Jakie nowe auto za 70-75 tys.

16 Lis 2013, 17:03

Nie zostały poprawione, bralbym Mazde ze względu na to ze jest trwalsza i mniej przereklamowana

Przyznaję, kusi mnie ta mazda :) Ma natomiast jeden wielki minus - brak jakichkolwiek rabatów, co trochę boli, szczególnie jak się patrzy na konkurencję (Seat Leon obecnie to 6 tys rabatu i mógłbym go mieć w najwyższej wersji FR). A może warto coś jeszcze z innych marek rozważyć? :)
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lis 2013, 17:13

Nie ma teraz idealnych aut. Kup co Ci sie podoba i na co Cię stać. :) Masz mazde, więc wiesz czego się spodziewać.
mrowa66
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus Titanium
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

16 Lis 2013, 17:20

Nie ma teraz idealnych aut. Kup co Ci sie podoba i na co Cię stać. :) Masz mazde, więc wiesz czego się spodziewać.

Idealnych niestety nie :) Mazda jako marka bardzo mi przypadła do gustu (choć moja stara 6 oczywiście nie pozbawiona wad). Zakup auta to też niestety kalkulacja, bo jeśli za te same pieniądze można kupić inne auto lepiej wyposażone / mocniejsze no to każdy chyba by się zastanowił nad docelowym wyborem. Stąd mój dylemat :)
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Lis 2013, 17:28

Mi się podoba Rapid Spaceback. Ale tam też masz TSI, MPI jest tylko z silnikiem 75KM. Jest duzo promocji na nią teraz. Zobacz na stronie skoda-auto.pl - konfiguracja. Nawet dokupując fajne pakiety wychodzi mniej niz 70.000.
mrowa66
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus Titanium
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

16 Lis 2013, 17:40

Seat Leon w pakiecie FR fajne auto wielki + i jak Ci się podoba to pobieraj go.

Ja jakbym miał wybierać pomiędzy Mazdą a Seatem pobierał bym Seata ale do Ciebie należy wybór :)
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

17 Lis 2013, 12:50

Jak chcesz auto mieć na dłuzej wnioski są proste. Nie wysilony silnik 2.0 powinien zagwarantować dłuższa żywotność niz wysilone TSI. Jeżeli auto będzie serwisowane i uzywane normalnie raczej nie powinno byc problemów. Lać najlepszy olej i zmieniać co 10tys.
Ja stawiam na Mazde mimo, że nie mam zaufania do nowych silników.
Podam prosty przykład jak zrobić potencjalny szlif po większych przebiegach gdzie teraz jest technologia nanoszenia warstwy bezposrednio na aluminium ,wiec silniki sa praktycznie jednorazowe.
Plus jest dla Hondy bo nadal montuje sprawdzone 1.8 i 2.0 MPI v-tec. Gorzej to jezdzi od uturbionych, ale gwarantuje trwałość.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco - mądrze używaj świateł w samochodzie
    W sezonie, kiedy pogorszona widoczność z powodu opadów i gęstych mgieł niejednemu kierowcy sprawia kłopot, dbanie o sprawność i czystość oświetlenia w naszym samochodzie nabiera szczególnego znaczenia. Bardzo ...

17 Lis 2013, 13:14

@noisy - dzieki za opinie :) Po przeczytaniu chyba wszystkiego co dostępne w temacie odpuszczę tego (co jak co niezłego...) Seata Leona. Jestem właśnie po lekturze dość obszernego testu w AutoMoto, gdzie mazda dostała 4.5/5 gwiazdek i naprawdę dobrze wypadła.
Honda Civic to również bardzo kusząca propozycja, tym bardziej, że obecnie można kupić wersję 1.8 Sport mocno poniżej 70 tys zł... czyli powiedzmy z 8tys zł zaoszczędzić względem mazdy 3.
Honda jednak po jeździe próbnej mnie nie powaliła ani wyglądem (szczególnie wewn.) ani osiągami które patrząc już na tabele wypadają gorzej niż w maździe. Dużym plusem Hondy jest spory bagażnik (477l!) i system składania foteli, w maździe na dalsze wyprawy musiałbym dokupić box na dach :) Z drugiej strony Honda jest ciaśniejsza w środku, mało miejsca z tyłu, także miejsce dla kierowcy nie rozpieszcza.
Mazda ma "to coś" za co może warto przepłacić i cieszyć się autkiem takim jakim się wymarzyło :)

Ładna jest jeszcze Alfa Romeo Giulietta (też spore rabaty), ale niestety nie należy już do oszczędnych aut, a na tym jednak też mi zależy.
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Lis 2013, 13:47

wlad napisał(a): cieszyć się autkiem takim jakim się wymarzyło :)


To jest bardzo istotna sprawa :) ja wymarzyłem sobie ody i musiałem ja mieć - ale wcześniej zanim ją kupiłem zrobiłem pełne rozeznanie rynku. Miałem świadomość ze wybieram drogie auto które będzie sporo paliło, ale plusów było na szczęście więcej niż minusów.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lis 2013, 18:48

To może przeczytaj jeszcze to: http://www.auto-swiat.pl/1-nowa-mazda-3 ... ndaiem-i30 . Z tego co pamiętam z całościowej oceny to Leon zdecydowanie odstawił Mazdę tracąc jedynie sporo na warunkach gwarancji. Dla mnie zdecydowanie Leon w pakiecie FR i najchętniej w czerwonym kolorze. Silników TSI nie ma się co bac, wystarczy zmieniac olej co 20 tys. km. a nie tak jak nakazuje producent co 30. Przy spokojnej jeździe spalanie nie powinno przekraczc 6-6,5 l/100 km. No i koszty części i serwisu też raczej na + dla Seata.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

17 Lis 2013, 19:32

@maniek1986 nowy Leon to z pewnością niezłe auto...ale środek wg. mnie jest nieco nijaki (co wielu testerów stwierdziło), no i tylko 2 lata gwarancji. Czy nowe silniki TSI są awaryjne - nie wiem, pewnie okaże się za rok, dwa, gdy pierwsi użytkownicy będą się wypowiadali. Na pewno są bardziej elastyczne od "zwykłych", z drugiej strony przy turbinie ryzyko awarii jest z pewnością większe. Seat pewnie tańszy w utrzymaniu (nie wiem jeszcze jak w przeglądach wypada, w maździe to ok. 600zł), szczególnie po okresie gwarancji. Ciężki wybór, jednak mimo wszystko gdzieś tam mazda mi bardziej pasuje :)
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Lis 2013, 20:06

Jakoś mam wrażenie, ze w tych testach porównawczych grupa VAG jest nad wyraz promowana w celu podbijania sprzedaży.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lis 2013, 20:19

Generalnie trudno to nazwać testem, parę słów na temat hyundaia i30, leona i mazdy i wynik końcowy na korzyść seata. Brak jakichkolwiek kategorii porównawczych, gdzie jasno byłoby powiedziane w czym jedno jest lepsze od drugiego. Ja natomiast nie chce tych 2 aut jakoś specjalnie porównywać, oba obecnie zdobywają wiele pozytywnych opinii, są w podobnych cenach (może z małym plusem na korzyść Seata z rabatem). Resztę pokaże eksploatacja i opinie użytkowników...
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Lis 2013, 01:11

Mam gdzieś gazetę z całym testem i tabelą z punktacją. Leon wygrywał minimalnie nad Mazdą i wyraźnie nad Hyundaiem we wszystkich kategoriach oprócz gwarancji. Z tego co pamiętam to Mazdę chwalili za wysoki moment obrotowy, natomiast Seata za testowe spalanie, które było porównywalne z tym co deklarował producent. W takim razie gratuluję wyboru i życzę bezawaryjnej eksploatacji. Z mojej strony proponowałbym ci poczekac do stycznia jak zaczną się wyprzedaże roczników to i w Maździe powinny rozpocząc się upusty.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

18 Lis 2013, 08:50

Ogólnie te testy to tylko testy które mogą być zakrzywione w zależności od redaktorka.
Np: podkreślanie wysokiego Nm w 3trójce z jednym małym ale nic nie mówi się o zakresie dostępności tego Nm i przy jakich obrotach jest najwyższy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11099
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lis 2013, 19:44

Fiat Bravo traci najmniej na wartośći wśród kompaktów, mniej od golfa.

Alfa Romeo Giullieta najbezpieczniejszy kompakt. Awaryjność nie ustępuje BMW.

Dorzuć Lancie Delte Momo Desing 1,9JTD TWIN TURBO 190KM.

Fiat Freemont to już 100 tys zł, ale auto uniwersalne.
IPman
Początkujący
 
Posty: 88
Auto: Maserati 3200GT
Silnik: 3,2 368KM
Paliwo: Inne