Kao napisał(a):A czy kolega widział budżet? 20k za Wj w benzynie to mało realne
Spokojnie można kupić. I to w dodatku z napędem QD. Sam kupiłem 3 miesiące temu za 16 tysi 4,7 QD i to z żeleźnymi zderzakami i płytą pod wciągarkę. Zamieniony jest już wał napędowy, zrobiony lift 4 cale, a teraz montowana jest właśnie wyciągarka i robię osłony obu mostów oraz skrzyni i reduktora z blachy 4mm. Potem jeszcze dodatkowe oświetlenie na dach na przód i tył
Co do Diesla już wiem, który był awaryjny - 3.1 TD. Zatem jak Diesel to tylko 2,7 CRD.
tymek3 napisał(a):Jak sądzicie, ile w terenie spali gazu taki wj? Nie byłoby to żadne upalanie, ale spokojna (o ile można tak to określić) jazda po ciężkim niekiedy terenie?
Tego nikt ci nie powie, bo to niemożliwe do określenia. Tutaj jest jak z traktorem w polu - nie liczy się km tylko godziny
Ale mogę powiedzieć, że miałem i teraz też już mam butlę 80 litrów i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby brakło mi gazu przy praktycznie kilkugodzinnym upalaniu w błocie wraz z dojazdem.
Kao napisał(a):Wj średnio pali 25
No tutaj to zaszalałeś. 4,7 w trasie przy spokojnej jeździe pali max 15/100km. Trasa mieszana to trzeba liczyć 20/100km. Podaję oczywiście LPG. Benzyny nie wiem, bo nie jeździłem na benzynie. Tyle co do odpalania i rozgrzania, a to są dosłownie chyba ułamki, bo nawet w zimie ten smok rozgrzewa się bardzo szybko.
Kao napisał(a):Ja proponuję brać 4.0 fakt będzie dużo słabszy
Z tym, że w 4.0 nie ma oryginalnego QD. Jest tylko napęd na dwie osie. Ale jeżeli nie brać pod uwagę napędu, to 4.0 można brać pod uwagę, pod warunkiem, że mówimy o silniku w wersji PT, bo tu różnica jest coś około 30 koni. Natomiast jakby się trafił silnik 4,7 HQ, to tu już jest różnica 60 koników, a to dużo. No i WJ z QD jest o wiele mocniejszy w terenie. Z mojego doświadczenia mogę spokojnie powiedzieć, że w terenie ten smok jedzie tak długo, dopóki się nie powiesi na podwoziu.
No i ogólnie WJ ma dość dobre wyposażenie, w szczególności jak sie trafi na wersję overland.
Trzeba jednak wziąść pod uwagę nieco inną specyfikację tego auta - trzeba dbać o wymiany olejów w reduktorze i mostach ( tu musi być olej z dodatkiem LSD, jest inny typ trzonka żarówek ale bezproblemowo można dostać, radio ma zmieniarkę na 10 płyt CD ( w zależności od wersji oczywiście ) ale płyty CD odtwarza tylko w tym zwykłym formacie ( wcześniejszy przed mp3 - nie pamiętam nazwy ). Więcej nietypowych rzeczy nie kojarzę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...