Jeżeli regularnie serwisujesz instalację gazową i robisz przeglądy co 10000 km to nawet przy najbardziej wymagających silnikach nie powinno być problemów. Oczywiście najlepsze silniki moim zdaniem pod LPG są z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych. Jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona prawidłowo czyli spalanie jest większy od benzyny o około 15 do 20% to wtedy nie powinno być żadnych problemów związanych z jazdą na gazie. Dzisiejsze sterowniki są tak zaawansowane że potrafią w czasie rzeczywistym korygować dawkę paliwa korzystając z podłączenia też pod
OBD . Najważniejszy w wielu przypadkach jest sam montaż instalacji który będzie wykonany poprawny i trzeba pamiętać też że oszczędności zaczynamy od 1 do tankowania gazu a nie podczas montażu instalacji.
Jeżdżąc sporo na gazie po kilku latach generujemy spore oszczędności i czasem nawet jeżeli by się coś stało z silnikiem to jego wymiana jest to ułamek kwoty którą w tym czasie zaoszczędzimy ale prawidłowe dbanie o instalację na pewno nie przysporzy nam tego typu problemów.
Napisz może jakiego samochodu szukasz Z jakim silnikiem To może coś podpowiemy w tej kwestii czy warto interesować się takim a może innym samochodem i ile kilometrów rocznie robisz.