welluser napisał(a):Czy jazda na niskich obrotach rzędu 1,5 jest szkodliwa dla silnika?
Wtedy silnik tak charakterystycznie buczy, może dość do jakiegoś rozszczelnienia na skutek jazdy na zbyt niskich obrotach?
Jedyne wady takiego stylu jazdy to niska dynamika. Przeguby osi zuzywają się mniej bo działają na nie niższe momenty obrotowe (wyższy bieg nizszy moment obrotowy za skrzynią). Od strony silnika (przed skrzynią biegów) również nic ci nie grozi poza większą trwałością silnika, który nie jest zmuszony pracować na wysokich obrotach i przegrzewać się. Wszystkie podzespoły układu napędowego zaprojektowane są tak by wytrzymać większe momenty obrotowe niż silnik jest w stanie wygenerować więc zużycie skrzyni biegów nie wchodzi w gre, nawet jak jedziesz 30 na piątce. pamiętaj jednak że jadacy za tobą mogą gryźć kierownicę kiedy przyspieszenie do 90 zajmie ci minutę :], więc wszystko z umiarem. Najczęściej sprawdza się styl jazdy dwójka od 20kmh, trójka od 30kmh itd, pod górkę wyższy bieg wrzucaj przy nieco wyższych predkosciach (od 30 dwójka, od 40 trójka itd).