Jakie auto ? Ok. 20 tys

31 Maj 2016, 15:18

Witam,
Proszę o poradę / opinie. Chciałbym kupić auto w cenie 17-22 tys. Zależy mi na jak najmniejszej awaryjności oraz na oszczędnej jeździe. Do tej pory przeglądałem oferty: skoda fabia II, octavia, golf V, opel astra III, opel corsa D. Roczniki 2007-2009. Moje główne pytanie dotyczy silnika, czym kierować się przy wyborze wyżej wymienionych modeli ? LPG czy diesel (zauważyłem wiele modeli proszę o podanie konkretnego). Auto użytkowane głównie w trasie weekendowej ok. 300km. W tygodniu krótkie odcinki "dom-sklep".
Kamil1000
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat ibiza

31 Maj 2016, 16:36

Zależy jakie masz wymagania co do komfortu jazdy, ale jak głównie trasa, to Fabia i Corsa nie będzie się do tego nadawać.
misiekmr
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 81
Auto: Nie mam
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2016, 16:37

Grupa VW z lat 2007-2009 to tylko silniki 1,6 mpi lub 1,9 tdi..
Przy czym znajdziesz jakieś podstawowe wersje bo z 2007 roku ciężko kupić coś wypasionego za 20k w postaci Octavii II czy golfa v
1,6 mpi - jest mułowaty ale świetny do lpg i raczej bezawaryjny, lepszy niż pozostałe jednostki benzynowe TSI/FSI
1,9 tdi jest ok ale jak robisz min 20 tys rocznie więc zalezy czy warto czy nie no i duże przebiegi te auta będa miały.

Osobiście wolałbym Octavie I 1,8T lub Leona 1,8T + lpg

Opel Astra H dobry wybór, zainteresuj się też może Citroenem C4..

w mniejszy segment typu Fabia czy Corsa bym nie szedł.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...