Jakie kombi w TDI

01 Lis 2010, 13:49

Witam jakie polecacie kupić kombi w TDI rok od 2000-2004 i czy to prawda że nowe mondeo mają awaryjne silniki ?? (podobno pompy) i które lepsze CDTI czy DTI słyszałem że CDTI są bardzo czułe na paliwo. chodzi mi tu o awaryjnosć silnika a nie czy mi sie podoba czy nie, Myślałem na Audi A4,A6,Passat,Mondeo, może jeakieś Reno, ale nie wiem.
Janas
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WLKP

01 Lis 2010, 14:04

Po pierwsze... TDI to są tylko w autach grupy VAG (Audi, VW, Seat, Skoda,) Wszystkie nowoczesne disle są czułe na paliwo złej jakości. Nowoczesny diesel nie będzie tak niezawodny jak twoje stare 1.8 TD w Escorcie. Kultura pracy i osiągi znacznie się poprawiły. Ale pociągneło to za sobą znaczną komplikację budowy tych nowych diesli a co za tym idzie spadek bezawaryjności i wzrost kosztów eksploatacji.Współczesny diesel to już nie jest silnik który zrobi 500 tyś km bez problemu. Te czasy już mineły. Jeśli robisz mało km i szukasz niezawodnego auta to zapomnij o dieslu.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

01 Lis 2010, 14:43

Podpisuje się pod tym co kolega AreBie pisze.

Poza tym wystrzegaj się 2.0 TDI od VAG'a. Silniki z podanych przez Ciebie lat były bardzo awaryjne ;)
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce

01 Lis 2010, 15:02

2.0 TDI to ledendarny silnik (oczywiście w negatywnym znaczeniu) ;-)
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

01 Lis 2010, 15:50

każdy silnik jaki kupisz będziesz zadowolony ,no może z wyjątkiem 2,0TDI ale bez dbania nic nie będzie sprawne, zawieszenie jest jakie jest ja mam w swojej Audi A4 też taki i wcale nie jest takie awaryjne choć trochę kosztuje naprawa to fakt,wszystko zależy też jak jeździsz czy ostrożnie ,czy omijasz na ile to możliwe dziury ,zwalniasz na przejazdach kolejowych itd. to wtedy długo ci posłuży i to zawieszenie. Jak trafisz na dobrą dziurę to żadne auto nie wytrzyma.
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

01 Lis 2010, 19:40

Ja jeżdżę bardzo dużo dlatego potrzebuje TDI a jakej marki polecacie samochód ?? i wicie coś moze o tych pompach w mondeo i XDTI ?
Janas
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WLKP
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy model Hyundai Santa Fe
    Całkowicie Nowy Hyundai Santa Fe reprezentujący segment D-SUV trafił właśnie do polskich salonów. Nowa generacja tego eleganckiego samochodu oznacza dla Klienta odważny design, maksymalny komfort, wysoką jakość wykonania ...

01 Lis 2010, 23:32

Zakup używanego diesla to prawie zawsze loteria. W Mondeo to było TDCI I TDDI, skąd wytrzasnołeś XDTI ??? Znam osobićie dwie osoby które płaciły za remont TDCI (w Focusie) po 7 tyś. , znam też trzech co ma TDDI i nie narzeka. TDCI czy TDDI? na to pytanie chyba najlepsza odpowiedż dostaniesz na forum posiadaczy fordów
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

02 Lis 2010, 09:56

Janas napisał(a):Ja jeżdżę bardzo dużo dlatego potrzebuje TDI a jakej marki polecacie samochód ?? i wicie coś moze o tych pompach w mondeo i XDTI ?


Umiesz czytać? TDI dotyczy tylko grupy VW, no chyba, że masz swap w swoim Fordzie... Jeżeli to ma być diesel to najlepiej jednostki d CR BMW, w drugiej kolejności TDI, ewentualnie JTD (ale tutaj samochody są kiepskie do wyboru na ogół).
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lis 2010, 17:06

Prawie wszystko się zgadza, tylko kolejność trzeba odwrócić ;-)
JTD,HDI (pierwsze modele tego silnika) TDI (bez 2.0 TDI z początków produkcji) no i diesle od BMW
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

02 Lis 2010, 20:29

No jak chcesz od najtańszych to możesz odwracać. :mrgreen:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lis 2010, 20:53

Dla twojej informacji... to jest OD NAJLEPSZYCH
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

03 Lis 2010, 00:04

Potraktuję to jako spóźniony psikus halloweenowy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Lis 2010, 07:39

Dla Ciebie najlepszym silnikiem CR diesla jest motor BMW w którym wystepuja takie wady jak:

- Odpadające klapki w kolektorze dolotowym. Klapki te niestety były źle umocowane i bardzo słabej konstrukcji co powodowało że wpadały do silnika powodując duże uszkodzenia – wpadając do cylindrów uszkadzały zawory a czasem i cały silnik. Dodatkową wadą jaką z czasem posiada występowanie tych klapek jest także osadzanie się na nich brudu co powoduje gorszy przepływ powietrza do silnika i zmniejszenie mocy.

-Niestety w silnikach M47n dość często zdarza się usterka w postaci… pękającego wału korbowego. Oczywiście gdy nastąpi pęknięcie wału wytarciu ulegają wszystkie panewki które także są do wymiany.

- Nie bede wspominał o innych rzeczach takich jak turbo, dwumasa czy wtryski bo to w każdym dieslu może się stać.

O starszych konstrukcjach diesla BMW tez można by godzinami pisać (np 2.5 TDS - awaryjność, b.duże spalanie, duże spadki mocy wraz ze wzrostem przebiegu, problemy z odpaleniem ciepłego silnika- dosyć szybko pada pompa paliwowa)

Czy te wady występuja w JTD? TDI? HDI? NIE.. wiec skończ opowiadac BZDURY że BMW jest takie cudowne bo nie jest.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

03 Lis 2010, 09:59

Jesteś śmieszny, o motorach TDS wiesz tylko ze słyszenia od sąsiada. Poza pompą paliwową to silniki nie do zaj***, a jak wyszedł to był to najszybszy seryjny diesel świata, podobnie jak jego poprzednik 2.4td z E30 (ten silnik akurat nie ma wad). 2.5TDS bił 2.5TDI pod każdym wzgldem, mimo że ten drugi wyszedł kilka lat później, mowa o 2.5 TDI V6. Co do klapek - były takie problemy sporadycznie, Ty piszesz jakby w co drugim silniku to się działo, z resztą po lifcie to poprawili. Co do wału korbowego - 1. raz słyszę, chętnie doczytam o tym przy okazji. TDI miał milijart razy więcej problemów już w samym jednym silniku 2.5TDI niż BMW we wszystkich innych. JTD jest mniej trwały i więcej pali od 1.9TDI, za to pracuje dużo kulturalniej. HDI? No sorry, ale nawet jak ten silnik nie sprawia dużych problemów to nie może być wymieniany, bo jego osiągi są śmieszne. Pod względem spalania, osiągów i kultury pracy to niestety, ale BMW niszczy te, które wymieniłeś. Czy Ci się to podoba, czy nie, zaraz na złość mi znowu przytoczysz jakieś głupoty, ale jednak niezależni eksperci wiedzą komu i za co co roku dawać nagrodę "silnik roku".
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Lis 2010, 10:15

Szkoda, ze nie zauważyłeś, że w czasach 2.4 TD w e30 najmocniejszym dieslem był 2.5TD z Alfy 164 i 3.0 TD 147KM z W124, w czasach 2.5TDS Mercedes miał mocniejszy diesle choćby 3.0 TD 177KM.
Co do ocen silników to akurat rodzina HDI jest prawdopodobnie jedyną serią masowych diesli która może konkurować z dieslami premium, takie silniki jak 2.7 HDI czy tym bardziej 3.0 HDI w niczym nie ustępują dieslom BMW czy MB a mniejsze ich odmiany takie jak 1.6 są przecież stosowane w produkcie BMW czyli Mini.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000