Jakie kombi w TDI

04 Lis 2010, 13:54

Zobaczymy za 10 lat, czy jest szczytem niezawodnosci. Gwarantuje Ci, ze dbane e46 beda jezdzic, a nawet e36.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Lis 2010, 13:57

Po 1. do taplania po osie to nawet 4x4 mie potrzebne, 126p. starczy po klamki to co innego :mrgreen:
po 2. mie mów mi że CR-V jest kompromisem pomiędzy szosą i lekki terenem ponieważ na szosie jest dość twardo a szutrowa droga to max teren
po 3. nikt nikogo nie podziwia, miałem BMW i mam Merca bo są niezawodne jesli traktuje się je tak jak powinno a nie z butem w podłodze to bedą jeździć jeszcze długo, zresztą nie ma sensu porównywanie takich aut, to dwie inne klasy kompakt a klasa E czy seria 5
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2010, 13:58

Najstarsze egzemplarze maja już po 15 (porod od 95 ale w PL najstarsze są z 98) i nadal mają się dobrze. Trzymaja tez nieźle cene co dla Ciebie tez jest ważnym wyznacznikiem ;-)

[ Dodano: 4 Listopad 2010, 13:01 ]
ad 1. Bez auta też mozesz taplac sie w błocie
ad2. Jest kompromisem (razem z Foresterem i RAV4) Zdziwiłbyś sie po jakim terenie przejedzie (odsyłam do youtube)
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

04 Lis 2010, 14:02

Co do trzymania ceny t \o śmiem twierdzić ze na jej wpły ma klasa pojazdu, obecnie SUVy, pseudo terenówki itp. sa w modzie więc to również winduje cenę :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2010, 18:42

Escort opisany wyżej mieści się w 9l/100 km mieszanej jazdy więc nie koloryzuj kolego jak nie wiesz.
Więc analogicznie na jednym baku (~60l) wychodzi niecałe 670 km.
A samo porównanie Escorta z E290 uważam za kpiny.
Gdzie Escortowi do E290? Porównujemy osiągi tutaj a nie komfort więc się zdecyduj.
Chyba logicznym jest wyższość Merca, chociażby ze względu na rozmiary.
E290 zrobi na jednym baku 1400 km - żaden wyczyn, ja swoim zrobię przy spokojnej jeździe 1250 km, bak 88l zalewany nie całkiem pod korek.

Widzę, że szkoda kontynuować tą bezsensowną gadkę, fanatykom nic i nikt nie przegada.
Bez odbioru.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Lis 2010, 22:22

Tylko że ja liczę zbiornik od full do zapalenia rezerwy a rezerwa w W210 to 3/16 baku czyli prościej 3/4 od ostatniej kreski w dół czyli ma paliwa wtedy na ok jeszcze 200km z haczykiem
Co do osiągów to 9l to dużo jak dla mnie (skoro nie do Merca to odniosę się do Toledo), Seat pali mi przy dość ciężkiej nodze 7.5l przy spokojnej jeździe 6.2-6.8 oczywiście w takim cyklu do pracy na zimnym motorze itp. a ma silnik 1.8 16V 125KM choć kumplowi z motorem 1.6 AFT 105KM wychodzi ok 10l

[ Dodano: 4 Listopad 2010, 21:24 ]
AreBie napisał(a):ad2. Jest kompromisem (razem z Foresterem i RAV4) Zdziwiłbyś sie po jakim terenie przejedzie (odsyłam do youtube)

Z całym szacunkiem jesli miałbym szukać kiedyś takiego auta do wziąłbym pierwszą Grand Vitarę, ona chociaż ma namiastkę terenowości... a po tym terenie co mówisz to większość terenóek nie musi nawet przeniego napędu dopinać :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    [C] Cruze 1,8 / Elantra V 1,6 / 3 II 2,0 / Fluence 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu C - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chevrolet Cruze 1,8 - 141KM - Hyundai ...

04 Lis 2010, 22:32

BMW nie kupie jak już to A4,A6 , VW albo mondeo ewnetualnie reno i wie ktos o tych pompach w mondeo ?? i CDTI jak to z nimi jest ?
Janas
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WLKP

05 Lis 2010, 07:05

TDDI są na pompie rotacyjnej więc problemów nie ma, odporne na gorsze paliwo, praktycznie bezproblemowe. TDCI są natomiast bardziej wrażliwe na jakość podanego im paliwa toteż jeżeli tankujesz na sprawdzonych, markowych stacjach to nie masz się czego obawiać. Jeżeli w miarę dbasz o samochód, serwisujesz go, nie przeciągasz wymian to problemów nie powinno być.
A co do CDTI to w necie opinii nie brakuje, wystarczy w google wklepać.


A co do spalania w Twoim Toledo to dość ciekawe rzekłbym interesujące, zwłaszcza, że w internecie podają średnie na poziomie 9,5 l/100 km a minimalne od 7l/100 km.
Żyć nie umierać z takim samochodem, jedzie jak rakieta, spala tyle co diesel :lol:
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Lis 2010, 09:14

Cięższą nogę to rozumiem przez to dynamiczniej rozpędzać się do 100km/h kręcąc auto do 3.000rpm, w mieście oczywiście trochę niżej. Zapraszam na Forum Seata, warto poczytać co nie co, aha i moje auto ma normalny dolot a nie zarośniętą rure od kibla z małym oczkiem więc powietrza dostaje odpowiednio.

[ Dodano: 5 Listopad 2010, 08:16 ]
stasiowski121 napisał(a): spala tyle co diesel :lol:

Diesel by tyle nie palił :wink: Merc 190D spalał mi na trasie 4.8l ON oczywiście nie możliwe...tylko któryś mod. również bez problemu taki wynik uzyskiwał. Nie możliwościa jest również żeby auto na zbiorniku ok 80l robiło 1400km od full do zapalenia rezerwy, przy motorze 2.9 :wink:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2010, 09:37

Jogi4x4 napisał(a):Cięższą nogę to rozumiem przez to dynamiczniej rozpędzać się do 100km/h kręcąc auto do 3.000rpm


Rzeczywiście dynamika 80 letniego dziadka :lol: Nawet nie pytam jakie obroty są dla Ciebie ekonomiczną jazdą skoro 3000 w benzynie to dynamiczna jazda :shock: No ale już wiemy skąd tak niskie wyniki spalania...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

05 Lis 2010, 11:28

Jogi4x4 - miło, że wypowiedział się ktoś, kto wie o czym mowa. Takich tutaj jak na lekarstwo.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Lis 2010, 13:22

Kubuch napisał(a):
Jogi4x4 napisał(a):Cięższą nogę to rozumiem przez to dynamiczniej rozpędzać się do 100km/h kręcąc auto do 3.000rpm


Rzeczywiście dynamika 80 letniego dziadka :lol: Nawet nie pytam jakie obroty są dla Ciebie ekonomiczną jazdą skoro 3000 w benzynie to dynamiczna jazda :shock: No ale już wiemy skąd tak niskie wyniki spalania...

Nie porównuj benzyny do benzyny... Ostatnio jechałem Audi A4 1.8 co ma 115km czyli deko mniej ale tam auto na 3000rpm nie jedzie wogóle a Tolek ciągnie tak ok ok 2300-2400rmp juz całkiem całkiem.

jiGsaw - wiesz sa ludzie którzy mają negatywne zdanie na podstawie 2-3 przypadków i powielanych przez to opinii, ślepy nie jestem, miałem TDS'a i widziałem co go boli a co nie, dobrze traktowany odwdzieczał się bezawaryjnościa. Głupotą jest też porównywanie TDS'a z BMW z TDS'em z Opla czy Range Rovera. Range jest za ciężki do takiego silnika, natomiast w Omedze wiadomo jest że występuje często wada z ukladem chłodzenia silnika więc to jest powodem awarii i przegrzania TDS'a a nie wada konstrukcji silnika.
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lis 2010, 17:22

Jogi4x4 napisał(a):Cięższą nogę to rozumiem przez to dynamiczniej rozpędzać się do 100km/h kręcąc auto do 3.000rpm, w mieście oczywiście trochę niżej.



Tak faktycznie, okrutnie ciężka noga, jak wykręcisz benzynę do 5 tyś to istne zarzynanie silnika. Diesel już przy 3tyś jest w takim razie okrutnie katowany.
Tak jak Kubuch pisze, to jest typowy tzw emerycki styl jazdy.


A co do Twojego wspaniałego Merca to nie lansuj się nim tak, bo Passat B3 1.9 TD też zrobi 1400 km na 80l bo średnio spala do 5,5 l/100 km. Golf III czy Astra 1.7 TD od Isuzu gdyby miały taki bak też by spokojnie zrobiła bo z własnego doświadczenia wiem, że zejście zarówno Astrą jak i Golfem III poniżej 5/100 km też problemem nie jest tyle, że mają bak tylko na 60l, na którym i tak zrobi ponad 1100 km. Więc na baku 90l spokojnie zrobiłby ponad 1600 km. Kwestia jest tylko wygody, gdzie oboje jednak ustąpią mercowi.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Lis 2010, 07:51

No właśnie tylko weź pod uwagę że w/w mają silniki o ok 1000ccm mniejsze :wink: 2.5TDI już tyle nie zrobi, zresztą Merca 300TD również nie ten pali akurat więcej, BMW i sławetny TDS również zrobiłby mniej, ale wychodził podobnie jak szwagra Astra właśnie z Isuzu.
A co do kręcenia to Dyzla w Patrolu akurat często pod czerwone kręcę :mrgreen:
a wogóle poco w miejskiej jeździe kręcić auto wyżej, wolę trójkę i 2.5 tysia niż dwójkę ii 4.5 przynajmniej nikt mnie za lansującego dresa nie weźmie...No na trasie przy wyprzdzaniu to tak pod czerwone czasem się gdzieś napatoczy, ale ogólnie mało jeżdżę Tolkiem :mrgreen:
I nie uznaje za bardzo lansowania czy czegoś podobnego, Merc poprostu jest dobrym autem i koniec, teraz w najbliższej rodzinie jest 6 Mercó i wszyscy zadowoleni, poprostu na tym form wielu uważa że Merc to zaraz będzie palił nie wiadomo ile, itp. i ogólnie Passat Passat Passat, ale skoro Merc pali deko więcej to wolę Merca bo jest wygodniejszy itp. gdybym natomiast chciał auto ekonomiczne to bym poszukał Golfa II 1.6D :wink: (Ojciec miał, jeździło i przebiegi na zbiorniku robił zacne)
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2012, 15:08

Witam , jestem tu nowy mam wiekowego escorta td i pora go zmienić , stąd pytanie co mam wybrać w cenie (e Niemcach)do 10tyś pln plus wiadomo opłaty u nas.
Wymagania: kombi rocznik 2000 w górę i koniecznie diesel do maks pojemności 2,0 i najważniejsze rdzo odporne bo mnie przy tym fordzie szlag trafia z tą rdzą.
Może wygórowane wymagania , mam nadzieję że coś polecicie , marka nie ważna a rocznik może być też 99'
ferdek112
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 06 1992
Auto: escort 1,8 td(i)