REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
takich aut już się nie buduje, bo kapitalizm i konsumpcjonizm mocno, więc po co budować coś, co będzie trwałe? Nie kupisz przez to kolejnego wytworu firmy X, więc biznes słabyfooshmer napisał(a):Chętnie zmieszczę się w 30 tysiącach, ale jak coś będzie mi super pasować, pojeździ tanio i problemowo 20 lat i dobrze utrzyma wartość, to mogę wydać i 4x więcej.
obecnie dochodzimy do takiego paradoksu, że 5* ma przysłowiowa Skoda Citigo, bo ma jakiś tam elektroniczny system typu auto hamowanie, a auto wielkości Mondeo ma 4*, bo w bieda wersji nie posiada tych ustrojstw. Obecnie w segmencie D (Mondeo, Passat, Insignia etc) jest to chyba i tak w większości standard, ale jeszcze kilka lat temu było inaczej. A wiec, po pierwsze, nie trzymaj się tak sztywno gwiazdek, a dwa - na czas jazdy polecam odłożyć telefon w bezpieczne miejsce, to wymienione przez Ciebie systemy nie będą potrzebnefooshmer napisał(a):Bezpieczeństwo: 5* w NCAP (pasażerowie), duża masa, dużo poduszek powietrznych, elektronika ogarniająca moje nieogarnięcie (ostrzeżenie / awaryjne hamowanie przed przeszkodą, ostrzeżenie przy zjeżdżaniu z pasa ruchu). I na tyle odporne, aby przez okres eksploatacji korozja nie osłabiła konstrukcji.
podpunkt, w którym mamy chyba najwięcej paradoksów w tym wątku. O ile części są ogólnie dostępne, bo Internet i ogólnie Żelazna Kurtyna upadła, tak prostota konstrukcji czy uczciwe i kompetentne serwisy...fooshmer napisał(a):Święty spokój - łatwo dostępne części, zdrowy rynek obsługi (dużo serwisów do wyboru), prosta konstrukcja, brak niespodzianek typu konieczność holowania czy nagłe grube naprawy,
nowe auta są zazwyczaj dobre do końca gwarancji
5* ma przysłowiowa Skoda Citigo, bo ma jakiś tam elektroniczny system typu auto hamowanie, a auto wielkości Mondeo ma 4*, bo w bieda wersji nie posiada tych ustrojstw.
Prostota konstrukcji w sumie jedynie w autach segmentu A/B, ale to wyklucza większość innych wymagań (w tym np 4WD).
In minus fakt, że jesteś ograniczony praktycznie do jednego koncernu
mike napisał(a):takich aut już się nie buduje,
rozejrzyj się, według Ciebie 20-25 lat na drodze to mało? Poza tym to offtopujesz niepotrzebnieGradory napisał(a):Takich aut się nigdy nie budowało. Mylę się?
Kao napisał(a):rozejrzyj się, według Ciebie 20-25 lat na drodze to mało? Poza tym to offtopujesz niepotrzebnie
Gradory napisał(a):Zawsze się nieco uruchamiam, gdy słyszę o tych niepsujących się dawnych autach, bo za dużo razy się na tym przejechałem, więc przepraszam za zbaczanie z tematu dyskusji.
jeździłem kilkoma SUV i jest w nich głośno przy wyższych prędkościach (sylwetka robi swoje). Spalanie i prowadzenie swoją drogą.fooshmer napisał(a):Wady w trasie masz na myśli jakieś inne niż spalanie i prowadzenie (jeżdżę raczej spokojnie)?
+ Volvo (Cross Country), Ford (Focus Active, ale raczej bez 4wd), Mercedes (All Terrain)fooshmer napisał(a):VAGiny? Subaru
fooshmer napisał(a):pojeździ tanio i problemowo 20 lat i dobrze utrzyma wartość
fooshmer napisał(a):Chętnie zmieszczę się w 30 tysiącach
fooshmer napisał(a):Nie wykluczam nówki z salonu, jeśli okazałaby się najekonomiczniejszym wyborem.
Gradory napisał(a):dlaczego producenci tak chętnie dają teraz tak długie gwarancje (po 5, 7 lat, 200 000 km), skoro te nowe auta takie złe?