Japoński sedan do 30k zł

16 Mar 2013, 07:25

Witam, do wydania mam 30k zł na zakup samochodu. Z racji, iż jestem na tym punkcie lekko jebnię*y to musi być to auto japońskiego producenta. Diesel odpada z miejsca, tylko benzyna.

I tym oto sposobem wyłaniają się:
- Subaru Legacy VI
- Lexus IS 200/300 mk1
- Honda Accord VII

Ja widzę do tak:

Legacy - auto idealne na polskie drogi, rewelacyjna trakcja, super zawieszenie i napęd 4x4. Legendarna marka i nietypowe silniki typu boxer (chwalone za bezawaryjność), ale boję się ich serwisu - z resztą jak i całego serwisu auta. Wie ktoś na jakim poziomie kształtują się ceny części do Legacy? Gdyby je np. porównać z BMW 3 (e46).

IS 200/300 - podobno wersji z 3-litrowym motorem nie brakuje niczego. Niestety występuje tylko w automacie. Alternatywą jest IS 200, gdzie mamy manuala, ale czytam, że narzekają ludzie na jego dynamikę. Wizualnie b. ładne, na pewno oryginalne auto. Na plus napęd klasyczny. I tutaj też bym prosił o porównanie kosztów utrzymania z BMW e46 kogoś, kto orientuje się w temacie.

Accord - sentyment do marki. Jeździłem Hondami i od zawsze mi się podobały. Wydaje mi się ona najrozsądniejszym wyborem pod względem ekonomicznym. Linia nadwozia mi się podoba, środek już mniej, ale tak zawsze miałem z tą marką. Moc VTEC-a - to jest to. Może ktoś potwierdzić, że Accord będzie tańszy w utrzymaniu niż Legacy i IS?


Trochę mam zawrót głowy. Chętnie przeprowadzę merytoryczną dyskusję.
Pozdrawiam.
erbeg
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Dupowóz

16 Mar 2013, 10:08

Powiem Ci tak szczerze,że ja także mam duży sentyment do marki Honda,jest to solidna firma na której się nie zawiodłem,a sam model Accord VII bardzo mi się podoba. Gdybym miał coś polecać,to właśnie ją.
ZmienOlej
Początkujący
 
Posty: 75
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: BMW M3

16 Mar 2013, 10:35

Mysle, że Accord będzie najmniej problematyczny w użytkowaniu. Silnik pewny, spalanie do 12litrów paliwa wygląd ok noi to Honda :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Mar 2013, 10:46

Widze że chcesz auto z jajkiem :D
Powinieneś zastanowić się IS300/GS300/GS430 w porównaniu do wymienionych przez Ciebie aut są o wiele bardziej komfortowe. Różnica jest baardzo znacząca na korzyść lexa szczególnie przy Honda Accord.
Koszty utrzymania są na bardzo umiarkowanym poziomie ponieważ jest sporo używek/zamienników. Większośc częsci IS200 VS IS300 GS300 VS GS430 pokrywa się.
Ogólnie co do psucia się w porównaniu do e46 to wystarczy wejśc na strone lexus-forum i zobaczyc dział z usterkami a później na strony BMW. Lektura wyjaśni wszystko.

Co do silników to IS300/GS300 posiadają 2JZ więc chyba nie muszę opisywać jego osiągnięć :D
Skrzynie pracują bardzo fajnie i są praktycznie bezawaryjne. IS300 ma tiptronic a GS od czasu do czasu.
GS430 super oszczędny jak na V8 mega parametry (441Nm!!!!) Spalanie podobne jak IS300. Zakup GS430 o tyle jest kiepski że już potem za te pieniądze w tej klasie nic Ci nie dogodzi.
Wszystkie przyjmują LPG bez problemów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Mar 2013, 15:37

szybki, GS odpada - po prostu mi się nie podoba. Jeśli Lex to IS - linia nadwozia - cudo! O 2jz słyszałem wiele wiele dobrego, tylko nie mogę przeboleć, że występuje wyłącznie w wersji z automatem. A może jednak ktoś mnie przekona do tej skrzyni?
O LPG raczej nie myślę. Nie robię dużo kilometrów autem, a gdyby spalanie wynosiło +- 12 l/100 km to byłbym bardzo zadowolony.


Widzę, że Accord, czyli piękno i rozsądek w jednym póki co wygrywa.


A Subaru? Czy jest coś, co mogłoby mnie zrazić do tego auta? Z tego, co czytam to jedną z rzeczy na którą ludzie narzekają to świsty przez drzwi przy dużych prędkościach. Na co oni liczą jak kupują auto bez ramek w drzwiach? A przyznam, że wygląda to kozacko :)

Pozdro ;-)
erbeg
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Dupowóz

16 Mar 2013, 16:10

W przypadku GS430 z mała glebą i po 5min jazdy zapomniałbyś o wyglądzie :D

IS300 występuje w manualu ale jest ich mało. Co do aut. skrzynki musiałbyś się przejechać. W/g mnie troszku zamula ale nie ma tragedyjki :D Jeżeli kiedyś będziesz zainteresowany to mam do dyspozycji każdy z tych lexów i można sobie porównać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zadbać o równomierne zużycie opon?
    Zdarza się, że zauważymy na oponach nierównomierne zużycie. Co w takim przypadku należy zrobić? Czy jest to niebezpieczne? Niestety, na nierównomierne zużycie opon może wpływać kilka czynników które ...

16 Mar 2013, 16:24

Co do Boxerów to wyczytałem ze te nowsze sa bez hydrauliki na zaworach gdzie do regulacji luzu trzeba wywlec silnik z budy.
Trzeba tez uważać na poziom oleju zeby nie był za niski.

A tak jak jest kasa to lex a jak na spokojnie to Honda :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Mar 2013, 18:44

Proponuję lexusa, np. LS ... , toyotę camry, sprobuj automatem pojeździć
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

16 Mar 2013, 22:26

Dziękuje wam za rady, ale troszeczkę się nie rozumiemy. Ja swoje 3 typy już mam i ich nie zmienię. Analizowałem już rynek i wybrałem te trzy.

Niestety kasy starczy mi tylko na jeden :D i muszę się zdecydować na któryś z nich

Pozdrawiam!
erbeg
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Dupowóz

16 Mar 2013, 22:54

Ja jestem za Legacy tym bardziej, że nie planujesz LPG a napęd 4x4 zawsze się może przydać w zimie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2013, 09:57

Czasem dołączany tył może sprawiać więcej problemów chodzi o realizacje tego napędu.
Najlepiej zestaw te auta w słupku i warto zrobić ranking :)
- cena i dostępność części
- łatwość serwisowania i napraw
- osiągi do spalania
- wygląd, komfort
Kolejność przypadkowa :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Mar 2013, 10:44

noisy napisał(a):Najlepiej zestaw te auta w słupku i warto zrobić ranking


Uzupełnie kolegi wypowiedż o przeprowadzenie testów, czyli przejechanie sie po komisach i odbycie jazd próbnych ponieważ może to zmienić postrzeganie słupka :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2013, 10:49

hehe słuszna uwaga może w sumie najlepiej zacząć od przejechania sie a później szukać innych plusów/minusów. :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Mar 2013, 16:55

- Lexus IS 200/300 :no:
Skarbonka bez dna, niektórzy mogą sie ze mną nie zgodzić, ale to auto nie jest dla osoby która dba o idealny stan swojego maleństwa, kiedy pojedziesz na serwis dowiesz sie czym jest ta marka..

- Honda Accord VII :no:
Napewno nie trzeba znać dobrego mechanika żeby kupić sobie to autko. Dobre na "bomby" ze względu na tanią blacharke i części zawieszenia, ale nie jest to auto które bym sobie kupił ze względu na bardzo słabą skrzynie biegów, na prawde słabą

-Subaru Legacy VI :yes:
I nareszcie doszliśmy do końca, sam BOXER już powinien cie przekonać do wyboru ale jeśli tego nie zrobił to warto wspomnieć o dobrej skrzyni, miękkim zawieszeniu do którego wystarczy zajrzeć na wiosne, i oczywiście o samej marce, wykonaniu. Problemem jest to, że wątpie czy znajdziesz dobry model do 30 tyś, do tego dochodzi fakt że części nie są tanie ale na pewno wybrał bym to auto.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Mar 2013, 17:32

CośTamWiem napisał(a):CośTamWiem
mam do Ciebie pytanie dotyczące Twojeo nika czy czasami nie powinno być "nicniewiem" bardziej by pasowało :D

W przypadku lexa serwisujesz go również w ASO toyota cena zwykłych części jest taka sama jak w przypadku innych marek tego segmentu aut, a biorąc pod uwagę że pod maską ISa/GSa jest 2jz lub 3uz przy których polecany przez Ciebie boxerek jest śmietniczką bez dna to naprawdę nie ma problemu ani z zamiennikami ani z oryginałami. Jeżeli masz jeszcze jakieś problemy z częściami to proponuje stronkę toyodiy.com albo dokładniejsze zgłebienie tematu.
Generalnie prosiłbym Cię o podanie z którymi częsciami miałeś problem może jest coś czego jeszcze nie wiem :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe