Drogie części? Bez przesady, w końcu to kilkunastoletnie auto, nie będziesz tam wstawiał rozrusznika czy słupka silnika z ASO
U mnie najwięcej zabawy było zawsze z zawiasem, szczególnie z tyłu - wielowahacz. Plus za wymienne tuleje, powiedzmy, że za 1200 PLN z robocizną wyremontujesz cały tył wszystko na dobrych częściach (np. tuleja wahacza wleczonego 110, śruby mimośrodowe 180 za komplet). Poduszka+łożysko z przodu 110 (febi), amory gazowe kyb na przód po 210. Klocki/tarcze to groszowe sprawy. Bliźniaczym autem jest mitsu carisma, czasem bardziej opłacało się pogrzebać w częściach właśnie do niego.
s40 II to technicznie focus także również bez tragedii.
Całkowicie szczerze, stosunek ceny zakupu/kosztów utrzymania do tego co auta tej marki oferują jest IMO cholernie ciężkie do przebicia. Mam drugie volvo i nie planuję zmieniać marki