Jakie kupic klocki i tarcze zeby nie piszczaly ???

03 Mar 2011, 22:42

witam chce wymienic sobie klocki i tarcze poniewaz strasznie piszcza. Sa jeszcze dobre ale nie moge wytrzymac tego pisku i zastanawiam sie jaka firme mam wybrac??
najbardziej jestem sklonny do zakupu bosch lub ate ale nie wiem czy cena za komplet dwoch tarcz i klockow wynoszaca 300zl nie jest jakas podejrzanie za niska ?? No chyba ze polecacie jakies inne firmy ???
Ostatnio edytowany przez papkin85, 06 Mar 2011, 10:27, edytowano w sumie 1 raz
papkin85
Nowicjusz
 
Posty: 28

04 Mar 2011, 09:16

Jak tarcze masz w dobrym stanie to wymień same klocki.
Na 90% to ich wina. I raczej mało ważna jest ich twardość, ale jakość wykonania. Muszą mieć odpowiednie podkładki antywibracyjne.
Od siebie zdecydowanie polecam Ci klocki Remsa. Przedwczoraj u siebie wymieniałem komplet na przodzie i zamontowałem budżetowy. W komplet włożyłem klocki Steinhof. Przed montażem obejrzałem je dokładnie i powiem ci, że wyglądają bardzo solidnie.
Przy zakupie klocków zwróć szczególną uwagę na to czy mają podkładki antywibracyjne.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

04 Mar 2011, 12:22

Ja głównie stosuję Fomara.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2011, 19:15

a jesli przy hamowaniu z predkosci ok 120-130km/h hamuje i wali mi kierownica to czy to moze byc wina tarcz?
papkin85
Nowicjusz
 
Posty: 28

04 Mar 2011, 22:05

Jak chcesz to ja mam tarcze z klocuszkami na zamowienie od EBC.
Zamawiasz sobie co chcesz, nawierczane, podwiercane, nacinane, nacinane i nawiercane, nacinane i podwiercane i wszystkie mozliwe kombinacje.

Klocki EBC czerwone(do ostrego katowania-odporne na przegrzania) zolte i zielone, ale sam nie wiem co ich kolor znaczy.

Jak cos to dawaj znac na pw.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

05 Mar 2011, 18:17

1. mechanik dzisiaj polecil mi komplet firmy bremo (tarcze + klocki) za 310zł czy to dobra cena i firma?? przede wszystkim czy nie bede piszczaly ?

2. aha moze mi ktos napisac kto posiada toledo 1.8 jakie ma tarcze tzn. czy wentylowane czy zwykle? bo aktualnie posiadam zwykle ale cos podejzewa mechanik ze to moga nie byc do tego auta bo jak pytal sie u hurtownik to w katalogu maja podane tylko dwa rodzaje wentylowanych ??? aha i jaka jest srednica tarcz do toledo 1.8 benzyna (125KM) o numerze silnika AGN ???

chodzi mi o to zeby tarcze i klocki nie byly jakies za twarde tzn przeznaczone do sportowej jazdy tylko zeby przede wszystkim nie piszczaly
papkin85
Nowicjusz
 
Posty: 28
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spalanie i emisja CO2 - BMW X2
    W zależności od wersji silnikowej jesteśmy w stanie zauważyć że rozbieżności w spalaniu są dosyć spore. Wynoszą od 1,8 litra do 7,5 litra na 100 km. BMW X2 xDrive25d : zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-5,7 l/100 km; emisja ...

06 Mar 2011, 15:45

Piszcza jak sa niedobrane nm miekka tarcza i twardy klocek, albo brudza felgi jak jest twarda tarcza i miekki klocek.
Musza byc odp klocki do konkretnej tarczy.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

23 Maj 2012, 10:02

Wg mnie Brembo to bardzo dobra firma. Dokładając do tarcz klocki hamulcowe Brembo wydaje mi się, że będziesz bardzo zadowolony. Sam zmieniłem ATE na Brembo i jestem zadowolony. Nie piszczy, nie pyli, a hamuje tak jak trzeba.

Pozdrawiam
milky
Nowicjusz
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 02 04 2010
Auto: Volvo V40 Hatchback
Silnik: T4 180 KM

23 Maj 2012, 10:18

Tylko dlatego, że post zawiera opinię nie leci do kosza - archeologię studiujesz ?? :lol: :lol:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Maj 2012, 11:22

O masakra :OOO muszę się chyba udać do okulisty, bo byłem przekonany, że to post z marca tego roku... :lol:

wyrażam skruchę :oops:
milky
Nowicjusz
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 02 04 2010
Auto: Volvo V40 Hatchback
Silnik: T4 180 KM

23 Maj 2012, 11:30

Nic się nie dzieje .. Zdarza się .. Mimo wszystko zapraszam do korzystania z zasobów forum i udzielania się ..
Pozdro ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

27 Lip 2012, 15:10

Same klocki jak i ogólnie rzecz biorąc zakup części to kwestia budżetu. Możemy kupić oryginalne części lub zamienniki- tańsze,jednak czasem można mieć zastrzeżenia co do solidności.
Brocar
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Focus,1.8 2001.

29 Cze 2014, 17:51

Zacznijmy od początku owszem jeżeli kończą się klocki efektem informacji dla użytkownika auta jest piszczenie (paski metalowe ocierające o tarczę powodują taki efekt) jednak jest jedno małe ale :) jak wymienisz na nowe i klocki będą ci piszczały nawet czasami nie słuchaj że klocki tak mają, bo nie mają jest to spowodowane niesprawnymi zaciskami. Najczęściej przy zaciskach psują się gumki i blaszki zestaw regeneracyjny to koszt w granicach 100-150 zł, jednak warto również wspomnieć że jeżeli zaciski zostały uszkodzone, dociskały cały czas klocki do tarczy rozgrzewały je do bardzo wysokiej temperatury która mogła spowodować rozhartowanie oraz przy spotkaniu z woda pokrzywienie tarcz hamulcowych ( w tym przypadku) toczenie nie ma sensu, metal nie ma takiej struktury jak powinien i będzie ścierał klocki w ciągu 2-3 miesięcy + auto będzie bardzo hałasować. Jeżeli chodzi o dobry dobór klocków polecam klocki ATE kupowałem do swojego auta i bardzo polecam głównie przez wysoką odporność na ścieranie.
quescik
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 09 1990
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: i20
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

29 Cze 2014, 23:35

quescik napisał(a):Zacznijmy od początku

Zwracaj trochę uwagi na daty bo to już są wykopaliska.
quescik napisał(a):dociskały cały czas klocki do tarczy rozgrzewały je do bardzo wysokiej temperatury która mogła spowodować rozhartowanie

Nie można rozhartować czegoś co nigdy nie było hartowane.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Lis 2014, 12:16

Brocar napisał(a):Same klocki jak i ogólnie rzecz biorąc zakup części to kwestia budżetu. Możemy kupić oryginalne części lub zamienniki- tańsze,jednak czasem można mieć zastrzeżenia co do solidności.


A powiedz co w tej chwili nie jest kwestią budżetu? Wszyscy kierują się głównie ceną, chociaż w przypadku takich elementów jak układ hamulcowy warto czasami zastanowić się, czy nie zainwestować trochę więcej. Co do piszczenia to się zgadzam, jak wymienisz na nowe i dalej coś jest nie tak nie daj sobie wcisnąć kitu przez mechanika. Co do miejsca możesz spróbować na e-autoparts.pl jakiś czas temu wymieniałem praktycznie większość elementów układu hamulcowego, ewentualnie można próbować kupować na miejscu w jakimś motoryzacyjnym tylko wtedy cena będzie prawdopodobnie wyższa, u mnie za te same części proponowali mi 20% więcej, ale to już kwestia indywidualna.
Szensze
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 19 08 1988
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007