REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
to teraz tak, załóżmy, że jedziesz ze znajomymi na rowerowy trip, powiedzmy 100km. Kto mniej się zmęczy - Ty na składaku z elektrycznym wsparciem, czy kolega na rowerze crossowym/trekkingowym/gravelowym z kołami 28 czy 29 cali? No więc właśniedemirbiras napisał(a):Serio uważasz że 2-litrowy słaby silnik, który nie ma czym jechać z V biegową skrzynią mając przy 130 km/h z 3 tys obrotów będzie ekonomiczny na trasie? w którym miejscu?
Średnie spalanie 1,0 TSI ok 7/100, a 2,0 - 9/100
i tak 1,0 będzie lepszy w drodze po mleko, bo przy 2,0 w Octavii I to szkoda zabawy na odpalanie auta, który będzie palił 12/100
Pewnych rzeczy się nie przeskoczy, starego typu silnik, wolnossący, toporny, z małą mocą i gdzie tu ekonomia?
mike napisał(a):Fizyki się nie oszuka
mike napisał(a):Może demirbiras jest repem ze służbową Fabią czy innym Rapidem, stąd jego przychylne opinie
artur73 napisał(a):Powiem tylko tak...Prędzej zgaśnie przy 150 km/h nowa dziwna konstrukcja i trafi na lawetę ,niż Lanos ,Golf IV czy wolnossąca Mazda... Duży silnik i mało koni...czyli żelastwo niewysilone.
demirbiras napisał(a):Mam nadzieję, że to napisałeś jako żart? Lanos wyciągnie w ogóle 150?
demirbiras napisał(a):Golf IV najlepsze lata ma za sobą, wygłuszenie tragedia, większość benzyn vaga pali jak smok
demirbiras napisał(a): 1,0 tsi chleje olej z resztą tak samo jak większość benzyn w 20 letnich
demirbiras napisał(a):Ja rozumiem, że jestes uprzedzony do
nowoczesnych silników
demirbiras napisał(a):Tak, to były dobre silnik jak były te auta nowe
Sławek81 napisał(a):Znalazłem ogłoszenie i umówiłem się na sobotę na oględziny. Prywatny właściciel, który użytkuje ten samochód od 4 lat , drugi właściciel tego samochodu. Samochód kupiony w polskim salonie. Jest to opel astra z 2010 roku, przebieg 150 000. Silnik 1.6 benzyna, 115 KM.
Właściciel powiedział, że w ciągu 4 lat zrobił w tym aucie następujące rzeczy:
- 01. 02 2017: wymiana rozrządu + serwis olejowy
- 01.02.2018: wymiana płynu chłodzącego, hamulcowego i świec
- 21.02.2018: wymiana akumulatora na Varta Silver
- 01.06.2018: wymiana tarcze + klocki tył komplet + serwis olejowy + wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
- 08.08.2018: wymiana paska wielorowkowego osprzętu
- 09.10.2018: wymiana tarcze + klocki przód komplet
- 20.12.2018: serwis olejowy
- 30.04.2019: wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
- 01.08.2019: klimatyzacja serwis: wymiana czynnika i oleju w układzie + ozonowanie.
- 01.09.2019 serwis olejowy
- 07.10.2020: wymiana wkładu lusterka po stronie kierowcy (ASO)
- 18.12.2019: wymiana rozrządu + świec
- 18.02.2020: serwis olejowy oraz wymiana płynu hamulcowego
- 28.02.2020: wymiana uszczelki w chłodnicy oleju oraz płynu chłodniczego
- 18.04.2020: regeneracja zacisków hamulcowych tył oraz wymiana tarcze + klocki komplet.
- 16.07.2020: serwis klimatyzacji + ozonowanie wnętrza pojazdu
W pierwszej chwili ucieszyłem się, że człowiek dba o auto. Ale im dłużej o tym myślę tym bardziej boję się, że wpakuję się na minę
Dlaczego w ciągu 4 lat wymieniał 2 razy rozrząd i hamulce. Bardzo inwestował, nie szczędził pieniędzy. Dlaczego w takim razie sprzedaje samochód. Może auto sypie się i on ma już dosyć inwestowania. Mogę kupić taki samochód i być szczęśliwy albo zrujnowany.
Umówiliśmy się, że podjedziemy na stację diagnostyczną. Czy taka kontrola jest w stanie wyłapać, że coś jest nie tak? Powiedział mi, że trzeba tylko zrobić tuleje. Orientujecie się jaki to jest koszt ?
artur73 napisał(a):Te silniki jeśli były zadbane i prawidłowo użytkowane i serwisowane ,to przejeżdżają więcej niż nowoczesne 3 cylindrowe zabawki.
demirbiras napisał(a):Toporny stary silnik oszczędny nie będzie, tak - 1,0 tsi spali więcej na trasie ale na pewno nie tyle co wolnossąca 20 letnia konstrukcja w starym aucie.