Jakie pierwsze autko? do 10tys

02 Maj 2013, 07:13

Witam wszystkich, od roku posiadam prawo jazdy i wożę się rodziców Fordolotem. Chciałbym zakupić swój własny samochód, tylko że nie wiem na jaki się zdecydować.
Wymagania: jako że lubię dynamiczną jazde i pokonywanie zakrętów autko powinno 1. bardzo dobrze trzymać w zakrętach i 2. dobrze przyśpieszać, fajnie jakby 1szą setkę w 7-8 osiągało.
Z moich typów: Alfa 156 i 147, jaki silnik najlepszy? Audi A3 1.8T fajnie jakby była wersja 180KM
Jakie inne proponujecie? A i jeśli chodzi o hatchback czy sedan czy kombi to dyskryminuje kombika. Cena do 10tys max 12 jakby było warto
Pozdrawiam
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

03 Maj 2013, 09:24

Niestety za kwotę 10 tyś zł nie kupisz dobrego A3,to możesz odpuścić,ale nie wykluczałbym A4 z wersji sedan. Jeżeli kompakt to skup sie na Oplu Astrze lub Seacie Leonie w silniku 1.8.
Ozon24
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: BMW 525

13 Maj 2013, 09:55

Jakieś inne propozycje? czy alfy naprawdę są tak awaryjne?
DiKej
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: C-Max

13 Maj 2013, 10:13

O Alfie zapomnij chyba że masz drugie 10k na naprawy. Nie wierzysz to pogadaj z policjantami jak fajnie spisuje się 159.
Za przeznaczona kaskę z a3 może być problem z a4 trochę mniejszy ponieważ powinny być droższe a są tańsze bo mają alu zawias który i tak trzeba zalepić co kosztuje i starcza na niewiele.

Wersje 180KM w 1,8t mozesz sam sobie zrobić.

Generalnie jak chcesz fajnego prowadzenia i troche pałera poszukaj civica 1,6 vtec-a bo za 10k kupisz rozjechane turbo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Maj 2013, 12:17

Zgadzam się z Szybkim w 100% ale ja zamiast hondy dam e36 2.8 coupe które spełnia wszystkie wymagania idealnie, a w tej cenie kupisz ładny egzemplarz bez problemu. Ewentualnie jeśli ekonomika jest ważna to bierz 318is, jest też tańsze od 2.8. Aczkolwiek one wcale nie palą tak dużo jak się wydaje...

[link do autocentrum.pl wygasł]

szybki napisał(a):O Alfie zapomnij chyba że masz drugie 10k na naprawy. Nie wierzysz to pogadaj z policjantami jak fajnie spisuje się 159.


O Alfie zapomnij na pewno. A 159 i tak są już poprawione. 156 i 147 to były chyba 2 najgorsze modele, zwłaszcza z silnikami TS'a. A wątpię byś chciał kupić JTD (diesla). A JTD? I tak zostaje Ci awaryjny zawias, awaryjny układ hamulcowy, awaryjny układ wspomagania kierownicy i rdza. W silniku JTD też zdarza się że lecą panewki. Ale w silniku TS leci wszystko, a najczęstszą tam usterką jest wariator zmiennych faz rozrządu, który powinno się zmieniać przy co 2 wymianie rozrządu - koszt ok. 550 zł + wymiana oleju z filtrem wtedy.

Ewentualnie jeśli jarasz sie bardziej szybkim pokonywaniem zakrętów niż mocą to poszukaj sobie forda sierry XR4i - stały napęd na 4 (30% mocy na przód, 70% mocy na tył), szpera 25% z tyłu, podwójny stabilizator z tyłu, tarcze na wszystkich kołach. W 2.0 dohc nie będzie tak dynamiczny jak np. e36 2.8 ale do IS'a dość porównywalny (pod względem przyspieszenia rzecz jasna). Jeśli bardzo spodoba Ci się pomysł ze sierrą to zawsze możesz szukać XR4I z 2.9 bo w tym budżecie możesz kupić prawie każdą :). Ale to już jak chcesz ;). Ewentualnie możesz się też rozejrzeć za jakimś subaru GT w kombiaczku. 1 Jest dosyć tania, a bardzo fajowe autko.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rozgrzany asfalt może być niebezpieczny!
    Letnie upały są nie tylko uciążliwe dla kierowców z powodu wysokich temperatur w kabinie, nagrzewających się plastików oraz towarzyszącego uczucia rozdrażnienia i zmęczenia, ale także ze względu na stan nawierzchni, ...