Jakie nowe auto za 70-75 tys.

24 Lut 2014, 08:01

Mazda 3 jest bardzo ciekawym wyborem. Jednakże, jeśli określi się pewne kryteria, to Leon będzie je spełniał znacznie lepiej, podstawowe dla mnie to:
- głośność w kabinie - trudno to ukryć, ale Mazda jest najgłośniejszym autem spośród porównywanych, a Leon w testach jest cichszy od Golfa VII
- miejsce z tyłu - różnica klas, poza tym kanapa Mazdy jest niewygodna. Może jeśli planujemy tam wozić dzieci w fotelikach to nie ma znaczenia, ale większe dzieciaki i dorośli odczują dyskomfort na dłuższych trasach
- prowadzenie - widać w prawie każdym teście, że Mazda ma duże przechyły w zakrętach. Leon FR jest tu lepszy nawet od Golfa

Reasumując:
- największa niewiadoma VAG to nowa generacja silników TSI
- największa niewiadoma Mazdy - odporność na korozję, a być może jej brak...
Lopesjus
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna

24 Lut 2014, 08:49

@Lopesjus

Seat:
- nieco mniej komfortowe zawieszenie,
- szare wnętrze i wg. mnie nudny (choć funkcjonalny) kokpit, taki trochę przypominający lata 90te :)
- stosunkowo mało ASO (w końcu ta marka przymierała u nas),
- podobno szumy wiatru (gdzieś z szyb) przy szybszej jeździe,
- cena - bez rabatu Seat FR zaczyna się od 76500 (122KM), gdzie jeszcze nie ma doliczonego koloru, brak czujników parkowania, bocznej poduszki powietrznej z tyłu., podgrzewanych lusterek czy foteli...Jak to wszystko dodałem to w promocji (-6 tys) z silnikiem 144KM wyszło ponad 80 tys zł. Oczywiście nie do końca można to tak porównywać bo w Seacie dostajemy parę innych ciekawych rzeczy których w maździe nie ma (jak np. zmiana trybu pracy silnika).

Co do miejsca z tyłu nie mogę się do końca zgodzić, siedziałem w obu i w obu było podobnie pod tym względem. Jakość tylnych foteli faktycznie była nieco gorsza w maździe, ale to detal tak naprawdę. Co do przechyłów w zakrętach, owszem są, ale też wszyscy testujący (i ja - bo tez nią jechałem) podkreślają, że mimo to znakomicie trzyma się drogi.

Nie chcę też tu być jakimś mega "mazda fanem". Wybrałem to auto bo minimalnie lepiej od Seata spełniało moje kryteria. Seat był drugi w kolejce i naprawdę nie wiele brakowało... :)
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2014, 09:25

Też się długo wahałem, Mazda była pierwotnie wyborem nr 1...

Cena to sprawa bardzo względna - Mazda niechętnie rabatuje - urwałem jakieś 5000zł z ceny katalogowej, w przypadku Leona FR ST było to 10000zł, jak ktoś się zdecyduje na zwykłego hatchbacka, to ma na wstępie 6000zł rabatu. I w ten sposób droższy Seat zrobił się tańszy.
Zawieszenie w FR jest obniżone, oczywiście lepsze prowadzenie oznacza niższy komfort. Szum z lusterek przeszkadzał mi właśnie w Mazdzie - złapałem się na tym, że odruchowo chciałem domknąć szyby.
Mamy różne odczucia wnętrza - Mazda jest czarna, czarna i jeszcze raz czarna. Można ją poprawić tylko poprzez wybranie opcji Passion (zegary) i wybranie jasnej skóry (6500). Leon jest do bólu tradycyjny, ale przez to bardzo funkcjonalny - wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewamy.
Dopłata za kolor - Seat 2394zł, Mazda 2000 (SoulRed 2800) - właściwie żadna różnica
Lopesjus
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna

24 Lut 2014, 11:08

Masz rację, jeśli chodzi o koszta to oba auta wypadają podobnie, szczególnie przy rabacie :)
Co do czarnego wnętrza mazdy...to akurat mi bardzo pasuje :D Niemniej to indywidualna sprawa i każdy ma tu swoje typy. Pozostaje mi życzyć zadowolenia z nowego auta i bezawaryjnej jazdy :) Za parę lat może na tym forum stwierdzimy kto trafił lepiej :D
wlad
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 Pb 141KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...