto plus minus?
Tym razem szukalibyśmy auta głównie do miasta - Gdynia, przebieg roczny około 15tys km, raz/dwa razy w roku dłuższa trasa około 2tys km, raz/ dwa razy w miesiącu trasa 200km. Przyszłościowo patrząc pod dziecko, bardziej pojemne od ceeda w hatchbacku. Preferowany automat, przydałoby się mocniejsze od ceeda 90km, bez lpg, najlepiej ekonomiczne z tanimi częściami, wizualnie crossover, suv nam się widzi (kombi, sedan odpada). Innych wymagań brak. Czy da się znaleźć coś ciekawego w takim budżecie i czy poleciacie usługi pomocy w zakupie (tak aby uniknąć podobnej wady ukrytej jak z tym ceedem)?
hexonik
Nowicjusz
 
Posty: 17

20 Lis 2024, 19:30

Jeżeli innych wad nie ma to może zrobić diagnozę potem naprawić :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lis 2024, 19:38

Poprzednio miałem corolle 1.3 86km z 98 i nie brała grama oleju. :/ Mechanik, który serwisuje głównie koreańce mi mówił, że to albo zapieczone pierścienie albo uszczelniacze do robienia, a koszta remontu dobrze zrobionego są duże, bo wahają się od 5-10tys, nieopłacalne. Dokładna diagnoza po wyjęciu silnika… Ciśnienie na cylindrach było ok, natomiast pod rurą wydechową zostaje mi czarna sadza z olejem.
hexonik
Nowicjusz
 
Posty: 17

21 Lis 2024, 19:40

hexonik napisał(a):bo wahają się od 5-10tys,

Bez przesady głowa+pierścienie powinno się zmieścić w 6k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11042
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajd Finlandii 2017 wygrywa młody fiński kierowca
    Tegoroczny Rajd Finlandii wygrał niespodziewanie młody fiński kierowca Esapekka Lappi, zdobywając najwyższe miejsce na podium dla zespołu Toyota GAZOO Racing. To jednak nie przypadek – mimo zaledwie 26 lat, młody Fin ...