Jakie opony?

24 Paź 2010, 18:42

Siema, tak jak wyżej, z racji dalszych modyfikacji, wyrzucam stare MT (nalewki) i wsadzam wzór Simexa - dokładnie Silverstone M-117 X-treme tylko w jakim rozmiarze? Wejdą bezproblemowo 31" oraz 33" oczywiście szerokość ma być 10.5 tylko czy 33" wolnossące RD28 pociągnie, czy skończe jak większy Samurai że albo 1 i ogień albo zero jazdy. Czy moje przełożenia wydolą? Na asfalcie rzadko, prędkość przelotowa ok 75km/h lajtowo bo poco się spieszyć. O mosty oczywiście się nie boję, bo wytrzymają spokojnie :wink: @Pocieszny doradź bo mam dylemata, te dodatkowe 2" gumy kuszą :grin: :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2010, 21:00

Ja mam podobny problem o którym już kiedyś wspominałem. Chcę wstawić 31/10,5/15" do swojego terrano i nie wiem czy on sobie z tym poradzi. Na drodze i tak nie grzeszy dynamiką ale w terenie, w błotku lub piachu to już nie jestem pewien czy da radę. :roll:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

24 Paź 2010, 22:21

W terenie do jazdy masz reduktor
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

24 Paź 2010, 22:38

w terenie zaczniesz używać 1 biegu na reduktorze, na asfalcie będzie rzeźnia :mrgreen:
ogólnie troche wolnossące 2.8 słabawe ale jeśli wolnossące 3.3 radzi sobie z 35 calami to twój porafdzi sobie z 33 ;) tragedii w terenie nie będzie :wink:
2 sprawa 33 cale bez ruszenia zawiasu lub budy nie wejdą :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Paź 2010, 07:58

pocieszny napisał(a):2 sprawa 33 cale bez ruszenia zawiasu lub budy nie wejdą :wink:

Ale ja mam lift 2" a ostatnio podczas remontu poduszek budy dałem trochę wyższe gumy. Ale wpadłem na genialny pomysł, jeżdżę teraz na 31" znajomek ma w GR właśnie Silverstony 33x10.5 kopnę się do niego te 60km przełoże koła i zobaczę jak to robi. Aha mój K260 na 31" spokojnie 120 km/h leci :wink: przy czym to tak ekstremalnie w porywach, ja nim jeżdżę spokojnie 75-80km/h i tak się staram jeździć żeby mało hamować i rozpędzać się :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2010, 08:15

Witam, a ja mam zapytanie, czy wie ktoś jaka opona lepsza na sniegu? czy klasyczny BFG MT, czy SIMEX, bo jestem przed zakupem i nie wiem na co się zdecydować.
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

25 Paź 2010, 09:18

BFG jest zdecydowanie lepsza na śniegu, BFG MT i Simex to dwie inne klasy opon. Simex jest raczej tylko w teren, BFG nadaje sie również na asfalt. Zależy jeszcze o jakim śniegu mówimy, czy jazda po lodowatych i ośnieżonych drogach, czy przebijanie się przez zaspy na azymut :wink:

[ Dodano: 25 Październik 2010, 12:20 ]
Dobra z tymi Silverstonami to już mi przeszło :mrgreen: zapomniałem że one nie trzymają dość mocno rozmiaru 31" to ma wys 75cm, to 30" fedima ma 76cm w extrem evo a 31" w sirocco ma 80cm
a 33" w silverstone to wychodzi 32". 32" (niby 33") za 720 szelestów za sztukę to jednak wolę Fedimę Sirocco 31" ten jeden cal mnie nie zbawi i a koszt o wiele mniejszy :mrgreen: i wymiar tez będzie lepszy :mrgreen:
Wiem, zaraz ktoś powie że Fedima to nalewa ale miałem Extrem Evo i co do jakości nie miałem zastrzeżeń, nic nie odpadało, pękało czy podobnie. Więc znowu Fedima :mrgreen:
A może sie ktoś orientuje czy Fedima Polska prowadzi też sprzedaż detaliczną?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2010, 12:42

anie jedna ani druga!
ogólnie zależy czy mówimy o warunkach drogowych czy o śniegu w terenie i jakim głębokim,
na droge to żaden MTek nei jest dobry a BFG jest jedną z gorszych, lepszy Geolandar, czy nawet simex, ale zawsze lepiej będzie na droge lepszy bedzie AT (kumho na przykład)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Paź 2010, 15:52

No ale w porównaniu do Simexa (nalewa) to BFG będzie jednak chyba deko bezpieczniejszy na asfalcie ze śniegiem bo o takich warunkach myślałem...a poza to Simex, będzie spełniał swoje zadanie czyli kopać, kopać, kopać aż do twardego, zamarzniętego :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2010, 16:51

tu cie zdziwie, simex/fedima lepiej sie zachowuje niż łyżwy marki BFG :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Paź 2010, 19:06

cholerka i dalej nic nie wiem, chodziło mi raczej o oponę na wysoki śnieg, konkretnie do odśnieżania, ale też przyszłościowo na błoto
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

25 Paź 2010, 19:27

No to simex :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Paź 2010, 19:30

myślę o rozmiarze 235/75 podobno wchodzą bez przeróbek

[ Dodano: 25 Październik 2010, 20:31 ]
aaaaaaaaaaaaaa jeszcze jedno, SIMEXopodobna MALATESTA, co to jest?
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

25 Paź 2010, 19:31

pocieszny napisał(a):tu cie zdziwie, simex/fedima lepiej sie zachowuje niż łyżwy marki BFG :mrgreen:

Nie wiem, dopiero pierwszy mój zestaw "Simexów" w życiu powonien przyjść w środę więc zobaczymy :mrgreen: Padło na Fedimę Sirocco 31x10.5 R15 dokładnie to wychodzi 30.5x10.5R15 Silverstone nie trzyma rozmiaru i to mocno...bylem u kumpla ma 33" w Y60 i nie jest to 33" raczej minimalnie ponad 32" a kwotowo różnica jest spora :mrgreen:
A z jakim ciśnieniem można jeździć na takich Fdimkach?
Ostatnio edytowany przez Jogi4x4, 25 Paź 2010, 19:32, edytowano w sumie 1 raz
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Paź 2010, 19:32

Nie wejdą :mrgreen: Musisz lift zrobić na wieszakach :wink:

iro6 napisał(a):myślę o rozmiarze 235/75 podobno wchodzą bez przeróbek


[ Dodano: 25 Październik 2010, 20:38 ]
iro6 napisał(a):aaaaaaaaaaaaaa jeszcze jedno, SIMEXopodobna MALATESTA, co to jest?


To jest podróbka simexa , newelka :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997