Jakie auto terenowe z LPG do 20tys?

01 Gru 2022, 20:50

Cześć
Koledzy, proszę o radę. Potrzebuje auta dla leśnika. Zależy mi aby było małe (najlepiej 3drzwiowe ale też niekoniecznie), dawało radę w dość stromych i kamienistych terenach, a na drodze prowadziło się całkiem znośnie. Auto będzie użytkowane 50% w terenie 50% asfalt. Chcę troszkę zaoszczędzić na paliwie dlatego zastanawiam się nad LPG. Mój pierwszy wybór padł na Grand Vitare 1. Budżet do 20tys. Dobry wybór? A jak tak to jaki motor najlepszy pod instalacje gazową?
tymek3
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Gru 2022, 22:30

Przy takim budżecie na terenówkę to najważniejszym tematem jest korozja ramy i budy, wszelkie inne tematy schodzą na dalszy plan (w tym marka i model) bo są po prostu taniochą w stosunku do napraw blacharskich.
Osobiście skierowałbym się raczej w stronę aut, które nie są aż tak popularne w kwestii modyfikacji i topienia w błocie, np jeep kj
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Gru 2022, 07:22

Jeep Kj niestety, ale nie wchodzi w grę. Auto nie posiada raduktora, który jest niezbędny jak dla mnie. W takiej kwocie nie znajdę niczego ze zdrową ramą?
tymek3
Nowicjusz
 
Posty: 4

02 Gru 2022, 07:52

tymek3 napisał(a):Auto nie posiada raduktora


Raduktora może i nie posiada ale reduktor już ma.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Gru 2022, 11:54

Jeep Grand Cherooke WJ. Quadra Drive. Z tym, zę były z silnikami 4,7 ccm w benzynie i albo 2,7 CRD albo 3,1 TD ( nie wiem który z tych Diesli miał napęd QD. Ale można to łatwo rozpoznać po napisie przy lewarku ASB - musi pisać Quadra Drive. Ma prawdziwy napęd na 4 koła ( nie na dwie osie ), czyli stawiasz na klockach 3 koła, jedno na ziemi i auto z tych klocków zjeżdża. Niestety swoje spali ( około 20 LPG na 100km przy silniku 4,7 ccm ). Nie wiem jak z ON, ale na pewno mniej. Dużo mniej. No i auto około 10 letnie, ale z tego co widać nie są w złym stanie.
Jak dla leśnika i na strome kamieniste drogi idealne. Daje radę nawet w błocie. A jak uda ci się kupić z wyciągarką, to już nie ma na nie chyba siły.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2022, 23:13

A czy kolega widział budżet? 20k za Wj w benzynie to mało realne
MotoAlbercik napisał(a):albo 2,7 CRD albo 3,1 TD ( nie wiem który z tych Diesli miał napęd QD.
jeden i drugi ale 3.1 łatwiej trafić aczkolwiek silnik ten należy omijać z daleka.
Dla leśnika wystarczy każde auto z napędem na 4 koła bez wymagań offroadowca.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik V12 - Lamborghini
    Z mocarnymi jednostkami V12 kojarzy się również największy konkurent Ferrari, czyli Lamborghini. Włosi stworzyli dwie generacje swojej słynnej V-dwunastki. Skupmy się na pierwszej, bo to ona w dużej mierze ukształtowała ...

05 Gru 2022, 02:21

Zanim rozpocząłem ten temat nad WJ się w ogóle nie zastanawiałem. Poczytałem, poogladalem filmiki na yt i to jest rzeczywiście zajebiste auto. Można znaleźć 4.7 motor do 20k, sprawdzałem. Martwi mnie tylko to spalanie, jeśli bym sie juz decydował to koniecznie z LPG. Jak sądzicie, ile w terenie spali gazu taki wj? Nie byłoby to żadne upalanie, ale spokojna (o ile można tak to określić) jazda po ciężkim niekiedy terenie?
tymek3
Nowicjusz
 
Posty: 4

05 Gru 2022, 08:30

tymek3 napisał(a):Zależy mi aby było małe (najlepiej 3drzwiowe ale też niekoniecznie),


tymek3 napisał(a):Chcę troszkę zaoszczędzić na paliwie dlatego zastanawiam się nad LPG.


Więc duży wj spalający w terenie 25+ jest idealnym rozwiązaniem :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Gru 2022, 13:38

Wj średnio pali 25, w terenie nie ma granicy.
Ja proponuję brać 4.0 fakt będzie dużo słabszy ale też daje rade a motor niezajebliwy czego w przypadku v8 nie można powiedzieć, koszta duuużo mniejsze i auto tańsze w zakupie bo każdy chciałby v8
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Gru 2022, 19:26

Kao napisał(a):A czy kolega widział budżet? 20k za Wj w benzynie to mało realne

Spokojnie można kupić. I to w dodatku z napędem QD. Sam kupiłem 3 miesiące temu za 16 tysi 4,7 QD i to z żeleźnymi zderzakami i płytą pod wciągarkę. Zamieniony jest już wał napędowy, zrobiony lift 4 cale, a teraz montowana jest właśnie wyciągarka i robię osłony obu mostów oraz skrzyni i reduktora z blachy 4mm. Potem jeszcze dodatkowe oświetlenie na dach na przód i tył :mrgreen:
Co do Diesla już wiem, który był awaryjny - 3.1 TD. Zatem jak Diesel to tylko 2,7 CRD.
tymek3 napisał(a):Jak sądzicie, ile w terenie spali gazu taki wj? Nie byłoby to żadne upalanie, ale spokojna (o ile można tak to określić) jazda po ciężkim niekiedy terenie?

Tego nikt ci nie powie, bo to niemożliwe do określenia. Tutaj jest jak z traktorem w polu - nie liczy się km tylko godziny :) Ale mogę powiedzieć, że miałem i teraz też już mam butlę 80 litrów i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby brakło mi gazu przy praktycznie kilkugodzinnym upalaniu w błocie wraz z dojazdem.
Kao napisał(a):Wj średnio pali 25

No tutaj to zaszalałeś. 4,7 w trasie przy spokojnej jeździe pali max 15/100km. Trasa mieszana to trzeba liczyć 20/100km. Podaję oczywiście LPG. Benzyny nie wiem, bo nie jeździłem na benzynie. Tyle co do odpalania i rozgrzania, a to są dosłownie chyba ułamki, bo nawet w zimie ten smok rozgrzewa się bardzo szybko.
Kao napisał(a):Ja proponuję brać 4.0 fakt będzie dużo słabszy

Z tym, że w 4.0 nie ma oryginalnego QD. Jest tylko napęd na dwie osie. Ale jeżeli nie brać pod uwagę napędu, to 4.0 można brać pod uwagę, pod warunkiem, że mówimy o silniku w wersji PT, bo tu różnica jest coś około 30 koni. Natomiast jakby się trafił silnik 4,7 HQ, to tu już jest różnica 60 koników, a to dużo. No i WJ z QD jest o wiele mocniejszy w terenie. Z mojego doświadczenia mogę spokojnie powiedzieć, że w terenie ten smok jedzie tak długo, dopóki się nie powiesi na podwoziu.
No i ogólnie WJ ma dość dobre wyposażenie, w szczególności jak sie trafi na wersję overland.
Trzeba jednak wziąść pod uwagę nieco inną specyfikację tego auta - trzeba dbać o wymiany olejów w reduktorze i mostach ( tu musi być olej z dodatkiem LSD, jest inny typ trzonka żarówek ale bezproblemowo można dostać, radio ma zmieniarkę na 10 płyt CD ( w zależności od wersji oczywiście ) ale płyty CD odtwarza tylko w tym zwykłym formacie ( wcześniejszy przed mp3 - nie pamiętam nazwy ). Więcej nietypowych rzeczy nie kojarzę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2022, 23:27

MotoAlbercik napisał(a):No tutaj to zaszalałeś. 4,7 w trasie przy spokojnej jeździe pali max 15/100km.
ale co to ma do rzeczy?Tu jest mowa o terenie i wzniesieniach z użyciem reduktora
Mi 4.0 średnio paliło 21 ŚREDNIO!
MotoAlbercik napisał(a):Z tym, że w 4.0 nie ma oryginalnego QD
to widocznie miałem lepiucha :wink: QD był w każdej wersji silnikowej proszę pana
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Gru 2022, 10:18

Rozmowy o spalaniu przy takim aucie są lekko śmieszne :ok:

Ja mam wrażenie, że kryterium ceny i spalania to tylko Duster spełnia, ale autor oczekuje czołgu w teren.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Gru 2022, 11:51

galakty napisał(a):Rozmowy o spalaniu przy takim aucie są lekko śmieszne :ok:

Zgadza się :ok: Spalanie w terenie jest różne nawet w tym samym aucie. Dzisiaj w ciągu godziny spaliłeś 20 litrów, a jutro spalisz 30 :) . Jedynie można mówić o spalaniu podczas jazdy po normalnych drogach ( miasto, trasa ). I 4,7 QD w jeździe mieszanej nie spalił mi nigdy więcej jak 20 litrów LPG. Najdłuższą drogę jaką robiłem to 350 km ( trasa Tychy - Turek jak jeszcze nie było A1 i S8.
Kao napisał(a):QD był w każdej wersji silnikowej proszę pana

Być może - nie będę się kłócił :ok:
galakty napisał(a):Ja mam wrażenie, że kryterium ceny i spalania to tylko Duster spełnia, ale autor oczekuje czołgu w teren.

Jak czołg w teren to tylko omawiany Jeep. Dasterka jedynka to raczej będzie bardzo ciężko do 20 tysi kupić. Trzeba by dołożyć jakieś 5 tysi. To samo z bliźniakiem Dasterki Tucsonem. Ale w terenie tego to nie widziałem ani razu.
Isuzu Trooper dość fajnie się spisywało ( nie wiem jakie tam są napędy ), ale dawało radę bezproblemowo, Daihatsu Feroza - i tu można by dostać w zapowiedzianym budżecie autko nawet już poprzerabiane ( np. z wyciągarką ). Jakby poszperać w mojej galerii zdjęć, to można zobaczyć jakie autka jeździły w terenie i p[oszukać takich. Większość z nich napewno nadawałaby się do jazdy po leśnych bezdrożach a i do bagażnika jakiś podstawowy sprzęt się zmieści. Pytanie czy budżet 20 tysi to max, czy da się dołożyć te 5-10 tysi no i rocznik czy jest ważny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2022, 21:48

Zamysł był rzeczywiście na małe, tanie autko. Nie brałem pod uwagę auta typu WJta. Jednak biorąc pod uwagę jego przystosowanie do jazdy w terenie, jak i samo wyposażenie auta (moim zdaniem jak na taki rocznik i auto w takim budżecie to w środku prezentuje się naprawdę na wysokim poziomie) chyba zdecyduje się na WJta. Rzeczywiście ogromnym minusem jest to spalanie, ale wszystkiego mieć nie można. Przy ewentualnym zakupie na co należy najbardziej zwrócić uwagę?
tymek3
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Gru 2022, 21:55

Na wszystko :ok: dodatkowo jak nie masz doświadczenia z terenówkami proponuję wziąć kogoś kto się na tym zna bo tu jest wiele rzeczy o jakich możesz nie mieć pojęcia, między innymi jak sprawdzić napęd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4