Bardziej podoba mi się sedan. Wadą jest brak wersji SkyPassion oraz bagażnik - objętościowo większy (419 wobec 380), ale prześwit załadunku jest bardzo mały. Kolejna zaleta to wsp. oporu powietrza, w sedanie jest to 0,26.Z kolei zaletą HB będzie i-eloop, czyli kondensator, który jest tylko w wersji SkyPassion.
Co do silników, porównanie osiągów:
- 120KM (SD),
średnie spalanie 5,1, do setki 8,8
- 165KM (HB), średnie spalanie 5,6, do setki 8,2
Jak widać, różnice nie są kopiące. W ostatnim megateście kompaktów (Motor nr 1 i 2 z 2014), lepsze osiągi miał tylko silnik 140KM z Octavii i 142KM z Hondy Civic, pozostałe kompakty z porównywalnymi silnikami były wolniejsze. Ze spalaniem było podobnie. W tym teście wygrała Skoda (moim zdaniem, wynik ustawiony). Leon zajął drugie miejsce (najlepszy wynik w slalomie), a Mazda była dopiero szósta ex equo z Aurisem przegrywając jeszcze z Peugeotem 308, Golfem i Kia Cee'd. Mazda straciła najwięcej na wnętrzu, ocenionym jako najmniejsze spośród wszystkich testowanych aut.