Ok, to po pierwsze w ogóle nie przejmował bym się czymś takim jak koreańska czy francuska myśl technologiczna. Zarówno jedni jak i drudzy potrafią skonstruować bardzo dobre podzespoły (niekoniecznie są to bardzo dobre auta w całości). Poza tym zwróć uwagę, że francuskie diesle Renault są montowane zarówno w Mercedesie jak i Nissanie. Nie ma już czegoś takiego jak "niemiecka" myśl technologiczna. Jeśli myślisz, że Skoda montując 1.0 TSI montuje inny silnik niż w Audi to nie. To są te same silniki, różnica jest głównie w jakości wykończenia wnętrza i paru bajerach, których nie ma w Skodzie.
Wracają do aut to:
1. Seat Leon - z grupy VAG jest to najciekawszy wybór, przede wszystkim ze względu na 5-letnią gwarancję. Za to zagadką jest jak będzie się spisywał ten silnik 1.5 TSI.
Tu masz Full LED ze zniżką na firmę za 76 tys., na prywatną osobę pewnie wyjdzie 2-3 tys. drożej:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]2. Opel Astra V 1.4T - szkoda, że ma tylko 2-letnią gwarancję. Z kołem zapasowym ma mały bagażnik (coś koło 310l). Po przejęciu przez Peugeot wycofywane są 4-cylindrowe silniki. Z wyprzedaży masz wersję Enjoy z 150-konnym silnikiem za 67 tys.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]Moim zdaniem lepszym autem od Opla i Seata w tym budżecie będzie Kia Ceed/Hyundai i30 - bardzo dopracowane auta. Do tego Kia ma 7 lat gwarancji (150tys. km), a Hyundai i30 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów. Jedynie silniki 1.4T mogłyby trochę mniej palić. Za nieźle wyposażonego Hyundaia (Comfort) zapłacisz 78 tys.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]A za Kię około 80 tys. (wersja L):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]Zaznaczam tutaj dość mocno gwarancję, ponieważ obawiasz się nowych technologii w silnikach. Niestety ciężko teraz ocenić w których autach jest ona lepiej realizowana (to tak jak w dieslach 15-20 lat temu, gdy zaczęto wprowadzać wtrysk CR, DPF itd.). Jedne marki skonstruowały lepsze inne gorsze silniki.
Jeśli nie chcesz ryzykować i mieć zapas w postaci gwarancji to kieruj się w stronę sprawdzonych rozwiązań. Wtedy popatrzyłbym na:
1. Toyotę Corollę 1.2 - nie skreślałbym tego auta. Silnik ma 4 cylindry, dodatkowe wodne chłodzenie turbiny, co powinno wpłynąć na jego trwałość. Minusem jest średnia dynamika - gorsza niż w 1.0 od VAG-a. Najlepiej żebyś się przejechał i podjął sam decyzję. Alternatywnie masz wonossące 1.6 w sedanie, ale nie wiem czy sedan Cię satysfakcjonuje. Teoretycznie po złożeniu tylnej kanapy rowery się zmieszczą.
2. Hyundai Elantra 1.6 - tutaj tak samo jak Corolla sedan. Musiałbyś zobaczyć czy w ogóle sedan wchodzi w grę. Tutaj test Marka Wieruszewskiego:
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
3. Mitsubishi ASX 2.0 - auto mniejsze od Outlandera, prosty silnik, skrzynia 5-biegowa. Tutaj też musiałbyś się przejechać, ale mechanicznie to auto nie powinno sprawiać problemów. Wersja Invite kosztuje 80 tys.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]