Japoniec do 5-6k zł ;)

24 Paź 2012, 19:37

Witam. Kolega prosił zebym sie dowiedzial jaki najlepszy japoniec bedzie za te pieniadze ;)
LPG bądź diesel.
Najbardziej przypadla mu do gustu Honda Accord V
Lub Nissan Primera.
6 tysiecy zł to max, ma jeszcze odłożone troche kasy na ewentualne naprawy, i woli to robic we własnym zakrecie i miec pewnosc ze jest to zrobie ;)

Liczy rownież na inne propozycje
Japońce :ok:
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2012, 19:47

Doinformuj kolege, że w jego przypadku Japoniec będzie najgorszy wyborem. Dlatego, że silniki benzynowe źle znoszą gaz a diesle są bardzo przeciętne aby nie powiedzieć kiepskie.

Jeśli coś z japońskiej stajni to ONLY benzyna.
Ostatnio edytowany przez jovovich, 24 Paź 2012, 20:20, edytowano w sumie 1 raz
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2012, 19:52

No to moze jakies inne auta równie dobrze wyposażone i z mocniejszym silnikiem cos kolo 2.0 - 2.2 litra, gabarytowo tez podobne.
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2012, 20:22

jeśli podoba mu sie accord to do 6tyś powinien znaleźć np. bmw e36 2.0 + LPG ew. Vectre 2.0 również z LPG.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2012, 21:33

Jeśli nie przeszkadza mu znaczek na masce to Daewoo Leganza,prawdziwa limuzyna za śmieszne pieniądze,silniki dobrze znoszą gaz i duże przebiegi (ciężko trafić egzemplarz z przebiegiem poniżej 200tys.km),często te auta są bogato wyposażone m.in.skóra,klima,elektryka itp.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Paź 2012, 21:44

Leganza to świetny wybór - do dzisiaj nie mogę sobie przebaczyć, że nie kupiłem Leganzy 2.0 + LPG. Ale być może jeszcze uda mi się sprzedać Vectrę i kupić Leganzę w najbogatszym wyposażeniu. Dlatego na Twoim miejscu posłuchałbym się Barola i oglądał za Leganzą.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla
    Najoszczędniejsza wersja tego średniej wielkości SUV-a General Motors ma 1,6-litrowego turbodiesla o mocy około 136 KM. W testach Consumer Reports auto osiągnęło średni wynik 31 mpg. Model ten nie jest dostępny w Polsce. ...

25 Paź 2012, 12:33

A co do hondy accord czy primery dlaczego piszą tu że te silniki nie lubią gazu przecież nissan primera p11 bardzo dobrze znosi lpg niezależnie od modelu silnika najlepiej sprawdza się 2 generacja a z accordem 5g to z lpg nie ma żadnych problemów to jeździ nawet bezproblemowo na zwykłym 2 generacji lpg jedynie 2.2 vtec to bezproblemowo tylko na sekwencji i niema ogromnej aż tak straty mocy ale i tak na wysokich gubi dość odczuwalnie .A co do japońskich dizli to mogę wypowiedzieć się jedynie do primery w p10 2.0d bardzo fajny silniczek i dość niskie spalanie jedyny problem to to kwestia przyzwyczajenia się do osiągów tego silnika zresztą golf 3 1.9 d mercedes 190 2.0d mają podobną dynamikę,a p11 2.0td to jest porażka osiągi nieco lepsze od zwykłego a spali bardzo dużo bo średnie spalanie kształtuje się 7/8 na sto
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

25 Paź 2012, 13:12

Tak tylko że wtedy instalacja musi być dobrze wyregulowana i silnik nie może mieć platikowego kolektora dolotowego.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Paź 2012, 14:53

Akurat japońskie samochody mają największe ubytki mocy na gazie. Tym bardziej V-teki ze zmiennymi fazami rozrządu. Nawet na sekwencji jest to bardzo odczuwalne nie mówiąc już o gazie 2 generacji o której wspominałeś. Auto może i na tym ujedzie ale po co ? skoro tracimy dużo mocy a spalanie nie maleje a wręcz na starej instalacji sporo wzrasta.
Jednym słowem klapa.

Mówie tu oczywiście o mocniejszych jednostkach bo takich szuka autor tematu. Pomijam wszystkie primery z kosiarkami po 80-pare km.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2012, 16:30

jovovih masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ? W p11 moc zaczyna się 2.0td 90km 1.6 100 i 105 1.8 115 2.0 130-140km i wersja 2.0 150km gt. Accorda 5g 2.2 190km czy 2.3 160km napewno nie kupisz za 5 czy 6tyś sam silnik 2,2 190 km jest wart prawie tyle więc zostaje jedynie 2.0 136 km a tu nie potrzeba nawet sekwencji tu starczy 2 generacja jak jest dobrze wyregulowana to będzie mała różnica osiągów a spalanie też jakoś specjalnie się dużo nie różni od sekwencji ,Napewno japońce wszystkie nie tracą na gazie dużo mocy tylko silniki serii vtec vtii z zmiennymi fazami rozrządu i te co kręcą się bardzo wysoko i w tych obrotach mają pełną moc tu nawet różnica jest bardzo duża na sekwencji .w silnika p10 p11 i accorda niema plastikowego kolektora, zwykły gaz też jest fajny ale musi być dobrze ustawiony i dobrze dobrany parownik i mixser to jest podstawa.Moja propozycja to dozbieraj trochę kasy i jak to ma być coś naprawdę szybkiego to honda crx 1.6 vtii i nie dodawaj zbędnej wagi balastu w postaci lpg
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

25 Paź 2012, 19:15

Honda Crx ale nie del sol to bylo moje marzenie z dziecinstwa ;)
Wracajac do tematu to nie szukam samochodu dla siebie tylko kolega prosil zeby sie dopytac ;)
Chodzi mu o jakiegos sedana fajnego, w miare ładnego, przestronnego.
Słyszalem wiele opinii na temat japońców z lpg, "eksperci" twierdą ze zaden japoniec nie znosi lpg a znowu użytkownicy nienarzekają ;) słyszalem od gazownika ze każdy silnik znosi gaz jesli sie dba ;) Honda Accord V 2.0 i S - (jest ich najwięcej na np.allegro) do 5-6 tyś to bedzie dobry egzemplarz ? ceny sie wachaja od 3 do 9 tysiecy więc wydaje mi sie ze to bedzie dobry samochod, jeżdżący bez dużych wkładów, wizualnie dobry bez koniecznosci poprawek. Autokomisy kolega bedzie omijął szerokim łukiem ;)
A i pytanie, czy samochod zagazowany płaci wiecej za przegląd ? słyszalem ostatnio ze 161 zl
LBNxDamian
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 04 07 2008
Auto: Almera N16
Silnik: 1.8 114KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2012, 21:14

No to tym bardziej nie brałbym pod uwagę Japońca jeśli w miarę zrywny silnik wykracza poza budżet.

"zostaje jedynie 2.0 136 km a tu nie potrzeba nawet sekwencji tu starczy 2 generacja jak jest dobrze wyregulowana to będzie mała różnica osiągów a spalanie też jakoś specjalnie się dużo nie różni od sekwencji"

hah, prosze cie. Na drugiej generacji gazu silnik nie straci dużo na mocy a i spalanie będzie podobne? sam producent podaje wzrost spalania w granicach 30-35%. Jeśli ktoś jeździ 23 konnym cieniasem to może i dla niego 136km w kiepskim gazie będzie dobre. Także jak komuś nie przeszkadza to niech kupuje tylko potem niech sie kolega nie zdziwi jak go z pod świateł objedzie 90 konna kosiarka.

I rzeczywisćie CRX to przestronny sedan taki jakiego szuka kolega autora.... :no:


Zresztą na forum 5er był test na hamowni BMW 525 robiony na benzynie i gazie właśnie 2 generacji. Na PB 95 moc samochodu wynosiła 190km przy czym na gazie wahała się na poziomie 143-148km w zależności od regulowania gazu gdzie mechanicy raz po raz próbowali jak najlepiej wyregulować. Spalanie LPG było większe o 4l na setke a moc jak widać w najlepszym "ustawieniu" spadła 42km !!
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2012, 21:55

Tak,auto zagazowane płaci więcej za przegląd.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Paź 2012, 22:06

LPG zakłada się żeby oszczędnie jeździć a nie ścigać się po torze. Kwestie osiągi spalanie sekwencji i zwykłego gazu przerabiałem oplem omega 2.0 16v ,różnica w spalaniu 0.8 l/100km a osiągi porównywalne z tymże na sekwencji na każde 100 km trzeba było dodać pół litra pb. A z kolei twój przykład z tym bmw to prawda bo ten silnik właśnie też ma zmienne fazy rozrządu vanos i tu nikt nie poleca 2 generacji .Test powinien przeprowadzony być na silniku bmw 2.5 170km .Z japońskich aut bym polecił honde civic 6g w nadwoziu 5d i mazdę 323 f ale tu akurat gazu nie polecam delikatne gniazda zaworowe i mitsubishi carisma tu problem z lpg w silniku 1.8 gdi jest taki że na 2 generacji z czasem przestaje działać na paliwie bo ma wtryski w głowicy w komorze spalania i osad lpg je zapycha a sekwencja kosztuje ponad 5000zł i oprócz gazu dawkuje naraz paliwo w proporcji 80/20 procent według mnie mało opłacalne a pozostałe silniki nie sprawiają żadnych problemów z gazem
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2

25 Paź 2012, 22:10

Jak jest dobrze założona instalacja to auto nie powinno zbyt wiele stracić na mocy.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003