Jakie auto Wy polecilibyście ???

18 Kwi 2017, 19:26

Invi napisał(a):Że w której generacji części są drogie? Bo w 10-15k łapie się i jedynka i od biedy dwójka


Ogólnie czytałem, także nie wiem która gen.

Raczej pierwsza na wypasie z T4, bo na druga gen z T5 nie liczę ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Kwi 2017, 21:18

Drogie części? Bez przesady, w końcu to kilkunastoletnie auto, nie będziesz tam wstawiał rozrusznika czy słupka silnika z ASO :ok:
U mnie najwięcej zabawy było zawsze z zawiasem, szczególnie z tyłu - wielowahacz. Plus za wymienne tuleje, powiedzmy, że za 1200 PLN z robocizną wyremontujesz cały tył wszystko na dobrych częściach (np. tuleja wahacza wleczonego 110, śruby mimośrodowe 180 za komplet). Poduszka+łożysko z przodu 110 (febi), amory gazowe kyb na przód po 210. Klocki/tarcze to groszowe sprawy. Bliźniaczym autem jest mitsu carisma, czasem bardziej opłacało się pogrzebać w częściach właśnie do niego.
s40 II to technicznie focus także również bez tragedii.
Całkowicie szczerze, stosunek ceny zakupu/kosztów utrzymania do tego co auta tej marki oferują jest IMO cholernie ciężkie do przebicia. Mam drugie volvo i nie planuję zmieniać marki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2017, 21:25

Właśnie zerknąłem, ceny części są normalne. Tylne zawieszenie u mnie to też 800 zł bez amortyzatorów wyjdzie (mam nowe), więc ekhm, różnica prawie żadna.
Klocki, tarcze, gumy, wszystko w normalnych cenach. Musiałem trafić na opinie Januszów :F

Teraz pytanie, w S40 I gen jest 2.0T R4 oraz 2.0T R5, zgaduję że tego drugiego dostać to cud, a jak R4 się sprawdza? Ten sam silnik tylko wykastrowany, czy może wpadka Volvo z awaryjnością?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Kwi 2017, 22:11

Nie było żadnego R5 w I-gen
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2017, 22:14

Już się pogubiłem :D

To w takim razie czym się różnią te 2.0T? Inny osprzęt? Jeden ma coś koło 150-160 KM, a drugi 200 KM.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Kwi 2017, 22:56

Inne turbo (btw to pasuje p&p), wydech, nie jestem pewien, ale kiedyś słyszałem, że w T4 jest skrzynia produkcji volvo (w mniejszych od renault)
2.0T ma charakterystykę typową dla volvo, liniowo oddaje moc, t4 ma większe jeb*^* przy wysokich obrotach
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...

19 Kwi 2017, 09:44

Racja, wykresy to potwierdzają, zwykły ma max moment od 1700 obrotów (coś pięknego jak na benzynę) a T4 dopiero od 2300-2400.

To teraz odkładać i już wiem na co zmienię :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007