Jakie auto w okolicach 30 tys. ?

01 Paź 2017, 12:42

Witam, chciałbym się was poradzić jakie auto kupić ?

Cena: około 30 000 zł
Paliwo: benzyna
Moc: powyżej 160 KM
Moje typy:
*audi a4 b7 1.8 t 163 KM
*volvo s60 I 2.4 260 KM
*volvo s60 I 2.0 180 km

Z góry dziękuję za odpowiedzi...
sendecki
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 08 01 2010
Auto: nie mam

01 Paź 2017, 17:04

ałdi ok, ale ciężko będzie znaleźć coś w naprawdę dobrym stanie
volvo spoko ale nie ograniczałbym się do tych dwóch silników tylko brał co się trafi dobrego, 2.5T itd

Popatrz na mondeo mk4 2.5T (silnik ten sam co w s60 ale nie wiem czy już znajdziesz w tej kasie)
accord vii 2.4, saab 9-3, mazda 6 mps (?)
Możesz też zerknąć na lagunę III 2.0T, być może musiałbyś coś dorzucić do budżetu ale będziesz miał najbardziej "współczesne" auo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Paź 2017, 19:41

@Invi no dzięki za odpowiedź, co do audi to nie wiem czemu właśnie, aż tak cenę trzymają. Volvo z 2.5 znalazłem tylko s40 II, aha może dlatego że szukam z manualną skrzynią. Mk4 w tym budżecie nie znajdę. Accord VII też właśnie biorę pod uwagę, no i Laguna III bardzo mi się podoba, ale nie wiem jak to z awaryjnością i kosztami utrzymania.

Mercedes clk w209 pewnie byście odradzali?
sendecki
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 08 01 2010
Auto: nie mam

01 Paź 2017, 21:55

Volvo w manualu powyżej 2.0 będzie bardzo trudno trafić bo tego mało się sprzedawało. Jak ktoś kupował auto premium z większym silnikiem to raczej z automatem.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Paź 2017, 12:16

Czyli jakie auta ze skrzynią automatyczną byście polecali?
Z tego co ja czytałem to Lexus gs300, a więcej to nie wiem.
sendecki
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 08 01 2010
Auto: nie mam

02 Paź 2017, 19:48

Jak się uda to Laguna III 2,0T
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Paź 2017, 09:21

Dzięki za odpowiedzi, a czy mercedes w209 to byłby zły wybór?
Bo oczywiście bmw e60 i audi a6 c6 nie ma sensu ze względu na wysokie koszty eksploatacji?
sendecki
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 08 01 2010
Auto: nie mam

04 Paź 2017, 17:08

Nie wiem jak definiujesz wysokie koszta ale w cenie do 30tys. jest pełno niedoinwestowanych aut.

o w209 mało wiem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Paź 2017, 18:21

W209 to technicznie Mercedes W203 (więc koszty użytkowania niższe niż w A6 czy BMW 5, raczej na poziomie A4B6 czy BMW E46). Ze względu na "sportowy" wygląd większość egzemplarzy to upalone złomy. Najlepsze silniki to benzyna 3.2 V6 i diesel 2.7 CDI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Paź 2017, 11:45

No dzięki Ossy za odp. wybiorę albo a4 b7 albo lexusa gs II 3.0 bo volvo w manualu prawie nie ma, a MB W209 w 3.2 silniku też nie widzę,

@dzida wg mnie wysokie koszta utrzymania pochodzą z opinii na forach, tzn że każdy odradza bmw e60 i audi a6 c6 bo awaryjne i duże koszty serwisu, moje zarobki miesięczne wynoszą 3,5 tys więc nie wiem na jakie wydatki naciągałyby mnie w/w bmw i audi, więc wolę dmuchać na zimne...
sendecki
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 08 01 2010
Auto: nie mam

05 Paź 2017, 12:46

Jak masz 30k to spokojnie wyrwiesz zadbanego gs mk2 V8 wtedy koszty masz i tak na poziomie 300ki a frajda z jazdy konkretna.
W obu przypadkach możesz sobie psioczyć na wygląd gsów na rozwiązania techniczne które często drażnią a i tak kosztami jazdy bija te auta konkurencję na głowę szczególnie jak zestawisz V8ki.

p.s.

Swojego Lexa w tym tygodniu sprzedałem miłośnikowi BMW jak posłuchałem mechanika który z nim przyjechał to powiem Ci że aż strach było się bać :ok: .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2017, 13:08

Awaryjność tych niemców nie wynika tak po prostu z tego, że to złe auta... Oczywiście to nie stare pancerniaki jak E30 itp, ale głównie ich koszta wychodzą z podejścia właścicieli. Już na wstępie do mechanika leci tekst "ma być tanio". Ile to postów i kłótni o wahacze z allegro do Passata, czujniki ze szrotu itp itd... Często tarcze hamulcowe toczą, bo na nowe nie stać. I na kogo spadają koszty? Na drugiego właściciela, bo nikt o zdrowych zmysłach nie naprawi samochodu żeby sprzedać.

Z Lexusem jest o tyle lepiej, że osoby które kupują wiedzą, co robią. Chcą dobre auto i o nie dbają. Nie ma być znaczka premium żeby się pokazać, a reszta jakoś to będzie...

Oczywiście tyczy się to każdej marki, ale niemieckie auta z racji mitów i popytu najbardziej obrywają. Zresztą... Jak znajomym mówiłem, że do swojej Megane kupiłem tarcze i klocki Ferodo to mnie wyśmieli, że takie drogie rzeczy kupuję :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Paź 2017, 14:41

to dopowiem ci tylko że każdy paseczek, każdy napinaczyk, i każdy liter oleju czy innego płynu kosztuje od 100 zł wzwyż. to co w oplu astrze II zrobisz za 50 PLN w bmw tej klasy będzie kosztowało 300. a to co w oplu 400 PLN w bmw 2000 PLN. i gwarantuje że w skali roku 3 - 5 tys u mechanika zostawisz a jeżdżąc astrą zostawiłbyś 800 zł. I tu nie chodzi o to że BMW jest drogie tylko tyle kosztuje utrzymanie auta tej klasy i w tym roczniku. Czym auto starsze ceny maleją bo konkurują z używanymi.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

05 Paź 2017, 19:19

galakty napisał(a):Awaryjność tych niemców nie wynika tak po prostu z tego, że to złe auta... Oczywiście to nie stare pancerniaki jak E30 itp, ale głównie ich koszta wychodzą z podejścia właścicieli. Już na wstępie do mechanika leci tekst "ma być tanio". Ile to postów i kłótni o wahacze z allegro do Passata, czujniki ze szrotu itp itd... Często tarcze hamulcowe toczą, bo na nowe nie stać. I na kogo spadają koszty? Na drugiego właściciela, bo nikt o zdrowych zmysłach nie naprawi samochodu żeby sprzedać.


No nie do końca bo czemu w clk V8 rozrząd kosztuje z wymianą 3k a w gs V8 1,3k... a wiesz że w starym kapciu clk w208 trzeba wyjąć silnik do rozrządu więc jak myślisz wszystko będzie ok. czy coś trzeba będzie dołożyć? A wiesz że w gs v8 masz około 4l oleju a w clk 8l juz nie wspomnę o świecach gdzie w clk jest ich 16szt a w gs 8szt więc tak naprawdę tu tez chodzi o rozwiązania techniczne. I niestety taki mercedes trafia w segment sebixów więc który wyłoży na kompletny rozrząd z serwisem 4k jak auto jest warte 25k??

I niby nic ale jak to sobie policzymy + dodamy że nigdy tych pieniędzy nie odzyskamy to wychodzi naprawdę konkret...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2017, 19:42

szybki napisał(a):I niby nic ale jak to sobie policzymy + dodamy że nigdy tych pieniędzy nie odzyskamy to wychodzi naprawdę konkret...


Jasne, chodziło mi o to, że samo auto nie jest winowajcą dużych kosztów. Gdyby było dbane jak należy, to ten serwis nie byłby cholernie drogi, ale jak nie dość że cześci są droższe + ktoś wcześniej zaniedbał i sypie się częściej od Lexa... Mamy co mamy, a jeszcze właściciele będą mówić, że 20k włożone w auto to normalne i super zjawisko :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007