Jakie auto na długie trasy, mało awaryjne, do 80k brutto?

24 Wrz 2022, 22:01

Cześć,
Zastanawiam się na zakupem auta, które będzie służyło do pracy w cyklu: trasa 1000 km na strzała, potem codziennie przez 2-3-4 tyg po max. 40 km dziennie, znów 1000 km na strzała. Rocznie ok. 30 tys. km.
Czy diesel to dobry wybór na takie trasy?

Ważne żeby było jak najmniej awaryjne, chcę nim jeździć przynajmniej 5 lat, a najlepiej aż do jego całkowitego zniszczenia. Tani serwis, części itd.

Myślałem o skodzie octavii. Podoba mi się wnętrze, spore, przestronne auto no i jestem przyzwyczajony do skody. Nie potrzebuję dużej mocny. Auto do pracy, spokojna jazda. 1.6 TDI 115 KM to dobra jednostka? Czy DSG w tym modelu jest dobre czy lepiej manual?

A może w ogóle inna marka? Jestem otwarty na propozycje.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Wrz 2022, 13:06

Dzonzi napisał(a):Ważne żeby było jak najmniej awaryjne
No to nie wiem czy tu DSG będzie wskazane bo przez pięć lat zrobisz jakieś 150tkm, a kupując samochód może on mieć już jakieś 100tkm więc skrzynia może dać o sobie znać z choćby wymianą sprzęgieł, na pewno wymiany oleju dwa razy przy takim przebiegu itd. więc na pewno będzie drożej w eksploatacji niż z manualem.

Biorąc pod uwagę przebiegi to można tu myśleć nad dieslem.

Patrząc na to
Dzonzi napisał(a):Ważne żeby było jak najmniej awaryjne
Dzonzi napisał(a):Tani serwis, części itd.
Dzonzi napisał(a):Nie potrzebuję dużej mocny. Auto do pracy, spokojna jazda.
i budżet poszedłbym chyba w Corollę 1.8 Hybrid.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

25 Wrz 2022, 14:27

A mazda 6? Wersja w benzynie z 165 KM z 2018-2019 roku.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Wrz 2022, 18:10

Technicznie spoko ale policz sobie ile więcej wydasz rocznie na paliwo.

IMO diesel z możliwie małym przebiegiem w manualu to najrozsądniejsze wyjście
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Wrz 2022, 18:18

Dzonzi napisał(a):1.6 TDI 115 KM to dobra jednostka? Czy DSG w tym modelu jest dobre czy lepiej manual?

Jak masz zamiar jeździć do końca to diesel może skończyć się wydaniem na niego dużej ilości $$$ tak żeby utrzymać go w ryzach.
Jak uzytkujesz spokojnie auto bierz zwykłego wolnossaka typu jak proponowałeś mazda albo czerpiąc przykład z taxidrajverów :mrgreen: idź w hybrydę wtedy masz tanio i bezawaryjnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Wrz 2022, 19:23

Diesel spoko, ale nie jeśli masz nastawienie że musi być super tanio.
Bierz hybrydę i będzie tanio, do tego wyjąco i powolnie, ale tanio.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nieuważny pieszy i zasada ograniczonego zaufania
    Podobnie jak kierowcy piszący SMS-y i rozmawiający przez telefon w trakcie jazdy narażają się na utratę kontroli nad pojazdem, także i piesi rozproszeni przez rozmowę czy zabawę gadżetami narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. ...
    Nissan Juke Nismo
    Nissan Juke Nismo obrazuje ducha innowacji i wzbudza zainteresowanie, dzięki któremu koncepcja Nismo stała się jedną z najbardziej uznawanych nazw w sportach samochodowych oraz w grach. Wprowadzając markę Nismo do ...

25 Wrz 2022, 19:35

galakty napisał(a):będzie tanio, do tego wyjąco i powolnie, ale tanio.


A powiedz tak szczerze miałeś kiedyś okazję używać hybrydy trochę dłużej niż wsiadam i za 15min wysiadam ? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Wrz 2022, 19:54

A to nie chcę hybrydy. A co myślicie o tej maździe w benzynie? Podobno dobry, bezawaryjny silnik. Trochę słaby mają system infotainment i jeszcze to radio na płyty CD, no ale nie można mieć wszystkiego w tej cenie :x
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Wrz 2022, 20:39

szybki napisał(a):A powiedz tak szczerze miałeś kiedyś okazję używać hybrydy trochę dłużej niż wsiadam i za 15min wysiadam ?


Jeden lubi jabłka, drugi pomarańcze. Sorry ale w takim aucie przy takiej mocy e-CVT wyje i nie jedzie. Tak wiem spod świateł jest pierwsza :ok:

Ja jestem tutaj tego samego zdania co Bartek z Autowizja, mówił wprost co sądzi o hybrydzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Wrz 2022, 20:58

galakty napisał(a):Jeden lubi jabłka, drugi pomarańcze. Sorry ale w takim aucie przy takiej mocy e-CVT wyje i nie jedzie. Tak wiem spod świateł jest pierwsza

Ja jestem tutaj tego samego zdania co Bartek z Autowizja, mówił wprost co sądzi o hybrydzie.

Czyli nie jechałeś ale spoko ja szanuje Twoje poglądy tylkoże najpierw się przejedź spokojnie/szybko i wtedy będziesz popierać Bartka z czegoś tam :D
Jestem w stanie założyć się o flaszkę że szybciej zmienisz zdanie niż o autach z Francji :D

Co do hybryd prawda jest taka. Ze startu eliminują o wiele mocniejsze auta, przy spokojniej jeździe gdzie prędkość rośnie razem z obrotami nie ma żadnego wycia. Wycie pojawia się przy mocnym duszeniu szczególnie przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe jest ok. Mi osobiście przeszkadzało jak jechałem 140km/h na autostradzie i nagle wyskoczył mi maruder wtedy żeby odzyskać prędkość musiałem poddać swój słuch wyciu przez tyle sekund ile odzyskiwał prędkość.

Dla niespokojnych duchów jeżdżących on/off wycie występuje bardzo często i faktycznie jest upierdliwe szczególnie przy prędkościach powyżej 150km/h do vmax czyli około 181km.h (licznikowe 190km/h).
Natomiast dla osoby spokojnej nie ma płynniej jadącego napędu dającego spokój jazdy szczególnie jak zestawimy hybrydę z manualem albo wszelkiego rodzaju skrzyniami dwusprzęgłowymi.

Dla tego i tak przez zakupem hybrydy trzeba się nią koniecznie przejechać w różnych warunkach drogowych.
Oczywiście piszę o małych hybrydach r4 bo przy 2,5h (rav,lexus is, camry) jest już stanowczo lepiej a przy V6 jest gitarowo.

Dzonzi napisał(a):co myślicie o tej maździe w benzynie? Podobno dobry, bezawaryjny silnik.

Fajna opcja, sprawdzić rdzę nie podchodząc aptekarsko do spalania wolałbym niż hybrydę szczególnie 1,8. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2022, 08:42

szybki napisał(a):Wycie pojawia się przy mocnym duszeniu szczególnie przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe jest ok.


Jak się jeździ w trasach? Powoli przyspieszasz do dozwolonej prędkości, czy robisz to dynamicznie? Jak coś zjeżdża na lewy pas i musisz wyhamować, to co potem robisz? Powoli przyspieszasz, czy pedał w podłogę i korzystasz z mocy?

Bo może nie wiem, zaraz się okaże że nie jeżdżę normalnie :)

I to nie jest tylko przytyk do hybrydy, jakieś wolnossące 1.6 też będę potępiał. Oczywiście da się tak jeździć jak komuś nie przeszkadza, ja tam wolę napomnieć bo nie każdy zdzierży taki układ. Do miasta bardzo spoko, gdybym nie jeździł często S5 to bym myślał o hybrydzie ;) Albo duży układ z V6 jak w Lexusie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2022, 09:55

galakty napisał(a):Bo może nie wiem, zaraz się okaże że nie jeżdżę normalnie

To jest słowo a raczej zdanie klucz :D
Jeździłem tak 15-20 lat temu. Teraz autostrad i ekspresowek mamy X10 i więcej mam rozumu tzw.doświadczenia :D

Powtórzę filmiki z netu nie zastąpią doświadczenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Wrz 2022, 11:34

Panowie, myślę że jak jeździ sam w te trasy to z przyspieszeniem nie jest tak źle szczególnie jadąc w trybie SPORT/POWER gorzej jak mamy dosyć mocno załadowane auto to wtedy jest odczuwalne mocniej to przyspieszenie (na minus rzecz jasna). Moim zdaniem sprawdziła by mu się wersja 2.0 hybrid w Corolli. No chyba że ktoś na trasie jedzie zero-jedynkowo czyli mocno hamuje i mocno przyspiesza to wtedy nie wiem czy i diesel 1.6 da radę, nie wspominając o spalaniu przy takiej jeździe :wink:
galakty napisał(a):Sorry ale w takim aucie przy takiej mocy e-CVT wyje i nie jedzie
To nie skrzynia wyje tylko silnik bo jest na wyższych obrotach, a największy problem i wycie jest gdy mamy mocno rozładowaną baterię trakcyjną bo wtedy generator dokłada swoje odgłosy i większości przypadków myślę że tu chodzi właśnie o niego. Wtedy też odczuwa się spadek mocy i mamy wrażenie że coś tam wyje, a auto nie jedzie :wink: Moim zdaniem trzeba trochę zrozumieć jak działa taki napęd i te wszystkie opisy że e-CVT wyje to większości są powielane przez ludzi którzy gdzieś coś czytali ale nie do końca rozumieją o co chodzi. Silnik z manualem przy 4tyś. obrotów nie wyje? Będzie tak samo głośny ale przy tych obrotach zmienia się bieg na następny i obroty spadają, a hybrydzie są stałe bo skrzynia reguluje przyspieszenie w ten sposób wykorzystany jest najlepiej silnik spalinowy itd. ale nie będę tu się dalej rozpisywał bo nie o to chodzi w tym temacie.

Cena paliwa obecnie to prawie 1zł więcej za ON niż za Pb więc tu kwestia dobrej kalkulacji jak chcemy tanio jeździć.
Dzonzi napisał(a):Ważne żeby było jak najmniej awaryjne
tego kryterium na pewno nie spełnia diesel no chyba, że kupimy nowego z pakietem serwisowym na 5 lat.

@Dzonzi proponuję Ci żebyś sobie wynajął taką hybrydę na kilka dni i przejechał się nią zarówno w trasie jak i w mieście na odcinkach które pokonujesz. Wtedy przekonasz się czy faktycznie Ci nie pasuje, możesz nawet umówić się na jazdę próbną nową ale moim zdaniem warto spróbować zanim kupisz diesla.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35