Jakie niemieckie kombi do 25 tys

27 Lut 2021, 18:40

Rozumiem że chodzi Ci o 1.8t tak?
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lut 2021, 18:46

Chyba bardziej chodzi o 1,6 mpi i Skodę Octavię II

Mati3436 napisał(a):- Młodsze auta typu Leon/Toledo tak jak kolega wyżej polecał no ale niestety trochę trzeba by było dołożyć do budżetu

Tutaj to już się musisz sam zastanowić, z drugiej strony kupujesz auto dobre pod lpg za te 25k a za co gaz założysz? i tak jakąś kase dodatkwą musisz mieć, ja polecałem Toledo 1,2 tsi już bez lpg raczej...Więc te 2500 czy ile tam możesz dołożyć do kupna auta.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2021, 18:56

Mati3436 napisał(a):- jeżeli jakiegoś vag'a do 2010 to silnik 1.8t jest chyba najmniej kłopotliwy chyba że jazda po mieście to 1.6


Przy 1.8T jeśli ma być kombi to pomijając octavię 1 (bo kupować to mając 25 to idiotyzm) najmłodszym co możesz kupić jest a4 b7 czyli max 2007 (a realnie 2005-6). To nie jest najmniej bezproblemowy silnik, ma dwumasę, turbo, masę podciśnień itd, to co każdy turbobenzyniak. Do tego co najmniej 14-15 lat na karku. Sam sobie odpowiedz jaką grupa użytkowników szuka w tym kraju audi z 1.8t a później pomyśl jak długo będziesz szukał dobrego egzemplarza. Silnik sam w sobie jest bardzo dobry, tzn. był kiedy wyjechał z fabryki, teraz to wielka niewiadoma, która jak okaże się wielką wtopą to drenuje portfel. Plus, że możesz założyć do tego lpg bo później nie znajdziesz już w miarę mocnego silnika w vag, który da taką możliwość (pomijając jakieś v6, które były produkowane troszkę dłużej ale i w większych autach). 1.6 to po prostu silnik starej konstrukcji gdzie nie ma się co zepsuć, każdy producent ma coś takiego w ofercie

Mati3436 napisał(a):- Forda Mondeo MK4 z racji wielu opinii innych ludzi to bez LPG chyba że znaleźć jakiś lepszy serwis LPG i założyć coś naprawdę dobrego


wyolbrzymiasz

Mati3436 napisał(a):- Młodsze auta typu Leon/Toledo tak jak kolega wyżej polecał no ale niestety trochę trzeba by było dołożyć do budżetu


Dokładać możesz w nieskończoność, zresztą "kolega poleca" wszystko co ma znaczek vag, 1.8tsi również się zdarzało. Kupisz sobie toledo klasy niższej niż a3 (a przypominam, że szukałeś a4) z wątpliwym tsi, do którego nie założysz lpg i nie jest kombiakiem. Więc w końcu wymyśl czego chcesz bo takie auto nie spełnia żadnego z wymagań jakie postawiłeś na początku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lut 2021, 19:02

Invi napisał(a):Dokładać możesz w nieskończoność, zresztą "kolega poleca" wszystko co ma znaczek vag, 1.8tsi również się zdarzało.

A możesz podać przykładz gdzie polecałem 1,8 tsi? Bo rozumiem że przez Twoją idiotyczną niechęć i hejt do vaga musisz na siłe szukać argumentów ale wymyślanie czegoś co nie miało miejsca to już totalna głupota.
Więc prośba żebyś pisał coś co miało miejsce w rzeczywistości.
Serio tak zazdrościsz tego że ktoś ma ochotę kupić auto z grupy vag? Na prawdę??
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2021, 19:28

Określone było od samego początku czego oczekuje tzn kombi z grupy VW do 25 tys ewentualnie jakiś liftback z dużym bagażnikiem, silnik miał być mało awaryjny oraz niezbyt drogi w utrzymaniu a zarazem nadający się do LPG. Z tego co tutaj wszyscy proponowali to polecane samochody nie są z tej grupy np Ford Mondeo, Volvo czy też Toyota. Druga kwestia silnik w skodzie 1.6 raz jest za słaby raz może być żadnych konkretów.
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lut 2021, 19:57

demirbiras napisał(a):A możesz podać przykładz gdzie polecałem 1,8 tsi? Bo rozumiem że przez Twoją idiotyczną niechęć i hejt do vaga musisz na siłe szukać argumentów ale wymyślanie czegoś co nie miało miejsca to już totalna głupota.
Więc prośba żebyś pisał coś co miało miejsce w rzeczywistości.


Nie ośmieszaj się
https://www.forumsamochodowe.pl/audi-a5-8t-vt121555.htm?hilit=audi

Mati3436 napisał(a):Druga kwestia silnik w skodzie 1.6 raz jest za słaby raz może być żadnych konkretów.


Mamy na tym forum różne "grupy użytkowników", jedną z nich są fanatycy vag, którzy będą polecać auta tego koncernu choćby były z gufna zbudowane. Jeden kiedyś usiłował wszystkim wmówić, że seat leon II to idealne auto na każdą okazję, do miasta, na trasę, dla pięcioosobowej rodziny, dobrze, że mało jest tematów o terenówkach bo leon nadawałby się również do offroad'u. Inny, nasz ulubiony Pionuś (którego niestety już tutaj nie ma) twierdził, że ford focus 1.6/100 nadaje się do jeżdżenia za tirami natomiast golf 1.6/102 na trasie "spokojnie lata 160-170".

Każdy ma inne wymagania co do mocy i osiągów auta. 1.6 w połaczeniu z budą octavii szału nie robi i tyle. Jednemu wystarczy toczenie się, inny chce mieć możliwość wyprzedzania. Przejedź się i sam zobacz. Ogólnie to ten silnik nie jest jakimś cudem inżynierii, nie ma boskiej charakterystyki, Po prostu się nie psuje (bo nie ma co się w nim zepsuć) co na tle innych konstrukcji vag robi wrażenie. Dla porównania, auto podobnych gabarytów do octavii czyli renault megane III mając tak samo prosty i bezproblemowy silnik 1.6/110 jedzie lepiej a pali mniej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX hybrid - 2,6 sek., 581 KM
    Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 ...
    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...

27 Lut 2021, 20:19

Autorze tematu, octavia z 1.6 jest przez wszystkich opisana w podobny sposób. Czego więcej oczekujesz? Kilka opinii, dane z użytkowania,mało ?
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 292
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2021, 20:34

Czyli tak jak było na początku wybór między Octavia 1.6 a audi a4 B7 1.8t bo żadnych innych modeli z grupy vag'a ani silników nikt nie polecił no oprócz kolegi co zaproponował nowszy samochód
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lut 2021, 20:42

nic innego z grupy vag nawet w najmniejszym stopniu nie spełnia wymagań (a a4 b7 1.8t wymagania pt. niskie koszty utrzymania w sumie średnio)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lut 2021, 21:07

No wiadomo że a4 z 1.8t nie jest rewelacja pod względem niskich kosztów utrzymania ale jeżeli nic oprócz 1.6 w Octavii nie jest zbyt dobrym wyborem to można rozważyć i taka opcję. W zasadzie w audi pomijając koszty związane z zawieszeniem doszłyby koszt regeneracji turbiny jeżeli byłaby taka potrzeba oraz zwiększony koszt rozrządu myślę tu o tym łańcuszku no ale łańcuszek to też nie jest tak że wymiana co wymianę rozrządu
No i jeszcze koszt dwumasy w razie wymiany bo o tym zapomniałem dodać, ale z tego co wiem to w benzynie jest ona dużo wytrzymalsza niż w dieslu to chyba tak szybko nie będzie trzeba wymieniać
Ostatnio edytowany przez Mati3436, 27 Lut 2021, 22:41, edytowano w sumie 1 raz
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lut 2021, 21:13

Nie kupujcie Vagów.. ludzie..
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

27 Lut 2021, 22:57

Mati3436, sprawa jest prosta 1,6 i 1,8T to dobre opcje pod lpg ale nie tylko bo jest w Audi jeszcze 2,4/177 np C6 albo 2,8 w C5 (zalezy jak to tam z budżetem wygląda) - tam tez były kombi.
Ja polecam Toledo jako auto z grupy vag bo o takim jest mowa w tym temacie i takie które nie będzie drenować kieszeni, tak jak Audi czy Ford, to są auta wyższej klasy, z większymi nalotami, a 1,2 tsi nawet dumasy nie ma.
Pytanie wobec tego akademickie w które auto więcej się włozy na przestrzeni 2-3 lat w kilkunastoletnie auto klasy średniej typu A4 czy Mondeo, bardziej skomplikowane z 3x większym przebiegiem
Czy z salonu PL, kilkulatka segmentu B+ pt Toledo nawet z TSI?
A tak aprop 1,8T w A4 B7 cierpi na masowe pękanie głowic, można poczytać więc poza typowymi usterkami warto mieć to na uwadze, może to kwestia kiepskiej instalacji lpg...

I teraz owszem Toledo nie spełnia opcji że "kąbi" i że pod lpg, ale ... Kombi to też Fabia także tego.. a samo 1,2 tsi jakieś super pokłady paliwa spalać nie będzie
więc jak to ma być kombi obojętnie jakie i silnik tylko pod lpg, to tematu Toledo nie było.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lut 2021, 15:19

Uspokójcie się. Powstały 4 strony niepotrzebnej dyskusji, a wszystko można było zawrzeć w kilku zdaniach:
- trzeba się pogodzić z tym, że budżet jest taki, a nie inny, przez co trójkąt potrzeb świeży rocznik - normalna jazda - LPG w vagu nie bardzo się spina;
- Toledo to nie kombi (wiem, liftback też jest brany pod uwagę), ale nie ma silników dobrych pod LPG, więc nie spełnia wymagań jakkolwiek byś nie stawał na głowie;
- z silnikami "nie gazu" (z wtryskiem wielopunktowym, nie bezpośrednim) jest różnie. Teoretycznie się nie poleca, bo nie jest to rozwiązanie bezobsługowe hurr durr. Ze swojego doświadczenia z niegazowalnym sinikiem (wymiana szklanek zaworowych, aby był poprawny luz) mogę powiedzieć tyle, że to bardzo demonizowane rozwiązanie. Wprawdzie auto z tym rozwiązaniem mam od dosć niedawna, ale z rozmowy z poprzednim właścicielem wiadomo mi, że zaraz po zakupie profilaktycznie wymieniono te szklanki i zamontowano gaz. Po ponad 3 latach i ok 40kkm wszystko nadal działa bez zarzutu.

Moja rada - odwiedź dobrego gazownika, podpytaj, poszperaj na forach o LPG. Tutaj za dużo rabinów :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2021, 15:24

Invi napisał(a):że seat leon II to idealne auto na każdą okazję, do miasta, na trasę, dla pięcioosobowej rodziny

Oczywiscie ze tak :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna