Jakie usportowione auto do 10tys. zł?

30 Sty 2011, 12:30

dokladnie, do tego dochodzi turbo dziura miedzy 1500-2000 obrotow, oraz zakresy 4000-4500 sa bezuzyteczne.

Tak ze trzymajac sie tematu - zdecydowanie benzyna , polecam wolnossace 1.8 lub 2.0

edit.
w kwocie do 10 tys i tak nie kupisz turbodoladowanej benzyny , wiec moze bmw 320 e36 ? mialem okazje jezdzic.. 0-100km/h szalu nie ma , ale 100-180 km/h to jest moment(wiecej nie jezdzilem, nie ma gdzie) czesto z takimi predkosciami podrozowalem po autostradach w czechach , na 5 biegu dobrze ciagnie od 120 juz
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

30 Sty 2011, 13:42

1.8 lub 2.0 wolnossące w zupełności wystarczą do poszalenia i nie zjedzą nam gotówki z portfela. E36 1.8 is wystarczy, Xedos 2.0 V6 aż nadto, Accord V 2.0, 323f 1.8, 2.0 - wszystko do dostania w całkiem całkiem stanie .

Post moderowano. MotoAlbercik.
Ostatnio edytowany przez havoc, 30 Sty 2011, 13:53, edytowano w sumie 1 raz
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Sty 2011, 13:54

Panowie - wy wieco co...... :evil:
Posypią się ostrzeżenia....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2011, 15:11

dervu napisał(a):Saxo VTS w wersji z silnikiem 1.6 16v ma 118KM, 1.6 8v ma około 100, są też pewnie i 90.
VTS nie zawsze oznacza 16v, więc pewnie taki znalazłeś i stąd ta pomyłka.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Masz racje mój błąd, źle wyszukałem. A w jakich granicach się oscyluje spalanie w Saxo 1.6 16V?

Seba TDI napisał(a):Jak ibiza to 1.8T a nie 2.0! 1.8T ma 180km i spala 5.5-8 trasa i 6-10 miasto.


Z tego co się orientowałem silnik 1.8T ma Ibiza FL, a ceny wychodzą poza moją granicę finansową. No chyba, że się mylę.
Jedynie co w deaslach mi się podoba to małe spalanie, ale przy małych przebiegach czy warto? I koszt utrzymania w porównaniu do benzyniaka jest chyba droższy.
Też nie chciałbym inwestować w auto z turbiną, gdyż gdy wyzionie ducha to są duże koszta, więc raczej preferowałbym wolnossące.

dawid551 napisał(a):edit.
w kwocie do 10 tys i tak nie kupisz turbodoladowanej benzyny , wiec moze bmw 320 e36 ?


Co do BMW wolałbym niepozorne auto, choć gdy się przymierzałem do kupna to ostrzegali, że ciężko wygląda sprawa ze znalezieniem zadbanego modelu. A co do utrzymania jedni mówią że drogo a drudzy, że standardowo, więc nie wiem.

Właśnie przymierzałbym się do Ibizy+LPG, ale nie wiem czy bym się zmieścił w 10tys. zł przy nowe instalacji.

Ale dzięki za odpowiedzi. Gdyby były jakieś niezgodności z zasadami forum, to nich moderator wybaczy mój pierwszy post:).
max877
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Sosnowiec

30 Sty 2011, 17:08

Za 10 tys moze bys "dorwal" bmw e36 w wersji coupe w przyzwoitym stanie jakbys dobrze poszukal. Lub sedanik z motorem 2.0 z konca produkcji e36 -bardzo fajny woz


Co do ibizy II to rzeczywiscie moglo by byc niepozorne autko , zdecydowanie warte polecenia :razz:

Pojezdzij troche tymi samochodami, poumawiaj sie na jazdy probne i metoda eliminacji wybierz woz ktory Ci pasuje. Ja Ibiza nie jezdzilem, ale E36 tak i uwazam ze prowadzi sie swietnie.
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

30 Sty 2011, 19:51

Spalanie min na autostradzie z tego co czytałem ok 6l jazda miejska ok 8-10 albo i więcej zależnie od nogi.
Jeden z lepszych benzyniaków PSA pod względem moc/spalanie.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Sty 2011, 20:07

max877 napisał(a):Z tego co się orientowałem silnik 1.8T ma Ibiza FL, a ceny wychodzą poza moją granicę finansową. No chyba, że się mylę.
Jedynie co w deaslach mi się podoba to małe spalanie, ale przy małych przebiegach czy warto? I koszt utrzymania w porównaniu do benzyniaka jest chyba droższy.
Też nie chciałbym inwestować w auto z turbiną, gdyż gdy wyzionie ducha to są duże koszta, więc raczej preferowałbym wolnossące.


Mysle ze znajdziesz w tej cenie taka ibize (chyba ze ogranicza cie teren poszukiwan, tylko krajowe).

Co do diesla- zawsze sie oplaca! W miescie diesel pali tyle co benzyna wiec roznicy wielkiej nie czujesz.
Czesci sa w takiej samej cenie do diesla, nie sluchaj starodawnych wyznan pana staska co taksowkarski fach wycwiczyl.
Natomiast jak zdazy ci sie trasa to sie usmiechniesz iz jest tanio...

Kolejny raz tez powtorze ze nie trudno o paliwko krecone bokiem z ciezarowek czy autobusow.

Gazu czy benzyny tak nie zalatfisz;)

[ Dodano: 30 Styczeń 2011, 18:11 ]
dawid551 napisał(a):Pojezdzij troche tymi samochodami, poumawiaj sie na jazdy probne i metoda eliminacji wybierz woz ktory Ci pasuje.


otoz to!!!!!!!!!!
Dobrze gada wodki mu dac, a jak nie pije to nowe zimowki!!!!!!!
Tak jak kolega mowi, my ci tu doradzamy w zaleznosci od gustow i doswiadczen(a te sa rozne zalezy jaki egzemplaz danego auta sie trafi) wiec takie porady traktoj z WIELKIM DYSTANSEM!!! Poumawiaj sie, poogladaj-mozesz sciemniac ze chcesz kupic i po jezdzie powiedz ze jestes na 99% zainteresowany ale masz jeszcze inne do oblukania za atrakcyjna cene. Obejdzie sie bez zgrzytow.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

30 Sty 2011, 20:34

Takie kręcenie benzyny bokiem to szkoda czasu, tak samo jak na to z Ukrainy. Weź kup jakiegoś diesla czułego na jakość oleju napędowego, to szlak trafi wtryski i cała oszczędność z jazdy popłynie sobie do warsztatu. Może i ta benzyna będzie dobra, ale nigdy nie ma się pewności co kto leje! Nie mam nic przeciwko dieslom (chociaż według mnie to się nie nadaje do sportowej jazdy), tylko uczulam na takie postępowanie. :razz:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Sty 2011, 21:39

No macie racje, że lepiej byłoby przejechać się tymi autami, bo też mogę napisać, że słyszałem iż BMW się rewelacyjnie jeździ na tle innych marek:). Lecz chciałbym od was zasięgnąć rady co do użytkowania tych aut, gdyż na jeździe próbnej tego nie będę w stanie określić. Ale chyba zawężę poszukiwania co do Ibizy i Saxo z naciskiem na to drugie. A preferowałbym krajowe auto. Co do diesli to odeślę się do literatury i zagłębie swoja wiedzę, gdyż nie jestem zbytnio do tego typu silnika przekonany.
max877
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Sosnowiec

31 Sty 2011, 10:10

Beemki mają tylny napęd i dobre wyważenie więc wiadomo prowadza sie lepiej niż przednionapędowa"taczka" :razz: saxo bedzie najmłodsze z wymienionych i najrozsadniejszy wybór troche małe ale dynamiczne dużo części do modyfikacji itd także szukaj takiego w dobrym stanie
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

31 Sty 2011, 11:00

Trudno nie zgodzić się z Przedmówcą,beemki fajnie się prowadza,ale osobiście nie ryzykowałbym kupna tego samochodu za 10 tyś zł. Chociażby z racji wieku. Moim zdaniem Saxo w Twoim przypadku będzie dużo lepszym wyborem.
MotoTechnic
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Kraków

31 Sty 2011, 18:27

W BMW czas nieco inaczej płynie, do 10 tys znajdzie dobry egzemplarz, około 15 letni sedan lub starszy w wersji coupe, oczywiście będzie musiał się uzbroić w cierpliwość, bo jednak sporo zajechanych/powypadkowych jest na rynku. Saxo jest autem zupełnie innej klasy i obliczone na inne przebiegi i wiek itd., poza tym jest to auto niszowe i musi się dowiedzieć jak części do silnika itp. stoją.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Lut 2011, 00:12

e36 320 wygodniejsze
jesli nie zalezy a wygodzie to poszukałbym
Bravo HGT 147hp/154hp +lpg piekny dzwiek silnika R5
Astra GSI 16v 150 hp +lpg
Ibiza Cupra 150hp +lpg
Corrado g60 1,8 kompressor + lpg

kazde z tych aut w sekwencji, auta ktore mają cos w sobie, wyrózniają sie na drodze wśród aut starszych. i w twojej kwocie powinienes cos upolowac.

najszybsza z tych propozycji bedzie astra GSI
tu masz sprawdzony egzemplarz znajomego z forum ;]

[link do oferty na Allegro wygasł]
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

01 Lut 2011, 01:02

HGT nie mogę polecić, śmiga u mnie po mieście jedna, no i awaryjność oraz spalanie pozostawiają wiele do życzenia. GSI jest ok, ale ciężko mu będzie znaleźć niepognite. Corrado G60 ma chyba więcej mocy, a Ibiza Cupra jest lżejsza, więc raczej GSI może nie być wcale najszybsze, na pewno będą szybsze od E36 320i, które jest autem klasy średniej i swoje waży, ale za to ma inne zalety, które się ceni przy aucie usportowionym (RWD, prowadzenie, trzymanie drogi).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lut 2011, 03:02

koń koniowi nie równy....

silniki VW w tamtych latach były gorsze od oplowskich jesli chodzi o osiągi
za to były troche trwalsze..chociaz po tylu latach, stwierdzic ktory silnik predzej sie posypie to loteria
corrado ma troszke wiecej mocy no ale tez troszke wiecej kg i raczej by przegrała z resztą

a co do hgt. to ze te silniki lubią mechaników to fakt. no ale kupując te auto, dzwiek tego silnika potrafi zamydlić oczy ;]
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno