Jakie auto Wy polecilibyście ???

16 Kwi 2017, 16:01

Kao napisał(a):no przecież on ma taki zawód nikt nie jedzie do mechanika sprawnym aucie..... No chłopie.....

No nie wierze w to co czytam... jako użytkownik 2,8 nie słyszałeś o cieknących głowicach gdzie są całe epopeje jak je tanio uszczelnić i na ile starczają te uszczelnienia...w rozrządzie i sposobie jego wymiany też nic ciekawego nie widzisz .... a z tym mechanikiem to dałeś czadu że nikt tam nie pojawia się sprawnym autem... to ja jestem jakiś dziwny bo jeżdżę sprawnymi autami do mechanika chociażby robić serwis :ok:
Kao napisał(a):Nie jestem fanbojem marki aczkolwiek miałem a4 2.4 i A6 2.8 i nie miałem opisywanych przez ciebie problemów.

To fajnie że nie miałeś... :ok:
Kao napisał(a):śmieszne jest porównywanie auta z japońskim zacięciem i różnicy wagi jakieś 500kg ( nie wiem o jakim civicu mówisz)

Masz racje jest to śmieszne szczególnie pod dystrybutorem paliwa... i gdyby to było a8 a tu co zwykły a4... :D
Kao napisał(a):wsadź sobie 1500 kg do vq i zostaw jej 200KM to też oslabnie. Ja kończę ta dyskusje z Tobą bo nie jestem tak fachowym poziomie jak Ty. Jestem tylko realistą i amatorem który coś tam wie.

Tu akurat się zgodzę chociaż nie do końca bo gdybyś był realistą amatorem to przede wszystkim starałbyś się porównywać konkretne moto rozwiązania... i tak np: mówisz dobrze o V6 z ałdi a ile wypróbowałeś silników V6 konkurencyjnych marek???
Tak Cię naprowadzę : VQ były montowane w autach dosyć ciężkich np: maxima. No i miałem możliwość spróbowania jednocześnie jazdy a4 2,4/2,8 V6 i konkurencyjnych V6ek chociażby w maximach.

Kao musisz więcej porównywać ja cały czas to robię i daje to więcej do myślenie niż wszystkie tabelki z internetu razem wzięte :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Kwi 2017, 20:23

Widzę że kłótnie powstały, spokojnie . Ja tylko chcę, jakie auta byście mi polecili, a tutaj wojna na słowa. Najlepiej wróćmy do tematu. Czekam na dalsze propozycje ;)
MegaKACPER32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 23 12 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 8v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2017, 21:12

Przyswój sobie to co zostało tu napisane. W skrócie VAG to nie jest droga godna uwagi. Tym bardziej jak chcesz wózek tani w utrzymaniu.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Kwi 2017, 21:59

Zostanę przy VAG, zostałem przekonany (połowa mojej rodziny ma VAG) :) . Tylko skupić się na 1.8 T ?? Czy też na inne silniki zwrócić uwagę ????
MegaKACPER32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 23 12 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 8v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2017, 23:50

MegaKACPER32 napisał(a):Zostanę przy VAG, zostałem przekonany (połowa mojej rodziny ma VAG)

Nalezy tylko dopowiedzieć cytując klasyka "każdy ma jakiś problem". Zostaleś przekonany - hmm. Wiec tylko powiem jedno: albo frajda z auta albo vag. Ten samochoď nie ma nic co mogłoby zatrzymać czy skupić na nim uwagę. Jednocześnie nie ma nic co by irytowało. I to jest filozofia tej marki. Pytanie tylko czy brak wad jest zaletą. Bo mnie uczyli że jak coś jest do wszystkiego to jest do d...
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

17 Kwi 2017, 09:41

A ja tylko przypomnę, że era niezawodnych i pancernych VAG skończyła się na Golfach 2, potem nastąpiła równia pochyła w dół. Dziękuję.

Rozwala mnie totalnie "wujek ma ten samochód i nic się nie dzieje", wiesz ile wyprodukowano egzemplarzy? Ta jedna jednostka nie ma kompletnie znaczenia. Ale jak ktoś powie "w rodzinie był francuz i nigdy więcej" to już co innego i broń boże nie kupuj :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Kwi 2017, 10:11

A ja może napiszę na przekór tym co nie pałaja miłością do wieśvagenów. Opcja 1,8t w populusach dla Kowalskiego jest jedyna opcją którą akceptuje. Pewnie zapytacie czemu ... no bo mamy silnik z turbo za normalne pieniądze a turbo daje frajdę jazdy o wiele większą niż silniki n/a. Więc jeżeli nawet doświadczymy tej super taniości wieśvagena to i tak jest to rekompensowane przez turbo.
Tutaj jedyne co bym się obawiał że grupa docelowa użytkowników nie jest w stanie zaakceptować troszkę większych rygorów serwisowych niż w zwykłym n/a i będzie jeździć aż się rozpadnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Kwi 2017, 10:28

szybki napisał(a):Opcja 1,8t w populusach dla Kowalskiego jest jedyna opcją którą akceptuje.


Ale ja też się z tym zgadzam. Raczej myślałem o tych wynalazkach V6, VR6 itp itd i nowszych dieslach oraz benzynach.

1.8T to jedyny rozwojowy silnik VAGa, który już teraz staje się kultowy. Takich silników już się nie robi...

Problem w tym, że nikt nie kupuje 1.8T żeby jeździć do kościoła, a często użytownicy VAGa oszczędzają jak mogą (jakoś jak patrzę po ludziach, to na innych markach nie oszczędzają mocno, a do VW to wleją cokolwiek, no bo przecież to prosty i pancerny silnik). Do tego LPG i kolejne oszczędności i masz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Kwi 2017, 10:30

Zostanę przy VAG, zostałem przekonany (połowa mojej rodziny ma VAG) :)


Miliardy much na świecie jedzą g...o, może warto spróbować
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Kwi 2017, 10:42

galakty napisał(a):1.8T to jedyny rozwojowy silnik VAGa, który już teraz staje się kultowy. Takich silników już się nie robi...


To też nie jest tak jak piszesz... bo 1,8t nic nie ma wspólnego z kultem a tym bardziej silnika. Jest to zwykły szarak z turbo który nawet podkręcony dalej zostaje tym szarakiem. I oczywiście jak go porównamy z n/a szczególnie wieśvagena to jest super ale jak go porównamy do konkurencji turbo to nie jest już super... można to określić jako poprawnie. 1,8t wygrywa swoją dostępnością jest to lider na rynku i nie trzeba jakiejś wielkiej gimnastyki żeby go kupić i serwisować ale dla wymagającej osoby jest bez wartości takie tam cuś :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Kwi 2017, 10:46

szybki napisał(a):To też nie jest tak jak piszesz... bo 1,8t nic nie ma wspólnego z kultem a tym bardziej silnika.


No dobra, jak na VAG to ten silnik jest kultowy :P Jakby popatrzeć na gamę silnikową, to jest to swoista perełka.

Ale oczywiście, że do takiego 2JZ to nie ma co porównywać.

No i swoją drogą, czy jest inne auto które można polecić z mało awaryjnym Turbo w granicach 10-15 tysięcy? Megane II 2.0T znajdzie? Nic innego mi nie przychodzi do głowy (np. moim następnym autem chce żeby było coś z turbo, po prostu zobaczyć jak to jeździ).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Kwi 2017, 10:49

laguna 2.0T, może vectra c, saab'y, volvo s/v40 T4,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Kwi 2017, 11:15

Invi napisał(a):laguna 2.0T, może vectra c, saab'y, volvo s/v40 T4,


Ciekawe auta, ale na parkingu będę wyjeżdżał na 10 razy :P Czasem jak mnie ktoś zastawi to nawet Megane muszę kombinować...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Kwi 2017, 11:27

galakty napisał(a):Ale oczywiście, że do takiego 2JZ to nie ma co porównywać.


Nie można mieszać klas silników. 1,8t ustawiłbym z silnikami do 2,0l pojemności. Do 2jz 3,0 r6 nie ma startu z podstawowego powodu "pojemności nie oszukasz" :D
Ale i tak 2jz w swojej klasie jest mistrzuniem :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Kwi 2017, 11:28

Od czego są zderzaki?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km