Jakie auto kupić, streszczenie.

09 Wrz 2013, 08:14

@szybki-a co Ty możesz wiedzieć o bezawaryjności lexusa jak Ty nim tylko na pojeżdżawki po mieście ruszasz, bo za drogo i tyrasz avensisa w eplidżi :lol: (taki żarcik, nie napinaj się tylko).
A tak poważnie, piszesz o testach, o koledze co stare camry kupił (i pewnie rdza go omija z daleka) itd itd.
Masz rację z tymi wozami typu camry, stary lex itd bo to dobre wozidła...były, w latach swojej świetności. Obecnie zadbanych egzemplarzy jest bardzo mało, a znalezienie w kraju praktycznie niemożliwe. Teraz kolejna sprawa-zależy kto do czego potrzebuje samochód, w niektórych zawodach samochód to również narzędzie i musi wyglądać jeśli chce się jakaś firemka liczyć na rynku, a takie camry, to sorry ale wygląda tak jak powinno, czyli jak szary, wiekowy japończyk. No ale dobra, aspekty wizualne pomijamy, bo zależy co kto lubi. Piszesz o testach, to ja też napiszę-postaw komuś camry i choćby avensisa T25 lub paska B6-zobaczysz ilu ludzi by wzięło camry stare...
Kolejna sprawa-piszesz o przebiegach camry, to ja Ci coś powiem-psioczycie tak na nowe samochody, a tymczasem znam kilka egzemplarzy np skody octavii co mają po 4-5 lat i naganiane albo blisko albo ponad 400 tyś, zdumielibyście się co tam wymieniano (w sensie, że wcale nie tak wiele). W PL pokutuje jedno-masa cofańców i niewłaściwy serwis i użytkowanie niezgodne z zaleceniami producentów, a potem lecą turbiny, wtryski itd.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Wrz 2013, 08:24

Euro Ncap nie kryje się z tym, że gwiazdki są porównywalne w zakresie do 150 kg różnicy, także żaden pic na wodę.
E34 w podstawie waży 1360 kg, to jest tak mało, że spokojnie jego wyniki są porównywalne z Golfem, Astrą, Megane, Focusem, Aurisem czy co tam sobie wymarzysz, mój PT waży 1580 kg a jest zwykłym kompaktem.
Tutaj masz dane Folksam które poza crash testami bada też wyniki realnych wypadków z udziałem tych aut co jest bardziej miarodajne: http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.112 ... _R6546.pdf
strona 19 mamy wszystkie BMW 3, od e30 do e46 zaledwie "Average safety" co jest kiepskim wynikiem, strona 21- BMW e34 i czerwona latarnia "Avoid – less safe than the
average car"
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2013, 09:50

AkuQ napisał(a):@szybki-a co Ty możesz wiedzieć o bezawaryjności lexusa jak Ty nim tylko na pojeżdżawki po mieście ruszasz, bo za drogo i tyrasz avensisa w eplidżi :lol: (taki żarcik, nie napinaj się tylko).
A tak poważnie, piszesz o testach, o koledze co stare camry kupił (i pewnie rdza go omija z daleka) itd itd.


Właśnie dzisiaj sprzedałem avena Panu od camry, oczywiście już czeka drugi aven. Sprzedana sztuka zrobiła u mnie 86tyś.km. koszt napraw około 1000zł(sarter), przejechanie 100km 21zł, utrata wartości 1500zł, serwis wymiana co 13-15tyś.km oleju + 1x rozrząd 2000zł. więc jeżeli uważasz że to jest drogo to spox ale w ten sposób zrobiłem już kilkanaście razy i większość moich znajomych. I to nie jest tylko moje spostrzeżenie ponieważ ostatniego Lex LSa z którego tak się smiałeś że zabrałem go tacie sprzedawałem go w tamtym tygodniu 2dni. przez ogłoszenie na alledrogo. Więc znaczy że jednak nie tylko ja tak myśle.
Co do camry stoi u mnie na podwórku i możesz zobaczyć jak jeździ auto po 430tyś.km.

AkuQ napisał(a):Teraz kolejna sprawa-zależy kto do czego potrzebuje samochód, w niektórych zawodach samochód to również narzędzie i musi wyglądać jeśli chce się jakaś firemka liczyć na rynku,

Zgodzę się w 100% ponieważ jak Cię widzą takie Cie piszą więc jest to temat nie do ominięcia.
Ja wybrnąłem w ten sposób że jak potrzebuje auto do tłuczenia Kmów to jest stary Aven a jak do podjechania oficjalnego jest nowsza sztuka która rocznie robi 10tyś.km.. Taki układ wychodzi naprawdę tanio.

AkuQ napisał(a):Kolejna sprawa-piszesz o przebiegach camry, to ja Ci coś powiem-psioczycie tak na nowe samochody, a tymczasem znam kilka egzemplarzy np skody octavii co mają po 4-5 lat i naganiane albo blisko albo ponad 400 tyś


Spox ja też takie znam :D

Ogólnie co do trafienia takich aut nie jest różowo ale jeżeli dam sobie trochę czasu na znaleźienie czegoś i założę dopłącenie kilku złoty za mały przebieg i dobry stan to coś się wykuka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11049
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2013, 14:22

jiGsaw
Nie zachwalaj czegoś co nie ma racji bytu. Wiem, że jesteś fanem BMW ale tutaj musisz uznać porażkę. Właśnie fizyka. Wykładowca z fizyki opowiadał nam jak był światkiem zderzenia Yarisa Igen.z dużym fiatem. Fiat nie zniszczony wcale prawie ale kierowca ranny, bo on przejął całą prędkość auta. Yaris cały przód skasowany ale kierowca bez szwanku. Wniosek? Strefy kontrolowanego zgniotu które absorbują energię zderzenia. Wystarczy obejrzeć jak gną się progi w starych auta w testach EuroNCAP, a jak w dzisiejszych małych autach kabina jest sztywna i nieodkształcalna a energią rozchodzi się po jej poszyciu.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

- niestety nie ma testu NCAP - takie wyniki mają dzisiejsze chińskie auta sprzedawane w EU

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Zresztą kiedyś w Top Gearze spuścili dachem do dołu z dźwigu Saaba i BMW i BMW zostało zmiażdżone do drzwi:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

1:02 - ostatnia scena, mały urywek, bo nie mogę znaleźć całej akcji

Jakby było tak jak mówisz to Kubica już by nie stąpał po tym świecie bo walną w ścianę bolidem, który waży ponad 600kg z prędkością 200km/h. :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Wrz 2013, 14:47

Fizyka, jak uderzasz w nieruchomą przeszkodę tak jak w przypadku testów Euro Ncap, lub po prostu drzewo, budynek itd. im mniejsza masa, tym mniejsza siła zgniatająca i tym lepiej.
Większa masa to plus w przypadku zderzeń z innym autem.
dzida ten test AMiS odbywał się przy prędkości zaledwie 55 km/h, Euro Ncap jest jednak bardziej restrykcyjne, zresztą spójrzmy na crash test e36:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


przeszkoda wchodzi w nią jak w masło, zresztą za zderzenie czołowe otrzymała drugi najgorszy wynik w historii euro ncap w klasie średniej a patrząc na dane Folksam i tak z bezpieczeństwem u niej lepiej niż w e34.
Ten test dobrze pokazuje jak mocną strukturę mają nowoczesne auta:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


80km/h w drzewo Laguną
a tutaj 50/70/90km/h Sierrą:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 09 Wrz 2013, 15:37, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2013, 15:26

Jasiek90 napisał(a):Ten test dobrze pokazuje jak mocną strukturę mają nowoczesne auta:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

100 km/h
a tutaj 90km/h Sierrą:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pokazałeś dwa różne zderzenia ale generalnie i tak nie ma co porównywać pod tym względem starych aut do nowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11049
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...
    Świecąca podsufitka
    Toyota Boshoku Corp. stworzyła świecącą tkaninę do wykończenia wnętrza samochodów. Materiał jest utkany z optycznego włókna, które emituje światło w dowolnym wybranym kolorze. Technologia LED Źródłem ...

09 Wrz 2013, 19:37

A ja jako historyk w szczegóły fizyki nie zamierzam się nawet zagłębiać... :naughty:
Za to ostatnio oglądałem sobie znajomego auto. Civic V z pierwszej połowy 90 lat z 1,5 . Karoseria..? Raczej niewielka zawartość stali w szpachlu ale jak zobaczyłem silnik po min. 330 tys na liczniku (o ile prawdziwe) suchutki. Kiedy się przejechałem, to mi z lekka kopara opadła ale nie z powodów estetycznych ale ze zdziwienia jak auto przyspiesza i pracuje skrzynia. :) Dziwne wrażenie w stosunku do auta tak starego. Coś w tych autach jest.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2013, 21:06

artur73 napisał(a): Kiedy się przejechałem, to mi z lekka kopara opadła ale nie z powodów estetycznych ale ze zdziwienia jak auto przyspiesza i pracuje skrzynia. :) Dziwne wrażenie w stosunku do auta tak starego. Coś w tych autach jest.


Chcąc nie chcąc stałeś się beta testerem :D , dlatego zawsze nawołuje do prób które mogą zmienic nasze podejście o 180'. Jeżeli połączymy umiejętne testowanie z podstawowymi wiadomościami o danym modelu starszego auta to możemy trafić za śmieszną kaskę coś co będzie jechać naprawdę szybko, bezawaryjnie i wygodnie.
Nie jeden miłośnik nowej generacji aut zwłaszcza z działu populus zaskoczył się i to na max-a.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11049
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2013, 21:47

Racja, dlatego kupiłem stare auto, które znałem i które miało lekko, teraz mogę ciorać po 40-50 000 km rocznie bez obaw siedząc na skórzanych fotelach, słuchając muzyki na sprzęcie infiniti a stopień wyeksploatowania jest mniejszy niż niejednej 3 letniej pofirmówki, a to wszystko w cenie zbliżonej pewnie do tej jakie pierwszy właściciel zostawił za te dodatki w salonie i nie muszę martwić się o utratę wartości.
Tylko, że żeby korzystać z dobrodziejstw tego, że u nas w przeciwieństwie do np. Niemiec stare auto musi być tanie bo ludzie patrzą na względy wizerunkowe trzeba mieć jakieś pojęcie na co zwracać uwagę i niekoniecznie być napalonym na najpopularniejsze modele, "wynalazek" łatwiej znaleźć od pasjonata (ja kupowałem od znajomego fana amerykańców, posiadającego 2 PT(z czego jednego mi odsprzedał) i GMC Acadię a to wszystko w rodzinie w której 2 osoby mają prawo jazdy ;) ).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2013, 22:42

E34 z najpopulaniejszym motorem waży ponad 1400 kg, może 518i bardzo rzadkie waży mniej jak 1400 (choć wątpię).

Popatrz sobie jak E36 wypada w amerykańskich o wiele bardziej restrykcyjnych testach. Jak ktoś ma zamiar mi tutaj mówić o BMW podając za przykład dużego fiata (WTF? :shock: ) to nie mamy o czym dyskutować. Swoją drogą akurat Polonez się całkiem nieźle udał pod względem bezpieczeństwa. W każdym razie gdy projektowano dużego fiata to nie myślano zbytnio o bezpieczeństwie. W tym czasie takie marki jak MB, BMW, Volvo, Saab i inne już kładły na to mocny nacisk... Myślę, że stare auto o klasę wyżej od nowego gwarantuje statystycznie podobne bezpieczeństwo. Czyli np. czołówka BMW serii 3 starej z nowym golfem powinna wypaść podobnie. Dwóch klas różnic aut już się raczej nie przeskoczy. Zobacz sobie ile w każdym BMW masz maski przed sobą.

Jasiek - akurat mam w rodzinie ten syf (PT) no i nie dziwię się, że ten klocek tyle waży, nie nazywajmy tego wynalazku zwykłym kompaktem, litości.

A z jakich lat folksam brał statystyki? Bo jak z nowożytnych to starsze auta mają gorzej pod względem stopnia wyeksploatowania i korozji karoserii i bardziej wypadkowej statystycznie historii co też może rzutować na wyniki. Do tego pewnie mniejsza ilość opisanych zdarzeń.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

09 Wrz 2013, 23:35

jiGsaw napisał(a):czołówka BMW serii 3 starej z nowym golfem powinna wypaść podobnie. Dwóch klas różnic aut już się raczej nie przeskoczy. Zobacz sobie ile w każdym BMW masz maski przed sobą.

Wolałbym jechać jednak nowym golfem :D tak na wszelki wypadek.

Wszyscy mówią o długości maski albo masie auta ale uwierzecie mi że jest tyle jeszcze szczegółów które odpowiadają za życie kierowców że nie ma co o tym dyskutować bo nikt z nas na tym się nie zna.
Suche stwierdzanie że coś jest bezpieczne albo nie, jest igraniem z losem ponieważ życie może zweryfikować to czy mieliśmy racje czy nie.
W związku z zajawkami motoryzacujnymi miałem też crah testy i powiem tak ... piepszymy tzn. teoretyzujemy w tych tematach zdajmy się na konstruktorów bo nic nie wiemy.
Ewentualnie proponuje przyjrzeć się dokładnie temu do czego wsiadamy, ale nie długości maski tylko
-podłużnice grubość
-ściana grodziowa
-podłoga z tunelem jej grubość i wzmocnienia
-belka przednia bo może jej nie być
-słupki
Jak już pokroicie swoje auto na kawałki to może coś się dowiecie :D chociaż wątpie bo trzeba by pociąć kilka aut dla porównania.

Jasiek90 napisał(a):Racja, dlatego kupiłem stare auto, które znałem i które miało lekko, teraz mogę ciorać po 40-50 000 km rocznie bez obaw siedząc na skórzanych fotelach, słuchając muzyki na sprzęcie infiniti a stopień wyeksploatowania jest mniejszy niż niejednej 3 letniej pofirmówki, a to wszystko w cenie zbliżonej pewnie do tej jakie pierwszy właściciel zostawił za te dodatki w salonie i nie muszę martwić się o utratę wartości.


Nie wierze że to napisałeś :D
Może kiedyś się przejedziesz jeszcze fajniejszym autem niż PT i wtedy dopiero nie będziesz widział co polecać na forum :D
Taka sytuacja była u mnie w domu gdzie wystarczyła jedna próba z Lexem GS za 20k i wyleczyła nas (całą rodzinę) ze wszystkich nowości a jak później miałem jechać nowym Avensisem za 80k to żygać mi się chciało na samą myśl o tym :no:
Nie mówiąc już że próba ta zaowocowała prawdziwymi oszczędnościami na warsztatach, utracie wartości, ogólnej ekonomii.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11049
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2013, 09:31

Szybki - zgadzam się, do tych Twoich myślników śmiało można dopisać też długość maski oraz masę własną auta. Nie jest dla mnie tajemnicą, że E30 mimo lżejszej masy i starszej konstrukcji jest bezpieczniejsze od E36. Wystarczy spojrzeć na podłużnice w jednym i drugim...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Wrz 2013, 14:39

co ma długość maski do bezpieczeństwa? :lol: szczególnie do różnie położonych silników (wzdłużnie i poprzecznie) takie głupoty, że nie wiem co... a masa? większa energia potencjalna pojazdu w razie zderzenia z drzewem, rzeczywiście + :ok: No i taka sama w przypadku starych i nowych modeli niższej klasy - argument jak nie wiem co. Bardziej się trzeba martwić czy nie siedzi za Tobą ktoś gruby bez pasów.
Jesteś fanatykiem BMW i tego nie zmienimy ale wszystko w tej kwestii jest przeciw Tobie, bo tak już tacy ludzie mają, że jak BMW to fest the best i że "dwóch klas się nie da przeskoczyć". Otóż da się i nowoczesne auta klasy A są bezpieczniejsze, więc nie pisz głupot, bo widać, ze nie masz pojęcia tylko wywyższasz BMW jak zwykle.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Masz filmiki przy podobnych prędkościach i takich samych przeszkodach więc nie da się bardziej tego zobrazować przy takich samych warunkach Golf V czy byle nowszy dla Ciebie plastikowy koreańczyk już wypada lepiej i nie chodzi mi o gwaizdki (bo dziś się je przyznaje głownie za coraz nowsze systemy) tylko o PRZETRZEŃ PASAŻERSKĄ, która jest ważna do przeżycia. Zrozum to w końcu a nie tylko BMW I BMW

A jeśli jesteś dalej ślepy na to, masz dowód:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Fiesta segment B vs. Sierra segment D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Wrz 2013, 18:00

Co myślę o nowoczesnej motoryzacji, którą się zwyczajnie brzydzę napisałem dość obszernie kilka postów wyżej...
Mimo wielkiej miłości do e30, której nie zamienił bym na nic innego to niestety do bezpiecznych nie należy. Wręcz przeciwnie, e30 podczas zderzenia składa się jak domek z kart:(
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

10 Wrz 2013, 18:02

żeby nie było ja też uwielbiam stare auta (wypicowane) ale nowymi nie pogardzę, bo każde ma swoje zalety
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010