Jakie auto Wy polecilibyście ???

15 Kwi 2017, 19:17

Witam
W tym roku mam zamiar zmienić auto (jak najprędzej) , na coś mocnego (minimum 150 koników) oczywiście TYLKO benzyna, żadnych TDI . Rocznik (2002-2004) , cena do 20 tys zł . Żeby nie były dość duże koszty utrzymania , żebym mógł przełknąć. Co byście mi polecili ??? Myślałem nad Audi A6 3.0 V6 lub Seat Leon 1.8 T . Ale czekam na Wasze zdanie :D ;)
MegaKACPER32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 23 12 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 8v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Kwi 2017, 23:28

Autorze - A6 3.0 V6 nie będzie tanie w utrzymaniu. :wink:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

16 Kwi 2017, 09:44

Jak VAG to 1.8T + czip. Zaniedbana 3.0 pociągnie grubo po portfelu.
Tanie są Hondy Accord w utrzymaniu bo się nie psujo :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Kwi 2017, 10:56

Aha to z 3.0 rezygnuję ;) Dobrym wyborem by był Audi A6 1.8 T ale w Quattro ???? Czy 1.8 T dawało by radę przy tak ciężkiej budzie??? Czy 2.4 ?????. A co do japońskich aut, to mam dystans za słabe blachy, ale nie wykluczone że nie kupię ;)
MegaKACPER32
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 23 12 2015
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Peugeot 406
Silnik: 1.8 8v 90km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2017, 11:44

Zdecyduj się, chcesz tanie w utrzymaniu auto a wyjeżdżasz z "premium" segmentu d/e, silnikiem z turbo/v6 i pytasz o stały napęd 4x4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Kwi 2017, 11:49

Ibiza 1.8T, rocznik pasuje, moc pasuje, niskie utrzymanie pasuje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

16 Kwi 2017, 11:49

Stawiając na na audi wybrałbym albo przedlift 2.8 lub polift 2.4 przy quattro odczuwa się gorsze przyspieszenie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2017, 11:54

Kao napisał(a):przy quattro odczuwa się gorsze przyspieszenie


Co?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Kwi 2017, 12:05

Prawda - odczuwalne gorsze, realnie lepsze
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Kwi 2017, 12:11

Im lepsze auto i lepszy napęd, tym odczuwanie będzie gorsze, ale pierwszy raz spotykam się, że ktoś to traktuje jako wadę :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Kwi 2017, 12:13

Kao napisał(a):Stawiając na na audi wybrałbym albo przedlift 2.8 lub polift 2.4 przy quattro odczuwa się gorsze przyspieszenie


Przy każdym poleceniu tej opcji silnikowej jako taniej powinniście dodawać listę warsztatów które tanio załatają cieknące dwie głowice, wymienią cewki, zrobią rozrząd i przebrną elektromechanikę... a potem może coś o superanckim zawieszeniu.
A co do przyśpieszeń to ogólnie zasada jest taka że napęd tył/przód wyrywa na samym początku a potem jazda słabnie w porównaniu do ośki. Tu niestety nie jest tak do końca bo silnik 2,8 jest knotem który nie jedzie więc nie można liczyć ani na wyrwanie z miejsc ani na późniejszą frajdę.
Generalnie idealna wersja do w pisania się w tzw. ściemę wieśvagenową która nic nie ma wspólnego z taniością.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Kwi 2017, 12:38

galakty napisał(a):Kao napisał(a):
przy quattro odczuwa się gorsze przyspieszenie


Co?

dzida napisał(a):Prawda - odczuwalne gorsze, realnie lepsze

Tu właśnie masz odpowiedź, dlatego napisałem odczuwalne.
galakty napisał(a):ale pierwszy raz spotykam się, że ktoś to traktuje jako wadę
nikt tego nie traktuje jako wadę poprostu napisałem o realnych odczuciach
szybki napisał(a):Przy każdym poleceniu tej opcji silnikowej jako taniej powinniście dodawać listę warsztatów które tanio załatają cieknące dwie głowice, wymienią cewki, zrobią rozrząd i przebrną elektromechanikę... a potem może coś o superanckim zawieszeniu.
Nikt tu nie pisał że szuka auta super taniego auta w utrzymaniu poza tym nie pisz tu jakiś pojedynczych usterek które zdarzyły się w zarżniętym kiblu bo i takie usterki mogę dopisać do niezniszczalnego w124 2.0D
szybki napisał(a):Tu niestety nie jest tak do końca bo silnik 2,8 jest knotem który nie jedzie więc nie można liczyć ani na wyrwanie z miejsc ani na późniejszą frajdę.
Tą wypowiedzią pobiles wszystko, jeżeli przy tak dużym aucie 8s do setki to mało ...... To kto tu jest knotem??? Mało wiesz o tym aucie Na szczescie Twoja wypowiedź nie jest brana pod uwagę po jak zawsze od Ciebie tylko hejt i krytyka a zero pomocy ale spoko przyzwyczailiśmy się :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2017, 13:02

Kao napisał(a):Nikt tu nie pisał że szuka auta super taniego auta w utrzymaniu poza tym nie pisz tu jakiś pojedynczych usterek które zdarzyły się w zarżniętym kiblu bo i takie usterki mogę dopisać do niezniszczalnego w124 2.0D


Ale o czym Ty mówisz!?
Cieknące głowice w 2,8 są abecadłem... tak samo jak cewki. Zresztą mam kolegę mechanika który naprawia te syfy i widział ich więcej niż mamy razem włosków na głowie. Do tego superancki rozrząd no ale tez pewnie napiszesz o super sposobach na wymianę go.
I to mi się podoba u fanbojów marki auto w sumie tanie bo do 10k większość ofert a przyjmowanie napraw za 40% jego wartości jako norma. Do tego spalanie na poziomie Lexa V8 albo więcej... mi wyszło więcej jak miałem super "przyjemność" jazdy a4 b5 2,8.
No ale dalej jest wszystko ok. :ok:
Kao napisał(a):Tą wypowiedzią pobiles wszystko, jeżeli przy tak dużym aucie 8s do setki to mało ...... To kto tu jest knotem??? Mało wiesz o tym aucie Na szczescie Twoja wypowiedź nie jest brana pod uwagę po jak zawsze od Ciebie tylko hejt i krytyka a zero pomocy ale spoko przyzwyczailiśmy się :mrgreen:

Chłopie przestań opisywać głupoty na podstawie jakiś głupkowatych tabelek...
a4b5 2,8 miała problem ze zwykłym civicem 1,6 a Ty piszesz że dobrze jedzie???
Ty wiesz jak powinno jechać V6 o takiej pojemności????
To przejedź się czymś co ma chociażby VQ pod maską to zobaczysz że 2,8 vw nawet nie jest w tyłku tylko znacznie dalej :D .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Kwi 2017, 14:08

Accordy 7 tak nie korodują jak poprzednia generacja, jak nie ma przeszłości wypadkowej
W ałdi również możesz naciąć się na blachę jak była kombinowana
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

16 Kwi 2017, 14:41

szybki napisał(a):Zresztą mam kolegę mechanika który naprawia te syfy i widział ich więcej niż mamy razem włosków na głowie.
no przecież on ma taki zawód nikt nie jedzie do mechanika sprawnym aucie..... No chłopie..... Poza tym nie dziw się że się psują vagi mają najwięcej nalatane, ile silnik może wytrzymać ?500??? Potem już tylko dokładki a vagi u nas mają przeważnie ponad 500.
szybki napisał(a):Do tego superancki rozrząd no ale tez pewnie napiszesz o super sposobach na wymianę go.
nie wiem co jest tam takiego skomplikowanego.
szybki napisał(a):I to mi się podoba u fanbojów marki

Nie jestem fanbojem marki aczkolwiek miałem a4 2.4 i A6 2.8 i nie miałem opisywanych przez ciebie problemów.
szybki napisał(a):Do tego spalanie na poziomie Lexa V8 albo więcej...

Czy srednie spalanie 10-12 litrów jest tak wielkie?
szybki napisał(a):a4b5 2,8 miała problem ze zwykłym civicem 1,6 a Ty piszesz że dobrze jedzie???
śmieszne jest porównywanie auta z japońskim zacięciem i różnicy wagi jakieś 500kg ( nie wiem o jakim civicu mówisz)
Kieł napisał(a):To przejedź się czymś co ma chociażby VQ pod maską to zobaczysz że 2,8 vw nawet nie jest w tyłku tylko znacznie dalej .
wsadź sobie 1500 kg do vq i zostaw jej 200KM to też oslabnie. Ja kończę ta dyskusje z Tobą bo nie jestem tak fachowym poziomie jak Ty. Jestem tylko realistą i amatorem który coś tam wie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4